El proper 17 de febrer Europa Creativa MEDIA ofereix una xerrada d'indústria en el marc del European Film Market de la Berlinale, sota el títol 'Preparant les bases per a un ecosistema pròsper de contingut europeu'.
A l'EFM de l'any passat, la Comissió Europea va presentar alguns resultats de la seva investigació sobre l'audiència, que va suggerir, malgrat la dura competència del contingut local i nord-americà, que hi havia una oportunitat de mercat perquè el contingut europeu trobés audiències a tot Europa.
La sessió d'enguany, presentada per Europa Creativa MEDIA i la Comissió Europea, explorarà al seu torn fins a quin punt els actors europeus, incloses els canals de tv i les productores, poden aprofitar-ho.
Quines són les diferents estratègies empresarials que les productores, els canals de televisió i altres actors del mercat europeus poden seguir per crear sèries, pel·lícules i documentals d'alta gamma i comercialitzar-los amb èxit al públic europeu i internacional? Com poden crear i explotar la IP més enllà dels seus mercats i audiències principals? Com poden atraure inversions per fer-ho?
Després d'una presentació de la Comissió Europea, un grup de canals de televisió i productores europees compartirà les seves valuoses idees.
La sessió es durà a terme dissabte 17 de febrer de 2024, de 15.15h a 16.15h, a l'Event Hall al Documentation Centre for Displacement, Expulsion and Reconciliation (Berlín, Alemanya).
Sessió presencial que comptarà amb posterior emissió VoD per a acreditats/des.
Emerging Producers s'adreça a productors/es emergents de documental amb experiència prèvia i té oberta la convocatòria 2025 fins al 31 de març de 2024.
Aquest programa reuneix talentosos productors/es europeus/es de documental i es realitza en el marc del Ji.hlava International Documentary Film Festival a República Txeca.
Cada any se seleccionen 18 productors/es talentosos/es (17 europeus/es i un/a d'un país convidat) que reben suport educatiu, promocional i de networking.
Des del 2017, després del seu èxit, Emerging Producers es va ampliar amb un taller addicional de quatre dies a Berlín (Alemanya) i una presentació a la Berlinale.
Dates:
Criteris de selecció
Podeu enviar-hi la vostra candidatura.
El taller es divideix en tres parts:
Tarifa de participació: 1.900 euros. Inclou allotjament, cafè i dietes durant les dues sessions del programa (Jihlava, Berlín).
Per a dubtes o consultes podeu contactar amb Jarmila Outratová (directora executiva) a jarmila@ji-hlava.cz
Data límit: 31 de març de 2024.
Emerging Producers compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
El programa de formació de guió per a projectes infantils Cinekid Script LAB ha obert la convocatòria 2024-2025. La data límit per presentar-hi projectes és el 26 de maig de 2024.
D'una durada de sis mesos, el programa s'adreça a guionistes amb projectes de llargmetratge o sèrie orientats al públic infantil.
Aquest laboratori es realitzarà durant el Cinekid for Professionals a l'octubre de 2024 i durante la Berlinale al febrer de 2025.
Cofinançat per Netherlands Film Fund, Swedish Film Institute, Norwegian Film Institute, Flanders Audiovisual Fund, Icelandic Film Centre i Athens International Children's Film Festival, compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
Durant aquest curs, un grup de guionistes i directors-es/guionistes internacionals treballaran en plans de llargmetratges o sèries infantils. El programa ofereix formació a mesura que respon les preguntes específiques i necessitats del guionista i de la història.
Projectes elegibles
S'accepten projectes de sèries i llargmetratges en desenvolupament que siguin d'acció real, animació o documental.
Com presentar-s'hi
Podeu enviar el vostre projecte a Cinekid Script LAB a través d'aquest formulari.
Punts clau:
Consulteu el resum del programa de Cinekid Script LAB.
Des de l'edició 2017/2018 de Cinekid Script LAB, és possible participar-hi sense nominació, així com a través d'un dels esmentats instituts associats. Aproximadament el 50% dels projectes se seleccionen a través dels socis i el 50% se seleccionen mitjançant convocatòria oberta.
