European Film Promotion (EFP), en col·laboració amb les organitzacions membres, ha seleccionat, una vegada més, 20 productors/es europeus emergents per a la 26a edició de Producers on the Move durant el Festival de Cannes, que es durà a terme del 13 al 24 de maig de 2025.
Les següents productores, amb una forta presència femenina, participen al programa especial de networking de l’EFP al festival d’enguany: Blerina Hankollari (Albània), Andi G Hess (Àustria), Géraldine Sprimont (Bèlgica), Magdelena Ilieva (Bulgària), Tamara Babun Zovko (Croàcia), Daniel Mühlendorph (Dinamarca), Lionel Massol (França), Fred Burle (Alemanya), Claudia Sümeghy (Hongria), Deirdre Levins (Irlanda), Francesca Andreoli (Itàlia), Kristele Pudane (Letònia), Klementina Remeikaitė (Lituània), Vincent Quénault (Luxemburg), Bojana Radulović (Montenegro), Janne Hjeltnes (Noruega), Agnieszka Wasiak (Polònia), Carla Fotea (Romania), Eliza Jones (Suècia) i Thomas Reichlin (Suïssa).
Els/les productors/es seleccionats/des participaran en sessions a mida per fomentar les coproduccions internacionals, intensificar l’intercanvi d’experiències i ajudar a crear noves xarxes professionals. Les trobades en línia prèvies al festival, que ja es van dur a terme del 28 al 30 d’abril, ofereixen reunions ràpides individuals, taules rodones i sessions de presentació. Tots/es els i les participants es reuniran en persona durant el festival de Cannes del 16 al 20 de maig i participaran en un programa presencial de cinc dies, que inclourà estudis de casos, esdeveniments socials i una extensa campanya promocional.
Amb les seves respectives companyies, els/les 20 productors/es presenten una àmplia gamma de formes i gèneres narratius, des del drama i la comèdia fins als documentals, sèries i pel·lícules d’animació, des del terror, la fantasia i l’acció fins a la ciència-ficció, el pas a la majoria d’edat i els thrillers.
Tres dels productors/es seleccionats/des presentaran les seves pel·lícules, que han estat seleccionades per al Festival de Cannes d’aquest any: Fred Burle (One Two Films) és el coproductor alemany de The Secret Agent, de Kléber Mendonça Filho, que participa en competició (com a candidata del Brasil); Géraldine Sprimont (Need Productions), de Bèlgica, participa en el documental Imago, de Déni Oumar Pitsaev, que forma part de la secció de competició de la Setmana de la Crítica d’aquest any i compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA; i el francès Lionel Massol (Films Grand Huits) és el productor associat del curtmetratge Loynes, de Dorian Jesper, seleccionat per a La Quinzaine.
Sis productors del grup d’aquest any van participar en la producció de les seves respectives candidatures als Premis de l’Acadèmia en la categoria de Llargmetratge Internacional. Kristele Pudane, de Letònia (Sunday Rebel Films), va produir la pel·lícula guanyadora de múltiples premis i la candidatura de Letònia als Premis de l’Acadèmia del 2022, The Pit, de Dace Pūce. Blerina Hankollari d’Albània (Artalb Film Production) va produir A Cup of Coffee and New Shoes On (2023), de Gentian Koçi, i Francesca Andreoli (Cinedora) la pel·lícula italiana Vermiligo, de Maura Delpero (2025). Agnieszka Wasiak (Lava Films) és la coproductora polonesa de la pel·lícula danesa finalista d’aquest any als Premis de l’Acadèmia The Girl with the Needle, de Magnus von Horn; i Klementina Remeikaitė, de Lituània (afterschool production), va ser la productora de les pel·lícules lituanes Pilgrims (2022) i Drowning Dry (2024), ambdues dirigides per Laurynas Bareiša. El suís Thomas Reichlin (Alva Film) va ser un dels productors de la pel·lícula suïssa Reinas, de Klaudia Reynicke, candidata a l’Oscar del 2024, i preseleccionada amb Hive (com a coproductora suïssa) per a la candidatura a Kosovo el 2022.
