La Comissió Europea s’està preparant per al proper marc financer plurianual (MFP), el pressupost a llarg termini de la UE, que començarà el 2028. I ha obert la consulta pública sobre “El proper pressupost a llarg termini (MFP) de la UE: finançament de la UE per a l’educació transfronterera, la formació i la solidaritat, els joves, els mitjans de comunicació, la cultura i els sectors creatius, els valors i la societat civil“. S’hi pot participar fins al 7 de maig de 2025.
Aquesta consulta pública està oberta. Les vostres aportacions es tindran en compte a mesura que es desenvolupi i perfeccioni aquesta iniciativa. Es resumiran les aportacions que es rebin en un informe sinopsi explicant com s’ha tingut en compte. Els comentaris rebuts es publicaran en aquest enllaç i, per tant, hauran de complir les normes de recepció de comentaris.
El públic objectiu de la consulta és el següent:
- Institucions de la UE, autoritats i institucions nacionals, autoritats regionals i locals,
- Destinataris de finançament de la UE incl. agricultors, investigadors, estudiants, etc.,
- Ciutadans,
- Empreses, pimes i associacions empresarials,
- Altres parts interessades (llista no exhaustiva): organitzacions rellevants de la societat civil, comunitat científica/de recerca, àmbit acadèmic, grup de reflexió, mitjans de comunicació, etc.
- Agents internacionals.
Per què es fa la consulta?
La Comissió Europea s’està preparant per al proper marc financer plurianual (MFP), el pressupost a llarg termini de la UE, que començarà el 2028.
Seguint les directrius polítiques de la presidenta Von der Leyen per a la Comissió Europea 2024-2029, la Comissió té com a objectiu crear un pressupost més senzill, més enfocat i sensible que reflecteixi les prioritats estratègiques europees. Per aconseguir-ho, s’inicien set consultes públiques per recollir opinions de les parts interessades sobre com aprofitar al màxim el pressupost de la UE. Les consultes abastaran diverses àrees polítiques, com ara la política de cohesió, l’agricultura i els afers interiors, amb l’objectiu de crear un pressupost més eficaç i eficient que assoleixi els objectius clau.
Es preveu que les propostes de la Comissió es presentin el 2025.
Respondre al qüestionari
Podeu contribuir a aquesta consulta pública tot omplint el qüestionari en línia. Si no podeu utilitzar el qüestionari en línia, poseu-vos en contacte amb l’organització mitjançant l’adreça de correu electrònic següent: SG-MFF-PUBLIC-CONSULTATIONS@ec.europa.eu.
Els qüestionaris estan disponibles en algunes o totes les llengües oficials de la UE. Podeu enviar les vostres respostes en qualsevol idioma oficial de la UE.
Per motius de transparència, les organitzacions i les empreses que participen a les consultes públiques han de registrar-se al Registre de transparència de la UE.
Per poder contribuir-hi, haureu de registrar-vos o iniciar sessió amb el vostre compte de xarxes socials existent.
Obteniu més informació i responeu al qüestionari
Context
L’actual marc financer plurianual (MFP) —el pressupost a llarg termini de la UE— s’allarga fins a finals de 2027. El 2025, la Comissió presentarà propostes exhaustives per al MFP posterior al 2027 i per a la propera generació de programes financers. Tal com es va anunciar a les Directrius polítiques de la presidenta Von der Leyen, la Comissió està treballant per aconseguir un pressupost de la UE centrat, més senzill i amb més impacte que reflecteixi les prioritats estratègiques de la UE, amb l’ambició de ser una ‘Comissió d’inversions’.
Aquesta consulta cobreix els fons de la UE que donen suport a l’educació transfronterera, la formació i la solidaritat, els joves, els mitjans de comunicació, la cultura i els sectors creatius, els valors i la societat civil. La decisió d’agrupar qüestions serveix per donar suport al treball preparatori i no s’afavoreix a l’arquitectura de futurs programes.
Aquesta consulta forma part de l’exercici general de consulta pública sobre el proper MFP, les consultes públiques relacionades obertes per rebre comentaris es poden trobar als enllaços següents:
- EU’s next long-term budget (MFF) – implementing EU funding with Member States and regions
- EU’s next long-term budget (MFF) – EU funding for competitiveness
- EU’s next long-term budget (MFF) – EU funding for external action
- EU’s next long-term budget (MFF) – EU funding for civil protection, preparedness and response to crises
- EU’s next long-term budget (MFF) – EU funding for the single market, and cooperation between national authorities
- EU’s next long-term budget (MFF) – performance of the EU budget