Descobreix els assessors i les assessores del laboratori a través d'aquest enllaç.
Si tens dubtes o consultes pots posar-te en contacte amb: professional@cinekid.nl professional@cinekid.nl
Data límit: 26 de maig de 2024.
Cinekid Script LAB de Cinekid for Professionals compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
S'han fet públics els premis de la 74a edició de la Berlinale, que s'ha dut a terme entre el 15 i el 25 de febrer de 2024. Entre les pel·lícules guardonades figuren quatre films amb suport d'Europa Creativa MEDIA.
Les pel·lícules amb suport MEDIA premiades a la Berlinale 2024 són:
Competition
Panorama:
Panorma Dokumente:
Forum:
Cal destacar també que les quatre produccions catalanes seleccionades a la Berlinale d'enguany, totes dirigides per dones, han resultat totes guardonades. Així, a la secció Berlinale Panorama, el llargmetratge Memorias de un cuerpo que arde (Playlab Films, Substance Films), d’Antonella Sudasassi Furniss, ha estat guardonat amb el Premi Panorama del Públic a Millor Pel·lícula.
A la secció Generation Kplus, la pel·lícula Reinas (Inicia Films, Maretazo, Cine, Alva Film), de la directora peruana Klaudia Reynicke, ha obtingut el Gran Premi del Jurat Internacional a la Millor Pel·lícula. Mentre que el curtmetratge català Cura sana (ESCAC), de Lucía G. Romero, seleccionat a Generation 14plus, ha estat guardonat amb l'Ós de Cristall per al Millor Curtmetratge.
A més, en el marc de la secció Berlinale Forum, l’òpera prima d’Anna Cornudella, La hibernació humana (Japonica Films, Batiak Films), ha rebut el Premi Fòrum del Jurat Fipresci.
Consulteu aquí la llista de tots els films premiats a la 74a edició de la Berlinale.
El proper dijous 29 de febrer, des d'Europa Creativa Desk - MEDIA Catalunya i en el marc de la segona temporada del cicle 'MEDIA al Maldà', us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d'Europa Creativa MEDIA '20.000 Especies de Abejas', d'Estíbaliz Urresola Solaguren, al Cinema Maldà de Barcelona.
Comptarem amb la presència de la directora i guionista del film, Estíbaliz Urresola Solaguren, i de la productora Valérie Delpierre (Inicia Films), que presentaran la pel·lícula abans de la projecció.
El cicle 'MEDIA al Maldà', iniciat al setembre de 2022, convida el públic, gràcies al suport d'Europa Creativa Desk - MEDIA Catalunya, l'últim dijous de cada mes, a la projecció d’una pel·lícula europea amb suport d’Europa Creativa MEDIA al Cinema Maldà de Barcelona, que forma part de la xarxa de sales de cinemes Europa Cinemas, que compta també amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
La propera sessió (i la sisena d'aquesta segona temporada 2023-2024), es durà a terme el dijous 29 de febrer de 2024 a les 20:30h, amb la projecció de la pel·lícula amb suport d'Europa Creativa MEDIA a la Distribució '20.000 Especies de Abejas'.
Es tracta del primer llargmetratge escrit i dirigit per Estíbaliz Urresola Solaguren, que va tenir la première mundial a la Berlinale 2023, on es va alçar amb l'Ós de Plata a Millor interpretació protagonista per a Sofia Otero, tot iniciant així un llarg recorregut de festivals, premis i reconeixements. Va inaugurar el D'A Film Festival i va ser guardonada al Festival de San Sebastián.
Nominada al Lux Audience Award 2024, i guardonada amb 3 Premis Goya (Millor direcció novell i Millor guió per a Estibaliz Urresola, i Millor actriu de repartiment per a Ane Gabarain), 3 Premis Gaudí (Millor pel·lícula en llengua no catalana, Millor direcció novell per a Estíbaliz Urresola i Millor fotografia per a Gina Ferrer), 2 Premis Forqué (Millor llargmetratge de ficció i Premi Cinema i educació en valors) i 2 Premis Feroz (Millor pel·lícula dramàtica i Millor actriu de repartiment per a Patricia López Arnaiz).
