Notícies

La Comissió Europea obre la convocatòria European Media Hubs

30/07/2025

El passat 22 de juliol la Comissió Europea va obrir la convocatòria European Media Hubs que, amb un pressupost de 7,4 milions d’euros, té com a objectiu donar suport a la informació independent sobre assumptes de la UE per part de les redaccions d’àmbit europeu. La data límit per presentar-s’hi és el 29 de setembre d’enguany.

Les decisions preses a l’àmbit europeu tenen un impacte directe i cada cop més gran en la vida de les persones. Per equilibrar els arguments, desenvolupar un judici informat i participar en aquestes decisions, les persones necessiten notícies independents proporcionades per fonts o punts de vista plurals, produïdes amb alts estàndards periodístics.

Tot i això, les notícies sobre assumptes de la UE no arriben a tots els segments del públic i, quan ho fan, sovint es proporcionen només des d’una perspectiva nacional. Això no ajuda a contribuir a la comprensió mútua entre els europeus.

Aquesta convocatòria de propostes pretén millorar el consum de notícies plurals i independents sobre assumptes de la UE proporcionades pels centres de mitjans de comunicació europeus per a segments de públic específics. La subvenció finançarà la curació conjunta i la producció i difusió conjuntes de contingut multimèdia pluralista i atractiu sobre assumptes de la UE.

El pressupost assignat a aquesta convocatòria ascendeix a 7,4 milions d’euros. Es preveu finançar (taxa de cofinançament màxima del 95%) de 2 a 4 projectes que duraran uns 24 mesos. Els consorcis han d’agrupar almenys 5 organitzacions originades de 5 països diferents (Estats membres de la UE, països candidats i possibles candidats).

Informació general
Aquesta convocatòria de propostes (CNECT/2025/7380999) forma part de les Accions Multimèdia, que financen informació, notícies i programes de la UE per al públic des d’una perspectiva europea. L’objectiu és augmentar la visibilitat del treball de les institucions de la UE, les decisions preses i els passos implicats en la construcció de la UE.

La Comissió Europea publica decisions de finançament anuals, que constitueixen el programa de treball anual per a la implementació de les Accions Multimèdia. La Decisió de finançament del 2025 inclou aquesta convocatòria sobre els Centres Europeus de Mitjans de Comunicació.

Més informació

A més dels annexos següents, tingueu en compte que aquesta convocatòria requereix que ompliu nous formularis de compte bancari i formularis d’entitat jurídica.

Descàrregues

  1. Preguntes i respostes – Versió 1 – 28-07-2025
  2. Convocatòria de propostes – Centres Europeus de Mitjans de Comunicació (European Media Hubs)
  3. Pressupost estimatAnnex 2
  4. Formulari de sol·licitud de subvenció (Part A)
  5. Formulari de sol·licitud de subvenció (Part B)
  6. Taula de verificació de la capacitat financera
  7. Declaració sobre normes i independència
  8. Declaració d’honor del DoH sobre l’entitat afiliada
  9. Model general d’acord de subvenció
  10. Model general d’acordAnnex 2a
  11. Model d’acord de subvencióAnnex 5 (normes específiques)

Més informació

Aquesta és la segona convocatòria per donar suport a aquests centres de mitjans de comunicació, després d’un exitós inici el 2022 i el desenvolupament de tres projectes de mitjans de comunicació. Aquesta convocatòria de propostes forma part de les Accions Multimèdia, que financen informació general de la UE, notícies i programes per al públic des d’una perspectiva europea.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Skills and Talent Development 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Skills and Talent Development (CREA-MEDIA-2026-TRAINING), el termini de presentació de sol·licituds de la qual finalitza el 16 d’abril de 2026.
04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Networks of European Festivals 2026
S'ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Networks of European Festivals 2026 (CREA-MEDIA-2026-FESTNET), la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és el 14 d'abril de 2026.
04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Film Distribution 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Film Distribution (CREA-MEDIA-2026-FILMDIST), el termini de presentació de sol·licituds de la qual és el 23 d’abril de 2026.
04/12/2025
Sessió de pitching transnacional per a la convocatòria Europa Creativa Journalism Partnerships 2026
Les oficines d'Europa Creativa organitzen una sessió de pitching transnacional en el marc de les convocatòries Journalism Partnerships 2026. La trobada tindrà lloc dijous, 11 de desembre de 2026, de 14h a 15.30h (hora de Brussel·les) i es desenvoluparà íntegrament en format online.
04/12/2025
Cartoon Next 2026 obre la convocatòria
CARTOON ha oberta la convocatòria de Cartoon Next, que es durà a terme del 8 al 10 d'abril de 2026 al World Trade Center Marseille Provence de Marsella (França), amb el suport d'Europa Creativa MEDIA. La data límit per presentar-s'hi és el 21 de gener de 2026.
02/12/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre la producció de ficció audiovisual a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual, organisme del Consell d’Europa amb seu a Estrasburg, ha publicat un nou informe titulat 'Audiovisual fiction production in Europe – 2015-2024 figures'. L’estudi analitza l’evolució de la producció de pel·lícules i sèries de ficció televisiva i de plataformes de vídeo sota demanda (SVOD) a Europa, la seva procedència, el pes de les coproduccions internacionals i els principals agents implicats.
02/12/2025
Participa al Series Mania Forum 2026 amb MEDIA Stands
La propera edició de Series Mania Forum es durà a terme a Lille (França) del 24 al 26 de març de 2026. Podeu inscriure-us per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Stands a través de l’enllaç següent.
01/12/2025
L’ús obligatori de l’autenticació en dos passos (2FA) arriba al Portal de Finançament i Licitacions de la UE
La Comissió Europea ha anunciat la implantació obligatòria de l’autenticació en dos passos (2FA) per accedir a l'EU Funding & Tenders Portal. La mesura, que es desplegarà de manera gradual, té com a objectiu reforçar la seguretat digital i protegir millor les dades dels usuaris.
01/12/2025
Eurimages obre la convocatòria de suport a la coproducció
El fons Eurimages del Consell d’Europa ha anunciat l’obertura de la nova convocatòria per a sol·licituds de suport a coproduccions cinematogràfiques. Les productores que desenvolupin projectes elegibles ja poden accedir a la Eurimages Submission Platform i preparar les seves candidatures.
28/11/2025
El llargmetratge de ficció ‘Catorze de Març’, d’Alberto Gross Molo, rebrà suport d’Eurimages a la coproducció
El fons Eurimages ha fet pública la resolució de la tercera convocatòria de 2025 de suport a coproduccions de llargmetratges. S’han seleccionat 33 llargmetratges, inclosos 10 documentals i 5 animacions, per un import total de 9.696.000€. Entre els projectes seleccionats figura el llargmetratge de ficció 'Catorze de Març', dirigit per Alberto Gross Molo

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...