El Departament de Cultura crea el Digital4C, una mirada al futur digital des de la cultura

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya impulsa la primera edició del Digital4C (que en anglès es pronuncia igual que Digital foresee, una mirada al futur digital). Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya col·labora amb l’organització d’aquest esdeveniment.

Digital4C té com objectius principals acompanyar els artistes i les empreses culturals catalanes a totes les vessants dels continguts digitals i a les seves diferents plataformes d’explotació i potenciar la diferenciació i l’expertesa fent-los més forts en la creació de continguts digitals. Contingut Cultural i Creatiu Català són les 4 Cdel Digital4C (que en anglès es pronuncia com Digital foresee, una mirada al futur digital).

L’esdeveniment tindrà lloc els propers 27 i 28 de febrer a l’Arts Santa Mònica a Barcelona, un espai pluridisciplinar que aposta per la innovació, el risc, la reflexió i que esdevé el punt de trobada del talent artístic i creatiu de Catalunya.

El Digital4C coincideix amb la celebració a Barcelona del Mobile World Congress. Coincidència provocada, ja que el Digital4C vol ser l’espai de reflexió on es doni resposta als interrogants que a nivell de continguts digital es contemplaran en el congrés internacional, més centrat en les novetats en tecnologia.

Format del Digital4C:

Durant dos dies, l’Arts Santa Mònica de Barcelona, serà un espai on hi haurà taules rodones, ponències i presetancions. Per a aquesta primera edició el Digtal4C es centra en 4 branques principals: el llibre electrònic, la música, l’audiovisual i el videojoc que es relacionen en diverses activitats. Consulteu el programa a través d’aquest enllaç.

Acivitats principals:

- Ponències. Diversos professionals i experts donaran el seu punt de vista sobre l’estat actual del seu sector (llibre, música, audiovisual i videojoc) en ponències de format curt.

- Taules rodones. 4 taules rodones temàtiques relacionades amb les 4 branques del Digital4C es plantejaran per a donar resposta a diversos reptes. Preguntes que el sector es troba quan es traslladen dels mercats més tradicionals a l’exploració de les noves tecnologies i les seves possibilitats de negoci.

- Presentacions. Espai obert a la presentació de futures iniciatives lligades al Digital4C:

- un Hackatton obert al públic promogut amb la CCMA per crear aplicacions per a

televisions connectades;

- presentació projecte guanyador de la iniciativa mSchools que té per objectiu innovar

en l’àmbit de l’educació.

Activitats paral·leles:

- Breakfast Club. Tertúlia-networking, que porta ja diverses edicions, on es conviden

professionals per debatre i intercanviar coneixements en diferents àmbits temàtics de la cultura.

Aquesta edició que coincideix amb el Digital4C portarà per títol: “Noves professions sorgides dels canvis tecnològics”.

- Digitalexpo. Exposició destinada als estudiants i centres docents per donar visibilitat a la feina, talent i projectes al voltant de la mobilitat i continguts digitals creatius que s’estan duent a terme des del món educatiu.

- Exposició d’aplicacions mòbils fetes a Catalunya lligades a les 4 branques del Digital4C: el llibre electrònic, la música, l’audiovisual i el videojoc. En total, unes 40 apps posen de manifest el talent dels professionals catalans.

Per inscriure’s al Digital 4C és necessari omplir i enviar el formulari que trobeu a través d’aquest enllaç. La inscripció es fa per blocs, podeu participar en tots o només en aquell bloc que sigui del vostre interès. La inscripció per al Digital 4C és gratuïta. Data límit per inscriure’s 21 de febrer.

 

7/2/2014

Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya col·labora amb l’organització del Digital4C.

Data límit per a fer la inscripció: 21 de febrer de 2014.