Sinopsi
Cocó, de vuit anys, no encaixa amb les expectatives dels altres i no entén per què. Tots al seu voltant insisteixen a anomenar-lo Aitor però no es reconeix en aquest nom. La seva mare Ane aprofitarà les vacances per viatjar amb els seus tres fills a la casa materna, on resideix la seva mare Lita i la seva tia Lourdes, estretament lligada a la cria d'abelles. Aquest estiu, que canviarà les seves vides, obligarà aquestes dones de tres generacions molt diferents a enfrontar-se als dubtes i els temors.
L'objectiu del cicle 'MEDIA al Maldà' és promoure el cinema europeu i de qualitat entre l’audiència i difondre la labor del Programa Europa Creativa MEDIA pel que fa al suport de l’audiovisual europeu.
La iniciativa pretén contribuir a la promoció, la circulació i la visibilitat de les pel·lícules europees, tot fomentant també el desenvolupament del públic, per tal que descobreixi i valori el cinema independent europeu en pantalla gran i fora de les plataformes.
L’activitat, iniciada el mes de setembre de 2022, pretén també reforçar i promocionar la gran tasca social i cultural que duu a terme el Cinema Maldà, al cor de Barcelona, i l’únic que perdura al barri de Ciutat Vella. El Maldà, que va celebrar el 75è aniversari el 2021, és un cinema ‘diferent’, que conserva l'essència d'aquells entranyables cinemes de barri, i que lluita cada dia amb propostes creatives i innovadores per convocar el públic a les sales i crear comunitat. Un cinema que defuig de les estrenes més comercials i aposta per una programació de qualitat.
La 74a edició de la Berlinale es durà a terme entre el 15 i el 25 de febrer de 2024. Entre la programació figura un gran nombre de títols amb suport d'Europa Creativa MEDIA.
Per seccions, aquestes són les produccions audiovisuals amb suport MEDIA seleccionades a la Berlinale 2023:
Berlinale - Competition:
Berlinale Special:
Panorama:
Panorma Dokumente:
Forum:
Generation K Plus:
Consulta el llistat complet de pel·lícules de la 74a edició de la Berlinale.
Notícia relacionada: Sessions informatives sobre les convocatòries MEDIA a l'EFM de la Berlinale
Berlinale Talents, la plataforma anual del Festival de Cinema de Berlín, destinada a professionals emergents de diverses disciplines del cinema o de la televisió amb interès en la formació, el networking i els laboratoris de projectes, ha fet pública la selecció dels 202 participants a la propera edició.
Sota el lema "Common Tongues – Speaking Out in the Language of Cinema", la 22a edició d'aquest programa, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, es durà a terme del 17 al 22 de febrer de 2024.
Entre els 202 participants seleccionats, figuren els i les següents professionals catalans/es:
I de la resta de l'Estat espanyol:
Els 202 talents (116 dones, 76 homes, 10 diversos) treballen en les disciplines d'actuació, cinematografia, direcció, distribució de pel·lícules, periodisme cinematogràfic, producció, escenografia i escenografia digital, guió, disseny de so, composició de partitures, muntatge de pel·lícules, vendes i disseny d'audiènciesc (és a dir, comissaris i propietaris de cinemes).
Consulta el llistat complet de seleccionats tot aplicant els filtres al web des d'aquest enllaç.
European Film Promotion ha publicat la convocatòria de Film Sales Support (FSS) per a la promoció digital de pel·lícules europees recents presents al Hong Kong International Film & TV Market (FILMART) 2024, que es durà a terme de l'11 al 14 de març de 2024. La data límit per presentar-s'hi és el 27 de febrer de 2024.
Qui s'hi pot presentar?
Agències de vendes internacionals registrades i validades pel Participant Register (Funding & Tender Opportunities Portal) de la Comissió Europea i aprovades pels seus respectius instituts nacionals de promoció de cinema. També han d'estar registrades en línia a l'EFM per garantir l'accés a compradors fora d'Europa.
Què cobreix?
Quines pel·lícules són elegibles?
Import disponible
Una inversió de fins al 50% dels costos totals fins a un màxim de 5.000 euros per campanya per a una despesa total de 10.000 euros.