Altres productors han atret l’atenció amb pel·lícules molt aclamades i guardonades, com ara Eliza Jones (Grand Slam Film), de Suècia, amb Pleasure, de Ninja Thyberg, així com Tamara Babun Zovko, de Croàcia (Wolfgang&Dolly), que va produir la guanyadora del Premi Especial del Jurat a les Tallinn Black Nights del 2022 per Pelican, de Filip Heraković;, mentre que Vincent Quénault, de Luxemburg (Red Lion), va participar dues vegades seguides a la competició de la Berlinale amb les seves coproduccions, Black Tea, d’Abderrahmane Sissako (2024), i The Safe House, de Lionel Baier (2025).
Claudia Sümeghy, d’Hongria (JUNO11), i Carla Fotea, de Romania (microFILM), també se centren en la producció de pel·lícules per a un públic més jove; Sümeghy va produir I Accidentally Wrote a Book, de Nóra Lakos, i Fotea va participar en el llargmetratge debut d’Ana-Maria Comănescu, Horia.
Centrant-se en els debuts, Daniel Mühlendorph, de Dinamarca (Hyæne Film), s’emporta el mèrit de la producció de la comèdia dramàtica Persona Non Grata (2021), de Lisa Jespersen, mentre que altres productors del grup segueixen el seu talent “de confiança”, com ara Andi G Hess, d’Àustria (Schubert), que va produir la pel·lícula de ficció de Sandra Wollner The Impossible Picture (2016), així com The Trouble With Being Born (2021). De la mateixa manera, la noruega Janne Hjeltnes (Empathitude Pictures) continua treballant amb el director Halkawt Mustafa (Hene Films) Hiding Saddam Hussein (2023).
Amb Eternity Package (2024), Magdelena Ilieva, de Bulgària (Little Wing Productions), també produeix les seves pròpies pel·lícules com a directora, mentre que altres productores amb les seves respectives companyies i pel·lícules se centren en històries explicades des d’una perspectiva femenina i realitzades per cineastes dones o LGBTQ+: la irlandesa Deirdre Levins (Fantastic Films), per exemple, va participar en la pel·lícula You Are Not My Mother, i BojanaRadulović (CODE BLUE PRODUCTION) produirà el proper projecte d’Eleonora Veninova, Fires.
EFP PRODUCERS ON THE MOVE és possible gràcies al suport de Creative Europe – el programa MEDIA de la Unió Europea, Eurimages, Film i Väst, Medienboard Berlin-Brandenburg i LETTERBOX FILMPRODUKTION, així com dels instituts nacionals de promoció cinematogràfica participants (organitzacions membres de l’EFP) dels països de Producers on the Move: Centre Nacional de Cinematografia Albanès, Austrian Films, Centre Nacional de Cinema Búlgar, Cinecittà (Itàlia), Centre Audiovisual Croat, Institut de Cinema Danès, Centre de Cinema de Montenegro, Film Fund Luxemburg, German Films, Centre de Cinema Lituà, Institut Nacional de Cinema d’Hongria, Centre Nacional de Cinema. Centre de Letònia, Institut Noruec de Cinema, Institut Polonès de Cinema, Desenvolupament Cinematogràfic Romanès, Screen Ireland / Fís Éireann, Institut Suec de Cinema, SWISS FILMS, Unifrance i Wallonie Bruxelles Images (Bèlgica). El principal soci mediàtic és Variety, amb Cineuropa com a soci mediàtic addicional.
El programa PRODUCERS ON THE MOVE del Festival Internacional de Cinema de Cannes ofereix a 20 productors europeus emergents i prometedors de 20 països europeus una plataforma i l’oportunitat de construir i ampliar la seva xarxa internacional. Els participants coneixeran possibles socis de coproducció i empreses de vendes en reunions individuals i participaran en presentacions de projectes, estudis de casos, esdeveniments socials i una campanya promocional completa.
PRODUCERS ON THE MOVE 2025 combina sessions en línia prèvies al festival amb un programa presencial de quatre mitges jornades a Cannes.