Notícies

Inscripcions obertes per a les activitats de la 4a edició de Catalyst for Talent

20/06/2025

L’Acadèmia del Cinema Català i Catalunya Internacional engeguen la 4a edició del Catalyst for Talent, amb l’objectiu de promoure la internacionalització del talent interpretatiu català.

Del 30 de juny al 3 de juliol, els 10 actors i actrius seleccionats tindran l’oportunitat d’assistir a diversos tallers a porta tancada de la mà de 4 professionals internacionals del món del càsting: Nathalie Cheron (França), Piotr Bartuszek (Polònia), Luis Rosales (Ciutat de Mèxic) i Carolyn McLeod (Regne Unit).

A més, el grup actoral també gaudirà d’una masterclass amb Pep Armengol, director de càsting, acadèmic i Membre d’Honor de l’Acadèmia, sobre les claus del càsting del segle XXI, i una sessió dedicada a l’art del networking impartida per Luci Lenox, comissària del Catalyst for Talent i directora de càsting irlandesa assentada a Barcelona.

Els talents seleccionats per la 4a edició del Catalyst for Talent són: Iñaki Mur, Angelina Llongueras, Zoe Stein, Aleix Melé, Chaymae Bel, Jordi Farrés, Max Grosse Majench, Fanny Gatibelza, Pablo Capuz i Noemí Costa.

A banda dels tallers dirigits als actors i actrius seleccionats, la 4a edició del Catalyst for Talent presenta una àmplia programació d’activitats obertes al públic. És necessària la inscripció prèvia i les places són limitades!

Enguany, el Catalyst for Talent encetarà el seu tret de sortida el 30 de juny amb la xerrada inaugural El camí a l’escena internacional: una ruta oberta, una conversa entre l’actor i acadèmic Sergi López i l’actriu Aida Folch, on ambdós compartiran els fonaments i decisions que varen marcar la seva carrera internacional, així com els reptes i implicacions que comporten aquest tipus de trajectòries. La sessió, moderada pel director de càsting Edu Pérez, també oferirà una mirada plural sobre les diverses maneres d’accedir i consolidar-se en un circuit global. Inscripcions aquí.

Dimarts 1 de juliol es durà a terme la taula rodona Casting around the world, encapçalada pels directors i directores de càsting convidades en aquesta nova edició Nathalie CheronPiotr BartuszekLuís Rosales i Carolyn McLeod. Amb tots ells coneixerem les especificitats que caracteritzen els quatre mercats on actuen: França, Polònia, Mèxic i Regne Unit. A més, descobrirem quins són els camins d’accés dels i les intèrprets internacionals en les produccions locals en cadascun d’aquests territoris.  Àlex Navarro, coordinador d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya, serà l’encarregat de conduir la sessió. Podeu inscriure-us-hi a través de l’enllaç següent.

Més tard, s’obrirà el diàleg El càsting: un espai segur, on es reflexionarà sobre la seguretat en els processos de càsting i la importància del consentiment en totes les seves fases. També abordarem la necessitat d’aplicar les mesures previstes en el Protocol de consentiment en el procés i la sala de càsting d’APDICE (Asociación Profesional de Dirección de Càsting de España). En aquest conversatori participaran Anna González, directora de càsting i membre d’APDICE; Vàleria Sorolla, actriu; i Xènia Masó, representant. Al capdavant de la moderació es troba la directora de càsting Alejandra Alaff. Inscripcions aquí.

El dimecres 2 de juliolLuis Rosales, director de càsting de pel·lícules com Roma, d’Alfonso Cuarón, serà l’encarregat de conduir el taller Com realitzar un bon procés de càsting? Manual per a direcció i producció. En aquest taller, dirigit a directors/es de cinema i productors/es que busquen comprendre i perfeccionar els processos de càsting en l’àmbit audiovisual, es treballaran aspectes com la definició del perfil dels personatges, el disseny de convocatòries o l’organització d’audicions presencials o virtuals, entre altres qüestions. Inscripcions aquí.