Data límit: 27 de febrer de 2024.
Presenta la sol·licitud de la teva agència de vendes a través d'aquest enllaç.
Llegeix atentament les bases.
European Film Promotion compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
La European Film Academy ha anunciat que atorgarà el Premi 'European Achievement in World Cinema Award' a la cineasta catalana Isabel Coixet, per la seva impressionant contribució al món del cinema.
Nascuda a Barcelona, Isabel Coixet va començar a filmar de petita amb una càmera de 8 mm i va començar a treballar en publicitat als 19 anys.
De seguida, el seu primer llargmetratge 'Demasiado viejo para morir joven', l'any 1989, sobre dos amics que s'espavilen amb feines a Barcelona, li va suposar aconseguir una primera nominació a la millor direcció novella als premis Goya.
L'any 1996, va viatjar als Estats Units i va rodar 'Cosas que nunca te dije', amb Andrew McCarthy i Lili Taylor. La pel·lícula es va estrenar a la Berlinale i va guanyar el Silver Alexander Award al Thessaloniki International Film Festival.
L'any 2000 va fundar Miss Wasabi Films, que també ha produït videoclips i documentals destacats.
Va continuar treballant amb actors d'ambdós costats de l'Atlàntic i va tenir el seu avenç internacional el 2003 amb 'Mi vida sin mí', protagonitzada per Sarah Polley, Scott Speedman i Mark Ruffalo. La pel·lícula, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, explica la història d'una jove que s'enfronta a una malaltia terminal i la manera com intenta treure el màxim profit de la vida que li queda.
La pel·lícula es va estrenar a la Berlinale on va guanyar el Premi del Gremi de Cinemas Arthouse Alemanys i va continuar amb nominacions als European Film Awards i als premis danesos Robert, i va guanyar dos Goya, al millor guió adaptat i a la millor cançó original. La pel·lícula va realitzar una gira de festivals internacionals que inclouen Karlovy Vary, Telluride, Toronto i BFI London, i posteriorment es va estrenar arreu del món.
'La vida secreta de las palabras', amb Sarah Polley i Tim Robbins, es va estrenar l'any 2005 a Venècia, on va rebre el premi Lina Mangiacapre. Explica la història d'una misteriosa dona que cuida un home en una plataforma petroliera que ha quedat temporalment cec. La pel·lícula, que també compta amb suport MEDIA, va aconseguir una nominació per a Sarah Polley als Premis del Cinema Europeu i va guanyar tres premis Goya: millor pel·lícula, millor guió original i millor direcció.
Va tornar a Berlín amb 'Elegy', protagonitzada per Penélope Cruz i Ben Kingsley (2008); amb 'Nadie quiere la noche', amb Juliette Binoche i Rinko Kikuchi en un paisatge glacial hostil del nord remot (2015); i amb 'Elisa & Marcela', sobre una dona que va assumir la identitat d'un home per poder casar-se amb la seva amant (2019). Les dues últimes compten també amb suport MEDIA.
L'any 2009, 'Mapa de los sonidos de Tokyo', un thriller dramàtic centrat en un empleat del mercat de peix que fa d'assassí a sou, va competir a Cannes.
Els altres premis Goya van seguir el 2011 per 'Listening to the Judge' (Millor documental) i el 2018 per 'La Librería', amb Emily Mortimer i Bill Nighy (Millor pel·lícula i millor director).
Un altre documental, 'El sostre groc' (2022) sobre un grup d'estudiants que presenta una denúncia d'abús sexual, es va estrenar a Sant Sebastián i va guanyar el premi Gaudí al millor documental. Gràcies a la investigació de la pel·lícula, la fiscalia va tornar a obrir el cas d'abús sexual a l'Escola de Teatre de Lleida.
I enguany, el seu llargmetratge 'Un amor' es va estrenar de nou a Sant Sebastián, on va guanyar el Premi Feroz Zinemaldia.
