Notícies

European Film Promotion (EFP) amplia la iniciativa ‘Europe! Voices of Women+In Film’  

07/05/2025

European Film Promotion (EFP) amplia la seva iniciativa ‘Europe! Voices of Women+In Film‘, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.

Enguany, el Festival Internacional de Cinema de Busan s’uneix al Festival de Cinema de Sydney i al Festival do Rio com a tercer gran soci internacional fora d’Europa d’aquesta iniciativa. Tots tres festivals de cinema destaquen pel·lícules europees dirigides per dones i cineastes de gènere queer. El Festival de Cinema de Sydney, que va llançar la versió original del programa amb EFP fa una dècada, tornarà a ser el primer de la sèrie: la selecció d’aquest any inclou històries centrades en joves protagonistes que exploren el seu lloc al món.

En el seu tercer llargmetratge, ‘Ari‘ (França, Bèlgica), després d’haver-se estrenat a Competició a la Berlinale d’aquest any, Léonor Serraille explica la història d’un professor de 27 anys atrapat entre els seus anhels de llibertat i el pes de les pressions quotidianes. Mentre navega per les normes socials canviants i els rols de gènere en evolució, el seu viatge es converteix en un experiment commovedor amb la identitat i la pertinença.

El debut cinematogràfic d’Eva Libertad, ‘Sorda‘ (Espanya), observa la relació matisada entre una dona sorda i la seva parella mentre es preparen per tenir un fill. Els seus móns diferents, marcats per reptes de comunicació i incertesa, es retraten amb intimitat, especialment en els moments més tranquils de la pel·lícula.

Hanami’ (Suïssa, Portugal, Cap Verd), de Denise Fernandes, ofereix una visió encantadora de l’illa de Fogo, a Cap Verd. L’illa volcànica no és només un escenari, sinó que es converteix en un personatge central de la història de Nia i Nana, mare i filla, que creixen separades.

La reconeguda documentalista Mercedes Stalenhoef debuta a la ficció amb ‘I Shall See‘ (Països Baixos). La pel·lícula segueix la Lot, de 17 anys, que, després de perdre la vista en un accident, ha de reimaginar el seu futur i afrontar les seves pors. Amb el suport d’amics i mentors d’un centre de rehabilitació, s’embarca en un viatge de resiliència.

Little Trouble Girls‘ (Eslovènia, Itàlia, Croàcia, Sèrbia), d’Urška Djukić, se centra en la tímida Lucia, de 16 anys, que fa amistat amb l’extrovertida Ana Maria en un cor de noies catòliques. Quan Lucia desenvolupa sentiments sexuals per un treballador del monestir, les coses es compliquen. La pel·lícula analitza el concepte de pecat a través dels ulls d’una jove a punt del despertar sexual. La pel·lícula compta amb suport MEDIA al Desenvolupament.

Després de la mort del seu estimat germà, Eya, de 12 anys, sent que res és igual. Creixent en una família musulmana tunisiana a Brussel·les, intenta afrontar el seu dol. A la seva primera pel·lícula, ‘Têtes Brûlées‘ (Bèlgica), que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament, Maja Ajmia-Zellama explica una història sobre la pèrdua, el consol i com els records ens poden donar força.

El programa EUROPE! VOICES OF WOMEN+ IN FILM d’aquest any comença al juny amb esdeveniments de networking promocionals en línia i presencials durant el Festival de Cinema de Sydney.

«EUROPE! VOICES OF WOMEN+ IN FILM continua sent una plataforma poderosa per a la narració atrevida i original. La selecció d’aquest any és profundament commovedora: cineastes valentes que exploren el terreny emocional de la joventut, la identitat i la transformació amb claredat, complexitat i gràcia. Estem orgullosos de tornar a associar-nos amb l’EFP per mostrar aquestes perspectives vitals i donar suport a una nova generació de cineastes europees», afirma la directora del Festival de Cinema de Sydney, Nashen Moodley.

«La diversitat de les narratives europees pretén desafiar i animar el públic de fora d’Europa amb diferents perspectives sobre temes universals i donar esperança en temps incerts. Enviem l’etiqueta EUROPE! VOICES OF WOMEN+ IN FILM a tres grans festivals de cinema, Sydney, Busan i Rio, amb campanyes dedicades a fomentar la visibilitat. Per fomentar una comunitat de suport entre les dones europees o cineastes de gènere queer, EFP convida totes les participants de les seleccions del festival d’aquest any a la Cimera Internacional Virtual de Xarxes Dones+ de l’EFP al desembre, un programa de dos dies per desenvolupar més experiència a través de contactes a mida amb actors clau de la indústria cinematogràfica internacional», afirma la directora general de l’EFP, Sonja Heinen.

