Notícies

Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cultura de suport a la Circulació d’obres literàries europees 2025

15/10/2024

S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa Cultura de suport a la Circulació d’obres literàries europees 2025 (CREA-CULT-2025-LIT), la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és l’11 de febrer de 2025.

Aquesta acció dona suport a projectes que tradueixen, publiquen, distribueixen i promocionen obres de ficció europees.

Cada projecte ha d’incloure almenys 5 obres de ficció elegibles per ser traduïdes, publicades, distribuïdes i promocionades.

Es preveu que l’acció doni suport a uns 40 projectes, implementats ja sigui per una única entitat (monobeneficiària) o per un consorci d’organitzacions (multibeneficiari).

Cada projecte ha de:

Temes i prioritats

D’acord amb les prioritats actuals de la política cultural, els sol·licitants han de proposar projectes que contribueixin a les prioritats generals de la Unió Europea i que compleixin les prioritats específiques de la convocatòria:

1. Prioritats generals de la UE.

Els sol·licitants han de descriure a la seva sol·licitud com, en el disseny i la implementació dels seus projectes, pretenen contribuir als esforços de la UE en termes d’ecologització i transició digital i respondre a la prioritat de la inclusió i la igualtat de gènere i la dimensió internacional.

2. Les prioritats específiques següents:

Aquesta acció complementa els altres suports d’Europa Creativa al sector del llibre i l’edició com el Dia dels Autors Europeus (foment de la lectura i descoberta de la literatura europea) i el Premi de Literatura de la Unió Europea (promoció dels autors emergents europeus). Es recomana als sol·licitants que cerquin sinergies amb aquestes accions.

A més, i com a part del suport excepcional de la UE a Ucraïna, es fomentaran projectes destinats a oferir obres literàries en llengua ucraïnesa als refugiats i desplaçats ucraïnesos. En aquest context, la impressió en ucraïnès d’obres literàries ucraïneses (no traduïdes) serà elegible.

Per donar suport a la professió de traductor literària d’acord amb els principis de bones condicions de treball i una remuneració justa, es recomana que entre el 20 i el 30% del pressupost total del projecte es destini a la remuneració dels traductors i que els traductors rebin reconeixement i visibilitat, en particular anomenant-los, preferiblement a la portada.

A més, per tal de preservar la diversitat lingüística, en particular les llengües menys utilitzades, la qualitat de la traducció i la professió de traductor literari, els editors han de contractar traductors literaris professionals, als quals s’ha de fer referència a la base de dades Europa Creativa. En aquest sentit, els editors han de complir els estàndards nacionals i les millors pràctiques.

Activitats elegibles

Activitats de traducció, publicació, promoció i distribució, així com activitats que tracten els temes i prioritats descrits anteriorment. Més concretament:

• Paquets de treballs d’obres de ficció elegibles per traduir, publicar, distribuir, i promoure, a partir d’una editorial sòlida, i una estratègia de distribució i de promoció.
• Activitats per facilitar la col·laboració entre els diferents actors de la cadena de valor del llibre i de l’edició: autors, traductors, editors, distribuïdors, llibreters, biblioteques, esdeveniments literaris o festivals.

Les activitats proposades s’han d’agrupar, a la part B del formulari de sol·licitud, en paquets de treball coherents (és a dir, la subdivisió principal del projecte). Cada paquet de treball ha de tenir una llista corresponent d’activitats, deliverables, milestones, i critical risks.

Cada projecte ha d’incloure almenys 5 obres de ficció elegibles per ser traduïdes, publicades, distribuïdes i promocionades.

A més del nombre mínim d’obres de ficció traduïdes, i com a part del suport d’Europa Creativa a Ucraïna, les propostes poden incloure activitats i costos relacionats per a la impressió, promoció i distribució d’obres de ficció escrites en ucraïnès.

La proposta del projecte ha de complir la resta de requisits següents pel que fa a l’elegibilitat de les obres:

Cal tenir en compte que les obres de no ficció no són elegibles.

Forma de subvenció, tipus de finançament i import màxim de la subvenció

Els paràmetres de la subvenció (import màxim de la subvenció, tipus de finançament, costos subvencionables totals, etc.) es fixaran en el conveni de subvenció.