Al llarg de la seva trajectòria, Isabel Coixet, tant a les seves pel·lícules, com als seus escrits i al seu compromís polític, sempre ha defensat les seves creences i valors, i ha donat veu als seus protagonistes. El 2015 va rebre el premi reconegut de l'Ordre de Chevalier des arts et des lettres francesa i el 2020, el Premi Nacional de Cinema, atorgat pel Ministeri de Cultura i Esports. Isabel Coixet és la dona que més premis Goya ha guanyat (un total de nou). També és la presidenta d'honor de la Xarxa Audiovisual Europea de Dones EWA.
Isabel Coixet serà convidada d'honor a la 36a cerimònia dels Premis del Cinema Europeu el 9 de desembre a Berlín, on se li atorgarà el Premi.
Berlinale Talents, la plataforma anual del Festival de Cinema de Berlín, destinada a professionals emergents de diverses disciplines del cinema o de la televisió amb interès en la formació, el networking i els laboratoris de projectes, ha fet pública la selecció dels 204 participants a la seva propera edició.
Sota el lema "You Must be Joking - Humour in Serious Times", la 21a edició d'aquest programa, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, es durà a terme del 18 al 23 de febrer de 2023.
Entre els 204 participants seleccionats, figuren els i les següents professionals catalans/es:
I de la resta de l'Estat espanyol:
Els 204 talents (112 dones, 83 homes, tres diversos i sis sense resposta) provenen de la interpretació, la cinematografia, la direcció, la distribució, la crítica cinematogràfica, la producció, la producció i l'escenografia digital, el guió, el disseny de so, la composició de pel·lícules, el muntatge de pel·lícules i disseny del públic. A més de la cimera, 40 Talents també estan desenvolupant i presentant projectes de cinema a realitat virtual als Talents Labs.
El programa de formació contínua Atelier Ludwigsburg-Paris, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, s'adreça a productors/es i distribuïdors/es cinematogràfics/ques emergents, recent graduats/des en un camp semblant. La data límit per inscriure-s'hi és el 31 de maig de 2024.
El programa Atelier Ludwigsburg-Paris seleccionarà un equip d'un màxim de 18 persones d'una mitjana de vuit nacions. Tots hi realitzen la formació a diferents llocs: la Filmakademie Baden-Württemberg de Ludwigsburg, La Fémis de París i la National Film and Television School de Londres.
L'any es divideix en fases presencials i de treball pràctic. Aquest darrer inclou excursions a canals de televisió, visites a festivals de cinema i una estada de pràctiques d'un mes en distribució o vendes internacionals. Al final de l'any de formació, els participants produiran el seu propi curtmetratge, que començaran a planificar des de l'inici del curs a l'Atelier Ludwigsburg-Paris.
Calendari del programa:
Treball a classe, excursió a Estrasburg (França) i inici de desenvolupament d'un projecte de curtmetratge.
Treball a classe, visita al Festival du Court-Métrage de Clermont-Ferrand, França.
Treball a classe.
Treball a classe i excursió a Series Mania, a Lille.
Treball a classe i assitència al Festival de Cannes com a visitant acreditat/da.
Producció del curtmetratge final.
Treball a classe - fase teòrica:
A les fases de treball a classe s'aprofundiran els coneixements dels participants sobre les diferents àrees de la indústria cinematogràfica. Això significa assistir a seminaris i tallers, tot ampliant les habilitats i experiència amb l'ajuda de casos d'estudi.
Seminaris:
Durant l'estada a Ludwigsburg, París i Londres, els i les participants assistiran a seminaris a les respectives escoles de cinema. Professionals seleccionats de la indústria cinematogràfica faran classes i compartiran la seva experiència en molts camps diferents. El pla d'estudis inclou desenvolupament de guions, elaboració de pressupostos, finançament, dret contractual, planificació de rodatge, rodatge in situ, promoció, distribució i vendes internacionals.
Tallers de treball:
Un altre component important de l'any de formació són els tallers especialitzats a les diferents seus de l'Atelier. Per exemple, durant la Berlinale s'oferiran tallers de diversos dies de durada sobre el negoci cinematogràfic nord-americà. Sota la guia de professionals dels Estats Units, s'aprendrà sobre les diferències fonamentals amb el mercat cinematogràfic nord-americà. L'objectiu és ampliar els horitzons i mirar la indústria cinematogràfica a Europa amb nous ulls.
