Notícies

Europa Cinemas presenta l’informe Facts & Figures 2024

20/05/2025

Europa Cinemas, la xarxa de sales de cinema compromesa amb el cinema europeu, ha presentat el seu informe Facts & Figures 2024 (*).

(*) Cal destacar que, antigament, aquest informe era conegut com Statistical Yearbook i totes les edicions anteriors estan disponibles des de l’enllaç següent.

Amb dades proporcionades pels seus cinemes adherits, s’hi apunten xifres rellevants que compartirem a continuació.

Recordem que Europa Cinemas va néixer el 1992, que té suport d’Europa Creativa MEDIA i que actualment compta amb 1.279 cinemes i 3.146 pantalles a 799 localitats de 39 països (dades de maig de 2025).

L’any 2024 l’assistència al cinema a la Unió Europea va tenir una caiguda del 2,5% amb 642 milions d’entrades venudes respecte del 2023 (661 milions d’entrades venudes).

Al llarg de l’any esmentat, els cinemes d’Europa Cinemas van generar més de 36,3 milions d’entrades venudes per a pel·lícules europees. D’aquesta xifra, un total de 15,6 milions d’entrades van ser per a films que no s’exhibien als països nadius.

Pel que fa a projeccions de la xarxa, hi va haver 1,65 milions de projeccions de pel·lícules europees (de les quals 790.000 van ser projeccions de cintes europees no nacionals).

El 2024, el total d’entrades de cinema venudes pels complexos d’exhibició de la xarxa és de 72,3 milions (una xifra superior als 68,2 milions que es van assolir el 2023).

Perfil dels cinemes de la xarxa Europa Cinemas (2024):

El 12% de les ciutats on està establerta la xarxa té entre 100.000 i 500.000 habitants mentre que un 15% té menys de 50.000 habitants. Un 28% de les ciutats amb cinemes Europa Cinemas té entre 50.000 i 100.000 habitants, un 28% en té entre 500.000 i un milió mentre que un 17% en té més d’un milió.

Les pel·lícules més vistes a la xarxa Europa Cinemas (2024):

En el primer lloc del rànquing de les cinquanta pel·lícules europees més vistes al llarg de l’any passat als cinemes de la xarxa figura la cinta italiana amb suport MEDIA a la distribució ‘Siempre nos quedará mañana‘, de Paola Cortellesi (933.493 entrades a 854 cinemes de 574 ciutats de 29 països).

El 2024 figuren també en el rànquing títols europeus també amb suport MEDIA com ‘Anatomía de una Caída‘, de Justine Triet (segon lloc), ‘Emilia Pérez‘, de Jacques Audiard (tercer lloc), l’espanyola ‘La habitación de al lado‘, de Pedro Almodóvar (quart lloc), ‘El conde de Montecristo‘, d’Alexandre de La Patellière i Matthieu Delaporte (cinquè lloc) i ‘Sala de profesores‘, d’İlker Çatak (sisè lloc).

Al Top 50 d’aquest any trobem les pel·lícules catalanesEl 47‘, de Marcel Barrena (lloc 27) i ‘Casa en Flames‘, de Dani de la Orden (lloc 35), i la pel·lícula basca La infiltrada‘, d’Arantxa Echevarría (lloc 41).

Dades d’exhibició i de la xarxa Europa Cinemas:

Les pel·lícules espanyoles van ser les setenes més vistes als cinemes adherits a la xarxa (amb un 4,12%). Abans d’aquestes figuren les pel·lícules dels Estats Units (18,08%), França (15,22%), Alemanya (7,64%), Itàlia (7,32%), Països Nòrdics (6,28%) i el Regne Unit (4,69%). Després de l’Estat espanyol trobem al Japó (3,06%). Un 33,59% corresponen a altres nacionalitats.

Dades d’exhibició i de la xarxa Europa Cinemas a l’Estat espanyol:

Segons dades proporcionades per l’ICAA, el 2024 el nombre d’entrades venudes a cinemes espanyols va ser de 72,4 milions d’entrades. La quota de cinema nacional va pujar del 17,5% al 18,7%. A més, el percentatge per al cinema europeu ens els resultats va baixar del 18,5% al 4,3%. Pel que fa a la quota de cinema nord-americà va pujar del del 57,4% al 61,8%.

Les dades resultants a les sales pertanyents a la xarxa Europa Cinemas ofereixen altres xifres per al cinema europeu a Espanya. Als cinemes espanyols adherits a aquesta xarxa, el 19,1% del cinema que es va veure va ser europeu. El cinema espanyol també presenta un 26,6% en aquests cinemes.

