El fons Eurimages ha fet pública la resolució de la segona convocatòria de 2025 de suport a coproduccions de llargmetratges. S’han seleccionat 35 llargmetratges, inclosos 5 documentals i 2 animacions, per un import total de 10.738.000 €.
Entre els beneficiaris figura el llargmetratge de ficció ‘Each of Us‘ (‘Totes i cadascuna‘), amb codirecció de la catalana Neus Ballús, l’alemanya Anne Zohra Berrached, la suïssa Stina Werenfels i la polonesa Anna Jadowska. Es tracta d’una coproducció entre Catalunya (Alhena Production), Polònia (Blick Productions International), Alemanya (Bon Voyage Films) i Suïssa (Turnus Films), amb guió d’Eva Pauné, Mirjam Ziegler i les mateixes directores, que rebrà 500.000€ d’Eurimages. El film, que compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament, i amb ajut de l’ICEC, segueix la vida de quatre dones dins de l’únic camp de concentració exclusivament femení que va existir durant la Segona Guerra Mundial, tot centrant-se en les seves estratègies per a sobreviure i en la seva condició de dones. Tot això explicat a través d’una estructura no tradicional, abstracció de l’espaitemps i retrats salvatgement íntims.
Entre els projectes seleccionats figuren dos títols més amb coproducció espanyola. Un d’ells és ‘Les Indes‘, dirigit per Pauline Julier i Nicolas Chapoulier. És una coproducció franc-espanyola ambientada al segle XVII i en què participa la catalana Lastor Media. Narra el llarg i simbòlic viatge d´un retrat de la infanta d´Espanya cap a la cort de Lluís XIV.
L’altre film és ‘Sucederá esta noche‘, el nou film de Nanni Moretti, que es rodarà parcialment a Espanya i coprodueixen Bteam Prods i Irusoin.
Dels 35 projectes de coproducció seleccionats per Eurimages, 13 seran dirigits o codirigits per dones. Això representa el 39,41% del finançament total atorgat.
Els llargmetratges seleccionats per Eurimages en aquesta segona convocatòria de 2025 són els següents:
- ‘1949/Vaterland‘, de Pawel Pawlikovski (Polònia) – 150.000€ (Polònia, Alemanya, França, Itàlia)
- ‘All of a Sudden‘, de Ryusuke Hamaguchi (Japó) – 476.000€ (França, Japó, Alemanya, Bèlgica)
- ‘Atlas of the Universe‘, de Paul Negoescu (Romania) – 131.000€ (Romania, Bulgària)
- ‘Autumn of the Patriarch‘, d’Anna Bogoliubova (Rússia), Torstein Grude (Noruega) – 150.000€
- (Noruega, Alemanya, Croàcia). Documental
- ‘Black Money for White Nights‘, de Kristina Grozeva, Petar Valchanov (Bulgària) – 150.000€
- (Bulgària, Grècia)
- ‘Blue Baby‘, de Klaus Härö (Finlàndia) – 350.000€ (Finlàndia, Lituània)
- ‘Coward‘, de Lukas Dhont (Bèlgica) – 500.000€ (Bèlgica, França, Països Baixos)
- ‘Cowgirl‘, de Michal Blaško (Eslovàquia) – 240.000€ (Eslovàquia, República Txeca, Hongria)
- ‘Dansker‘, de Jonas Poher Rasmussen (Dinamarca) – 500.000€ Animació (Dinamarca, Luxemburg, Països Baixos, Suècia)
- ‘Death and the Maiden‘, d’Adina Pintilie (Romania) – 500.000€ (Alemanya, França, Romania, Àustria)
- ‘Diary of a Chambermaid‘, de Radu Jude (Romania) – 300.000€ (França, Romania)
- ‘Dua‘, de Blerta Basholli (Kosovo) – 300.000€ (Suïssa, França, Kosovo)
- ‘Ducks‘, de Neary Adeline Hay (França) – 500.000€ (França, Alemanya)
- ‘Each of Us‘, de Neus Ballus (Espanya), Anne Zohra Berrached (Alemanya), Anna Jadowska (Polònia), Stina Werenfels (Suïssa) – 500.000€ (Espanya, Polònia, Alemanya, Suïssa)
- ‘Gentle Monster‘, de Marie Kreutzer (Àustria) – 500.000€ (Àustria, Alemanya, França)
- ‘Granny Lee‘, de Gabe Gabriel, Ian Gabriel (Irlanda) – 290.000€ (Canadà, Sud-àfrica, Irlanda)
- ‘It Will Happen Tonight‘, de Nanni Moretti (Itàlia) – 127.000€ (Itàlia, França, Espanya)
- ‘Le Faux Soir‘, de Michaël Roskam (Bèlgica) – 490.000€ (Bèlgica, França)
- ‘Let Love In‘, de Felix van Groeningen (Bèlgica) – 150.000€ (Bèlgica, Itàlia)
- ‘Mary Magdalene‘, de Gessica Généus (Haití) – 300.000€ (França, Bèlgica, Luxemburg)
- ‘Our Seeds‘, d’Erhan Arık (Turquia) – 90.000€ Documental (Turquia, Alemanya, Grècia)
- ‘Pipaluk’, de Thierry Machado (França) – 500.000€ (França, Dinamarca)
- ‘Roma Elastica‘, de Bertrand Mandico (França) – 400.000€ (França, Itàlia)
- ‘Species‘, de Marion Le Corroller (França) – 352.000€ (França, Bèlgica)
- ‘Spring Cleaning‘, de Marija Apcevska (Macedònia del Nord) – 210.000€ (Macedònia del Nord, Grècia, Eslovènia, Sèrbia)
- ‘Summer Camp‘, de Marco Martins (Portugal) – 260.000€ (Portugal, Grècia)
- ‘The Girl with the Leica‘, d’Alina Marazzi (Itàlia) – 500.000€ (Itàlia, Alemanya)
- ‘The Gods must be Mistaken‘, de Jakob Krese (Eslovènia) – 80.000€ Documental (Alemanya, Eslovènia, Itàlia, Croàcia)
- ‘The Indies‘, de Pauline Julier, Nicolas Chapoulier (Suïssa) – 280.000€ (Suïssa, Espanya)
- ‘The Postman‘, de Siddiq Barmak (França) – 72.000€ (Alemanya, França, Turquia)
- ‘The Revolution according to Kamo‘, de Kornél Mundruczó (Hongria) – 500.000€ (Hongria, Alemanya, França, Polònia)
- ‘The Rumour‘, d’Amalie Næsby Fick (Dinamarca) – 190.000€ (Dinamarca, Suècia)
- ‘The Siege of Paradise‘, de Gar O’Rourke (Irlanda) – 110.000€ Documental (Irlanda, Suïssa)
- ‘War on Women‘, de Maris Salumets (Estònia) – 90.000€ Documental (Estònia, Alemanya)
- ‘Yugly‘, de Jérémie Degruson (Bèlgica), Yanis Belaid (França) – 500.000€ Animació (Bélgica, França)
Des de la seva creació l’any 1988, Eurimages ha donat suport a 2.577 coproduccions per un import total aproximat de 734 milions d’euros.