Casos d'estudi:
És important examinar més de prop les bones pràctiques. Per tant, els i les participants s'enfrontaran constantment a casos d'estudi que hauran d'analitzar. Per exemple, les dues setmanes a Londres inclouran una iniciació als problemes de la vida real que es troben al sistema de producció britànic.
Alternant teoria i pràctica:
A més del treball a l'aula descrit anteriorment, s'ampliarà constantment la ment dels i les participants a través de la pràctica. Les diferents destinacions ofereixen les seves oportunitats especials per viure experiències de primera mà.
Excursions:
A Ludwigsburg participaran en una excursió de diversos dies a Estrasburg (França). Allà coneixeran més de prop les rutines de producció quotidianes a ARTE i també coneixeran el treball de promoció del cinema europeu a Eurimages.
Visites a festivals de cinema:
Durant la sessió a París assistiran al festival de curtmetratges de Clermont-Ferrand i al Festival de Cannes. Al febrer està prevista una visita a la Berlinale i al març coneixeran el festival Series Mania de Lille. Als festivals de cinema podran assistir a totes les projeccions com a visitant professional acreditat/da. Podran fer una ullada entre bastidors al mercat cinematogràfic i gaudir dels nombrosos esdeveniments i visites guiades paral·leles. Durant les diverses visites, augmentaran constantment els coneixements sobre l'organització, les ofertes i el potencial d'un festival de primer nivell.
Pràctiques:
A l'abril es reserven fins a set setmanes per fer pràctiques en una empresa de distribució cinematogràfica europea o en una empresa de vendes internacionals. En el dia a dia dels negocis, aprendran a fer front a diferents desafiaments i a assolir objectius. Posteriorment podran aplicar els nous coneixements a un estudi escrit sobre el tema de la distribució.
Producció del curtmetratge final:
A més de tota la teoria i planificació pràctica, la producció d'un curtmetratge és fonamental per al curs. Per això hauran de pensar en aquest projecte des del començament. Els primers passos seran a l'octubre. Després, de mica en mica, aniran incorporant contínuament els nous coneixements al projecte del curtmetratge, fins que el producte final estigui disponible al final de l'any de formació.
Com presentar-s'hi:
Qui pot participar a Atelier Ludwigsburg-Paris?
L'any de formació continuada s'adreça a productors/es i distribuïdors/es emergents de fins a 30 anys. Ofereix una formació profunda amb un enfocament europeu. Si et vas graduar d'una universitat de cinema o un altre curs rellevant i has adquirit alguna experiència professional a la indústria cinematogràfica, l'organització espera la teva sol·licitud. Si la vostra sol·licitud és ben rebuda, sereu convidats a Ludwigsburg per a un examen d'ingrés a finals de juny de 2024.
Sol·licitants d'arreu del món:
A més dels candidats europeus, també poden optar a un any de formació candidats internacionals a Ludwigsburg-París.
El programa 2024/2025 també és obert a sol·licitants que no procedeixin de països membres del programa Europa Creativa MEDIA. Això també brinda als principiants no europeus l'oportunitat d'adquirir o desenvolupar les seves habilitats per a una carrera a la indústria cinematogràfica europea.
Habilitats lingüístiques necessàries:
Per sisena vegada, aquest any també es poden postular candidats de parla anglesa, fins i tot si no parlen francès ni alemany. Tot i això, se'ls exigirà que realitzin cursos preparatoris d'idiomes en aquests idiomes. A més, l'Atelier ofereix cursos complementaris d'alemany i de francès. Durant les dues primeres sessions a Ludwigsburg i París, l'ensenyament d'alguns mòduls es realitzarà en anglès o s'interpretarà simultàniament (de l'alemany a l'anglès o del francès a l'anglès).
Tarifa de participació:
El preu del curs el 2023/2024 va ser de 1.500 euros, més les despeses d'allotjament a Ludwigsburg, París i Londres (2.900 euros) (subjecte a canvis a l'any de curs 2024/2025). L'Atelier organitzarà i cobrirà les despeses d'allotjament per a excursions i festivals. També organitzarà i subvencionarà l'allotjament a Ludwigsburg/Stuttgart, París i Londres a prorrata (inclòs a 2.900 euros).