EUROPE! VOICES OF WOMEN+ IN FILM, en col·laboració amb el Festival de Cinema de Sydney, el Festival Internacional de Cinema de Busan i el Festival do Rio, són possibles gràcies al suport del Programa Europa Creativa MEDIA e Creative Europe de la Unió Europea i els instituts nacionals de promoció cinematogràfica participants (organitzacions membres de l’EFP): Flanders Image (Bèlgica), Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales/ICAA (Espanya), SEE NL (Països Baixos), Slovenian Film Centre, SWISS FILMS i Unifrance. El mitjà col·laborador Cineuropa.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

11/07/2025
Les Acadèmies de Cinema d’Europa es reuneixen a Màntua (Itàlia)
El 10 de juliol de 2025, representants d'Acadèmies de Cinema de tot Europa, entre els quals figura Laia Aubià, directora de l'Acadèmia del Cinema Català, es van reunir a Màntua (Itàlia), per a la segona Assemblea General de la FACE (Federació d'Acadèmies de Cinema d'Europa). Organitzada per la Fundació de l'Acadèmia Italiana de Cinema - Premis David di Donatello, i celebrada sota el patrocini i el suport de l'Ajuntament de Màntua, l'assemblea va tenir lloc a l'entorn històric de l'antiga església de Madonna della Vittoria.
10/07/2025
Europa Cinemas celebrarà el Laboratori de Desenvolupament d’Audiències i Innovació a la 70a Seminci
La xarxa Europa Cinemas celebrarà la propera edició del Laboratori de Desenvolupament d'Audiències i Innovació en el marc de la 70a edició de la Setmana Internacional de Cinema de Valladolid (Seminci), que es durà a terme del 24 d'octubre a l'1 de novembre de 2025.
10/07/2025
Berlinale Talents 2026 obre la convocatòria
Berlinale Talents ha obert la convocatòria per participar a la desena edició, que es durà a terme del 13 al 18 de febrer de 2026 a Berlín (Alemanya). Fundat l’any 2003, Berlinale Talents és el programa de desenvolupament de talents del Festival Internacional de Cinema de Berlín, amb un laboratori de desenvolupament de projectes, el Berlinale Talents Lab, el Talent Project Market i una cimera presencial amb taules rodones, debats, tallers i oportunitats de networking durant la Berlinale cada febrer.
10/07/2025
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica l’última anàlisi jurídica en profunditat
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual, que forma part del Consell d'Europa a Estrasburg, acaba de publicar la seva última anàlisi jurídica en profunditat: 'Abordant les qüestions jurisdiccionals en el dret audiovisual europeu: tendències i tensions'. Aquest nou informe està escrit per Olivier Hermanns, analista sènior del Departament Jurídic de l'Observatori.
09/07/2025
CPH:DOX 2026 obre la inscripció de pel·lícules documentals
CPH:DOX – Copenhagen International Documentary Film Festival 2026, que es durà a terme a Copenhaguen (Dinamarca) de l'11 al 22 de març de 2026 amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria i convida a cineastes i creadors/es de documentals a enviar les seves pel·lícules.
09/07/2025
European Writers Club obre la convocatòria d’un curs intensiu per a la creació de sèries que puguin viatjar 
European Writers Club ha obert la convocatòria d'un curs intensiu per a la creació de sèries que puguin viatjar (elements clau i eines per desenvolupar històries que arribin a audiències més àmplies).
08/07/2025
Serielizados convoca la 1ª edició de ‘Mind the gap’, un pitch internacional per a coproduccions de sèries
Serielizados convoca la primera edició de Mind the Gap, un pitch internacional per a coproduccions de sèries que neix amb l’objectiu d’ajudar projectes a cobrir el tram final del seu finançament, tot donant-los visibilitat internacional i fomentant les coproduccions europees i les vendes internacionals. El pitch se celebrarà el 6 de novembre a la seu de la Societat General d’Autors i Editors (SGAE) a Catalunya i s’inclourà dins de les activitats de Serielizados PRO, la secció d’indústria del Serielizados – Festival Internacional de Sèries de Barcelona. El festival tindrà lloc enguany del 3 al 12 de novembre.
08/07/2025
International Classic Film Market obre les acreditacions
La 13a edició de l’International Classic Film Market, l'esdeveniment internacional de professionals de la indústria del cinema patrimonial, que es durà a terme a Lió (França) del 14 al 17 d’octubre de 2025 en el marc del Lumière Festival i amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert les acreditacions.
08/07/2025
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual Europeu publica un nou informe sobre l’ús de SVOD a la UE
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe gratuït sobre l'ús de SVOD a la Unió Europea, segons el qual, les sèries de televisió i SVOD tenen més temps de visualització en SVOD (78%) que les pel·lícules (22%).
07/07/2025
AGORA Film Market obrirà la convocatòria properament
El proper 22 de juliol AGORA Film Market, que es durà a terme del 31 d'octubre al 31 de desembre de 2025 amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, obrirà la convocatòria. Es tracta d’una iniciativa amb suport d’Europa Creativa MEDIA en què cada any participen més de 200 pel·lícules.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...