L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat un nou informe gratuït sobre l’ús de SVOD a la Unió Europea, segons el qual, les sèries de televisió i SVOD tenen més temps de visualització en SVOD (78%) que les pel·lícules (22%).
Sota el títol ‘Ús de SVOD a la Unió Europea – dades de 2024‘, l’informe és la segona edició d’una visió general del temps de visualització en serveis SVOD de pel·lícules i temporades de televisió, classificats per origen, gènere i edat (només per a pel·lícules).
Es basa en dades de temps de visualització SVOD proporcionades per Digital i VOD-Ratings de 4 proveïdors de serveis destacats (Netflix, Prime Video, Disney+, HBO Max), a 9 països de la UE (Dinamarca, Finlàndia, França, Alemanya, Itàlia, Països Baixos, Polònia, Espanya i Suècia) des del gener de 2024 fins al setembre de 2024.
L’informe ha estat elaborat per Christian Grece i Jean-Augustin Tran, analistes de televisió i VOD del Departament d’Informació de Mercat de l’Observatori.
Les dades del catàleg de VOD les proporciona JustWatch i les dades d’ús de VOD les proporciona Digital i.
Aquest informe ha rebut el suport del Programa Europa Creativa MEDIA de la Comissió Europea.
Conclusions principals de l’informe:
- La gran majoria de l’ús és per a sèries de ficció d’acció real. L’ús de SVOD està molt més orientat a la televisió i les sèries SVOD (78% del temps de visualització) que a les pel·lícules (22%) i, independentment del tipus de programa, molt més cap al contingut d’acció real (88% del temps de visualització) que als documentals i l’animació (12%).
- El visionat es concentra en un nombre reduït de títols. En contrast amb el gran volum de contingut dels catàlegs, l’ús de SVOD està molt concentrat, amb menys del 0,1% de les obres que representen aproximadament el 14% del temps de visualització total. Tant les pel·lícules com les sèries de televisió estan subjectes a una alta concentració de visualització.
- El contingut europeu més ampli representa el 25% de l’ús de SVOD, amb un 16% atribuït a contingut de la UE. Les pel·lícules de la UE demostren un rendiment comparativament més fort que les sèries de la UE: les pel·lícules de la UE representen el 22% del visionat de pel·lícules, en comparació amb només el 14% de les sèries de la UE.
- El 2024, el contingut nacional de la UE va representar una quota lleugerament superior (55%) de visualització de contingut de la UE que el contingut no nacional de la UE, mentre que va tenir una quota inferior als catàlegs SVOD que al contingut no nacional de la UE.
- L’ús de SVOD no reflecteix la composició dels catàlegs SVOD. A tots els països de la mostra excepte dos (Polònia i Espanya), el contingut de la UE (especialment el contingut no nacional de la UE) es veu proporcionalment menys que la seva quota proporcional dins dels catàlegs.


Consulta i descarrega’t l’informe ‘Ús de SVOD a la Unió Europea – dades de 2024‘.