La taxa del curs i la participació en els costos d'allotjament han de pagar abans de començar el programa a l'acadèmia de cinema.
És possible sol·licitar una beca per a candidats que hagin estat seleccionats al costat alemany; se'ls enviarà més informació després de rebre la notificació d'acceptació per part de Filmakademie.
Data límit (programa 2024/2025): 31 de maig de 2024.
Documents de sol·licitud necessaris:
Envieu la vostra sol·licitud per correu electrònic a la coordinadora del programa Dorothee Martin (info-atelier@filmakademie.de). Envieu només un fitxer PDF que no ha d'excedir els 3 MB. Es requereixen els següents documents en anglès o alemany:
On s'envia la sol·licitud?
Els candidats han d'enviar les seves sol·licituds a la Filmakademie Baden-Württemberg a Ludwigsburg. Si no us accepten la primera vegada, podeu tornar a sol·licitar una altra vegada una plaça a l'Atelier Ludwigsburg-Paris.
Les entrevistes es faran per al costat alemany a finals de juny de 2024 i per al costat francès a finals de juny/principis de juliol de 2024.
Bridging the Dragon organitza amb European Film Market una nova edició de l'Euro-Asian Forum. La data límit per inscriure-s'hi és el proper 22 de gener.
Aquest esdeveniment integral analitzarà diversos mercats asiàtics de creixement ràpid, oferint una anàlisi en profunditat i identificant possibles oportunitats de col·laboració amb Europa.
L'Euro Asian Forum començarà el dilluns 19 de febrer del 2024 a les 10.00h amb una taula rodona. Aquesta sessió comptarà amb representants de regions clau de la indústria cinematogràfica asiàtica, que compartiran les darreres tendències i desenvolupaments en la col·laboració cinematogràfica panasiàtica. A més, descriuran els desafiaments específics trobats, així com idees sobre el futur de la cooperació entre Europa i Àsia.
A l'esdeveniment us seguirà una taula rodona en profunditat el dimecres 21 de febrer de 2024 a les 14:00h. El taller inclourà cinc taules, cadascuna de les quals se centrarà en una regió asiàtica i cadascuna dirigida per un expert local. Les preguntes i els projectes específics dels participants s'utilitzaran com a casos d'estudi per augmentar la comprensió de com treballar amb aquests territoris. El format de petits grups permetrà als participants plantejar preguntes específiques relacionades amb els seus projectes o interessos i beneficiar-se d'una rica interacció.
Qui hi pot participar?
Professionals del cinema (productors, distribuïdors, agents de vendes internacionals…) interessats en la col·laboració Europa-Àsia. S'atorgarà prioritat als sol·licitants que hagin tingut una experiència prèvia en llargmetratges i coproduccions internacionals. Els participants han de tenir una acreditació de l'European Film Market.
Format:
Dilluns 19 de febrer del 2024 de 10h a 11h.
Documentation Center for Displacement, Expulsion and Reconciliation.
Stresemannstraße 90, Berlín (Alemanya).
Dimecres 21 de febrer del 2024 de 14h a 16h.
Producers Hub, Martin Gropius Bau, Berlín (Alemanya).
Com?
Els professionals interessats hauran d'emplenar el formulari electrònic.
Data límit: 22 de gener de 2024.
Els resultats de la selecció seran anunciats a finals de gener de 2024. Per dubtes, si us plau envieu un e-mail a: efm@bridgingthedragon.com
Euro Asian Forum de Bridging the Dragon compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
Ja estan obertes les inscripcions per participar al proper European Film Market (EFM) 2024, sota el paraigua de MEDIA Stands. Afanyeu-vos! Les places són limitades.
El proper European Film Market (EFM) es durà a terme a Berlín (Alemanya) del 15 al 21 de febrer del 2024, de manera paral·lela a la Berlinale.
La inscripció a l'EFM sota el paraigües de MEDIA Stands està oberta als participants que compleixin els criteris d'elegibilitat, és a dir, que siguin entitats europees independents que ofereixin contingut europeu.