Finalment, aquell mateix dia, l’actor Malcolm McCarthy i la directora de càsting de peces com la minisèrie de Philip Barantini Boiling PointCarolyn McLeod, protagonitzaran la xerrada Diverse casting, transforming reality, en la qual s’aprofundirà en la influència del càsting en la construcció d’una mirada més diversa i inclusiva en l’audiovisual. Lluny de limitar-se a ser un simple reflex de la realitat, el cinema té la capacitat de transformar-la i de generar imaginaris col·lectius més amplis i representatius. En aquest sentit, aquesta trobada convida a repensar qui explica les històries i com es poden obrir les portes del set a perfils que, històricament, han estat exclosos de la pantalla. Moderarà la conversa la consultora especialitzada en diversitat, igualtat i inclusió en el sector audiovisual, Salima Jirari. Inscripcions aquí.

Podeu trobar més informació sobre les activitats i els formularis d’inscripció a través de l’enllaç següent

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

10/11/2025
Comença el rodatge del film amb suport MEDIA ‘Caballé’, de Patricia Ortega
S'ha iniciat el rodatge del biopic amb suport d'Europa Creativa MEDIA 'Caballé', dirigit per Patricia Ortega, que relata la història de la soprano Montserrat Caballé.
10/11/2025
Participa a l’European Film Market 2026 amb MEDIA Stands
La propera edició de l'European Film Market (EFM) 2026 de la Berlinale es durà a terme a Berlín (Alemanya) del 12 al 18 de febrer de 2026. Podeu inscriure-us per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Stands a través de l’enllaç següent.  La data límit per fer-ho és el proper 5 de desembre.
07/11/2025
El Festival de Cinema Black Nights de Tallinn dedica un focus al cinema català
La 29a edició del Black Nights Festival (PÖFF), que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, es duu a terme a Tallinn (Estònia) del 7 al 23 de novembre. L'edició d'enguany del festival ha organitzat un Focus de Cinema Català, sota el lema “This is Catalan Cinema!”. 
06/11/2025
La cineasta Alice Rohrwacher rebrà el Premi de l’EFA ‘European Achievement in World Cinema Award’
Amb motiu de la 38a edició dels European Film Awards, que se celebrarà el 17 de gener del 2026 a Berlín, i en reconeixement a una contribució única al món del cinema, l’European Film Academy lliurarà a la cineasta Alice Rohrwacher el premi European Achievement in World Cinema per la seva obra inusual i inspiradora.
06/11/2025
ACE Producers obre la convocatòria de Mentoring Programme 2026
ACE Producers ha obert la convocatòria d’ACE Mentoring Programme 2026 fins al 9 de desembre de 2025.
05/11/2025
Àmplia presència de títols MEDIA al Festival de Sevilla 2025
La 22a edició del Festival de Sevilla es durà a terme del 7 al 15 de novembre de 2025. Entre la programació, figuren nombrosos títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
05/11/2025
Diverses produccions amb suport MEDIA, entre les nominades als Premis Forqué 2025
La gala de lliurament de la 31a edició dels Premis Forqué es durà a terme dissabte 13 de desembre de 2025 a Madrid. Entre les pel·lícules finalistes figuren set films amb suport d’Europa Creativa MEDIA, que compten amb un total de set nominacions.
05/11/2025
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support per al Festival de Sundance 2026
European Film Promotion ha obert la convocatòria de Film Sales Support (FSS) per a la promoció digital i clàssica de pel·lícules europees recents presents al Sundance Film Festival, que es durà a terme del 22 de gener a l'1 de febrer de 2026.
04/11/2025
B2A amb Abderrahmane Sissako, cineasta: “L’autèntica identitat d’un cineasta és la universal”
El cineasta Abderrahmane Sissako va rebre el passat mes d’octubre un dels Premis d’Honor de la 21a edició del Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, CLAM i, des d'Europa Creativa Desk - MEDIA Catalunya, vam tenir l’oportunitat d’entrevistar-lo.
03/11/2025
Torna la European Cinema Night!
Europa Creativa MEDIA i Europa Cinemas organitzen la vuitena edició de la European Cinema Night, que continua construint ponts a través d'històries compartides, amb una edició especial dedicada a l'Amèrica Llatina i el Carib.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...