Els i les sol·licitants hauran d’escollir entre les següents categories de projectes, ambdues amb una taxa màxima de cofinançament del 60%:

La subvenció màxima per projecte per sol·licitant individual (categoria 1) és de 200.000 euros i per a consorci (categoria 2) de 300.000 euros.

Els sostres s’apliquen segons la mida del projecte:

La subvenció serà una subvenció global. Això vol dir que reemborsarà un import fix, en funció d’una quantitat global o finançament no vinculat a costos. L’import serà fixat per l’òrgan de subvenció sobre la base del pressupost estimat del projecte i una taxa de finançament del 60%.

Calendari

Plantilles de sol·licitud, guies i models de convenis de subvenció (MGA)

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

14/03/2025
Comença el rodatge del film amb suport MEDIA ‘Mallorca Confidencial’, de David Ilundain
'Mallorca Confidencial', el tercer llargmetratge de David Ilundain, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament de Contingut, ha iniciat el rodatge a diverses localitzacions de la província de Barcelona i a l'illa de Mallorca.
14/03/2025
Participa al Marché du Film de Cannes 2025 amb MEDIA Stands
La propera edició del Marché du Film del Festival de Cannes es durà a terme del 13 al 21 de maig de 2025. Les inscripcions per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Stands, i gaudir de descomptes i serveis, estan obertes fins al 7 d'abril.
13/03/2025
European Film Club organitza el Lux Watch Party Weekend
European Film Club organitza aquest cap de setmana el LUX Watch Party Weekend. Joves d'arreu d'Europa podran unir-se a les projeccions especials de dues pel·lícules nominades al LUX Audience Award del Parlament Europeu: 'Animal' i 'Intercepted.
13/03/2025
Àmplia presència de pel·lícules amb suport MEDIA al D’A Film Festival 2025
El D’A Film Festival Barcelona celebra la 15a edició del 27 de març al 6 d'abril de 2025. Entre la programació, figura una àmplia selecció de pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
13/03/2025
Sessió informativa de la convocatòria MEDIA TV & Online Content a Series Mania
El proper dimecres 26 de març l'EACEA (Agència Executiva Europea d'Educació i Cultura) organitza una sessió informativa presencial sobre la convocatòria Europa Creativa MEDIA TV and Online Content 2025 en el marc del Series Mania.
11/03/2025
TorinoFilmLab obre la convocatòria de TFL Next Green Narratives 2025 
TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de TFL Next Green Narratives 2025. La data límit per presentar-s’hi és el 24 d'abril de 2025.
11/03/2025
Biennale College Cinema 2025 obrirà la convocatòria al maig
La 14a edició de Biennale College Cinema, el taller de formació superior de La Biennale di Venezia, obrirà la convocatòria el proper mes de maig. La data límit per presentar-hi projectes serà el 7 de juliol de 2025.
10/03/2025
El film amb suport MEDIA ‘Molt lluny’, de Gerard Oms, es presenta a Màlaga i clou el D’A Film Festival
'Molt lluny', l'òpera prima de Gerard Oms, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, es presentarà a la Secció Oficial del Festival de Màlaga i també serà la pel·lícula de cloenda del DA Film Festival de Barcelona.
10/03/2025
European Film Promotion organitza el Digi Mercado de Cine Europeo 2025, que connecta Europa amb Amèrica Llatina
European Film Promotion organitza el Digi Mercado del Cine Europeo 2025, que es duu a terme el 10 i 11 de març de 2025, i ofereix una oportunitat exclusiva per a 15 agències de vendes internacionals d'Europa per conèixer compradors llatinoamericans. Amb aquest format en línia, European Film Promotion (EFP) pretén aprofitar els esdeveniments de networking anteriors, mantenir contactes amb distribuïdors llatinoamericans i oferir un espai exclusiu i segur d'intercanvi entre socis.
07/03/2025
Finalitza el rodatge del film amb suport MEDIA ‘Salen las Lobas’, l’òpera prima de Claudia Estrada
El passat mes de febrer va finalitzar a Barcelona el rodatge del film amb suport MEDIA 'Salen las Lobas', òpera prima de la cineasta valenciana Claudia Estrada Tarascó, produïda per Alba Sotorra i Vampire Studio (Primavera Sound). També hi participen les productores Paloma Productions (Dinamarca) i Novak Films (Bèlgica).

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...