Elegibilitat:
MEDIA Stands està obert per a productores o distribuïdores europees independents establerts a Europa i que ofereixin contingut europeu.
Contingut europeu:
Es considera contingut europeu tota aquella obra de ficció (llargmetratge incloent pel·lícules d'animació), documental o videojoc, ja siguin producció completada, un projecte o un format, que compleixi amb les condicions següents: la majoria de l'obra ha d'estar produïda per companyies establertes a un o més països participants a Europa Creativa MEDIA i ha de tenir participació significativa de professionals que són ciutadans o residents dels països participants a Europa Creativa MEDIA.
Beneficis de MEDIA Stands:
Les companyies europees seleccionades per tenir el seu espai al MEDIA Stand de l'EFM tindran accés a moltes facilitats i serveis:
Descobreix els nostres serveis d'estand
Podeu registrar la vostra empresa emplenant aquest formulari i enviar fins a tres programes per empresa mitjançant l'enllaç següent.
Més informació i inscripcions.
La 25a edició del Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació de Barcelona, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, comença aquest dijous 29 de juny i s'allargarà fins al 9 de juliol.
Durant el Festival s'exhibiran un total de 300 curts, selecionats d'entre les més de 4.500 obres rebudes procedents de 110 països que van participar a la convocatòria.
Les sessions estaran dedicades als gèneres de l'animació, la ficció i el documental amb curts seleccionats a festivals internacionals de Classe A com Cannes, Locarno Film Festival, La Biennale o la Berlinale. Dins de cada categoria es presentaran seccions oficials a competició i seccions paral·leles.
Animació
Aquesta secció recull un ampli ventall de curtmetratges d'animació destacats a l'àmbit mundial amb 8 sessions a competició, incloent trash anim i documental animat, i 4 sessions paral·leles. La selecció d'animació recull fins a 78 films de temàtica diversa elaborats amb tot tipus de tècniques, des de les tradicionals fins a la tecnologia més innovadora. Els curts d'aquesta secció competeixen per al Gran Premi d'Animació i el Premi d'Estudiants d'Animació.
Ficció
Aquesta secció comptarà amb 7 sessions de la Secció Internacional a competició i unes altres 5 de Secció Oblicua, on competiran les obres mes arriscades, originals i creatives del panorama internacional, tant narrativa com formalment. També es projectaran 20 seccions paral·leles com Sci-Fi i Talents Catalans. La secció ficció és la més extensa, amb un total de 154 obres projectades.
Les obres de les sessions internacionals, algunes premiades a diferents festivals arreu del món, provenen de més de 15 països diferents i proveeixen tot tipus de gèneres. Totes competiran pel Gran Premi Internacional i el Premi de la Critica.
La innovació i la llibertat de la creació que permet el format curt queden plasmades a la secció Oblicua. Fins a 27 obres competiran pel Gran Premi Oblicua, el Premi Filmin Oblicua i el Premi del Jurat Jove.
Documental
El gènere documental en format curt és un dels més ignorats als festivals cinematogràfics, tot i que es troba en un moment de gran vitalitat i fort creixement. Hi haurà 5 sessions a competició i 2 sessions paral·leles amb un total de 26 curtmetratges documentals.
El documental és una finestra oberta al món que ens permet conèixer petites històries quotidianes i descobrir realitats llunyanes. És a més un espai per a la reflexió amb obres reivindicatives que ens enfronten als grans problemes socials del nostre temps. Les obres d'aquesta secció competiran per al Gran Premi Documental i el Premi del Públic.
Totes la projeccions i activitats del Mecal són gratuites.
One-to-ones: Mercat del curtmetratge
Mecal Pro organitza el Mercat Internacional de Curtmetratges, una activitat que té com a objectiu facilitar la trobada entre creadors i compradors, distribuïdors i experts en estratègia de festivals. És un espai que fomenta la circulació de les obres, la seva exhibició i la compra, així com el networking. En el marc del mercat, hi haurà un espai reservat especialment per a sessions one-to-one, organitzades en col·laboració amb Catalan Films, la marca d'internacionalitzacio de l'audiovisual català de l'ICEC.
Podeu consultar el programa de mà de la 25a edició del Mecal des de l'enllaç següent.