En resum, la suma d’entrades venudes de cinema espanyol i de cinema europeu arriba al 23% del total d’entrades venudes. No obstant això, als cinemes espanyols adherits a Europa Cinemas, el percentatge s’eleva a un 45,7%.

Consulta i descarrega’t la publicació Facts and Figures 2024 del Network Review d’Europa Cinemas

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

18/12/2025
Disponible la nova edició de la nostra revista eMEDIAcat!
Ja podeu consultar a través d’un lector digital o mitjançant descàrrega en pdf la nova edició de la nostra revista en línia eMEDIAcat, que recull notícies d’actualitat relacionades amb el programa Europa Creativa MEDIA i la indústria audiovisual catalana.
17/12/2025
El film amb suport MEDIA ‘Iván & Hadoum’, òpera prima d’Ian de la Rosa, s’estrenarà a la Berlinale
El film amb suport MEDIA ‘Iván & Hadoum‘, òpera prima d’Ian de la Rosa, protagonitzada per l'artista multidisciplinar Silver Chicón, juntament amb la cantant Herminia Loh, s'estrenarà a la secció Panorama de la 76a edició de la Berlinale.
17/12/2025
La Comissió Europea celebra una dècada d’èxits del programa Europa Creativa
La Comissió Europea ha adoptat un informe que avalua deu anys de funcionament d'Europa Creativa, el programa emblemàtic de la Unió Europea per al suport a la cultura i als mitjans de comunicació. Les conclusions destaquen que la iniciativa ha impulsat milers de projectes, ha mobilitzat inversions multimilionàries i ha reforçat la visibilitat de les obres europees arreu del món.
17/12/2025
Dues productores catalanes, seleccionades per a l’EAVE Producers Workshop 2026
La iniciativa de formació amb suport d’Europa Creativa MEDIA EAVE Producers Workshop 2026, el programa líder de formació i networking per a productors/es, ha fet pública la selecció de participants per a la propera edició, entre els quals figuren dues productores catalanes.
17/12/2025
‘Sirât’, preseleccionada als Oscars com a millor pel·lícula internacional i 4 categories més
El film amb suport MEDIA ‘Sirât‘, d’Oliver Laxe, ha estat preseleccionat per l'Acadèmia de Hollywood per a cinc categories dels Premis Oscar 2026.
17/12/2025
Selecció de projectes de llargmetratge d’animació catalans al Cartoon Movie 2026
La nova edició de Cartoon Movie, de CARTOON, que es durà a terme del 3 al 5 de març de 2026 a Bordeus (França), ha seleccionat 50 projectes de llargmetratge d'animació, entre els que figuren dos títols amb participació catalana.
16/12/2025
Nombrosos títols amb suport MEDIA entre els nominats als XVIII Premis Gaudí
L’Acadèmia del Cinema Català ha fet públics els films nominats a la XVIII edició dels Premis Gaudí. Entre les pel·lícules nominades figuren 15 títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA, que compten amb un total de 69 nominacions.
16/12/2025
Culture Moves Europe obre la nova convocatòria d’amfitrions de residències
Amb el suport del programa Europa Creativa, l’esquema de mobilitat Culture Moves Europe ha anunciat l’obertura d’una nova convocatòria destinada a entitats i artistes que vulguin acollir professionals de la cultura en projectes de residència. La data límit per presentar-s'hi és el 16 de març de 2026.
16/12/2025
Atlàntida Mallorca Film Fest obre la 9a convocatòria de l’Atlàntida Mallorca Talents Lab (AMTL)
La 16a edició de l’Atlàntida Mallorca Film Fest torna a apostar pels nous talents del cinema. Amb la col·laboració de la nostra oficina Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i de l’Oficina MEDIA España, ha obert la novena convocatòria de l’Atlàntida Mallorca Talents Lab (‘AMTL’), un espai que vol fomentar la producció i la creativitat a l’audiovisual, crear llaços entre els creadors i la indústria i fomentar la circulació de projectes audiovisuals en diferents fòrums nacionals i internacionals. La data límit per presentar-hi projectes és el proper 28 de febrer de 2026. 
16/12/2025
Avelina Prat participa al primer Virtual Summit de l’EFP dedicat a dones i creadors queer del cinema europeu
L’European Film Promotion (EFP) va cloure aquest 2025 el programa EUROPE! Voices of Women+ in Film amb la celebració del seu primer Virtual International Networking Summit, els dies 9 i 10 de desembre passats. La iniciativa va reunir onze cineastes europees i creadors queer que es troben en la fase de desenvolupament del seu segon, tercer o quart llargmetratge.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...