Notícies

TorinoFilmLab obre la convocatòria de TFL Itàlia – Boost IT Lab 2025

21/05/2025

TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de TFL Italia – Boost IT Lab 2025 fins al 5 de setembre de 2025.

Aquest programa de formació, que es durà a terme del 17 al 20 de novembre de 2025 a Torí (Itàlia), seleccionarà 8 equips per participar en un pla d’activitats.

Aquest laboratori s’adreça a dos grups principals:

Els/les productors/es hauran de postular amb un projecte de llargmetratge (ficció o documental creatiu) en l’etapa de desenvolupament, per al qual busquen trobar socis internacionals.

Tots els projectes es beneficiaran de sessions de formació específiques amb experts i mentors, l’objectiu dels quals és posar-los en contacte amb socis potencials, ampliar els seus contactes a la indústria i, al mateix temps, millorar els seus coneixements i experiència en coproduccions, mercats i finançament internacional.

La finalitat és proporcionar a una nova generació de professionals internacionals les eines i l’orientació per treballar internacionalment i comprendre el potencial internacional dels seus projectes.

Tant el/la director/a com el/la productor/a de cada equip tindrà l’oportunitat única de treballar amb una àmplia audiència de professionals clau en la presa de decisions de la indústria al formar part del TFL Meeting Event (20 al 22 de novembre de 2025). En aquest esdeveniment, cada equip presentarà el seu projecte i podrà assistir a uns altres dos dies addicionals i organitzar diverses trobades amb diferents professionals procedents de diferents camps de la indústria del cinema i de l’entorn del món.

Beneficis:

Idioma: Totes les activitats, trobades i esdeveniments es portaran a terme en anglès. Per aquest motiu, un bon nivell d’aquest idioma és essencial per poder participar-hi. A més, tot el material escrit ha de ser traduït.

Quota de participació i beques: 2.500 euros (més IVA) si escau pel projecte (màxim dos participants pel projecte).

Aquest preu inclou un pla a mida d’activitats de formació, presentacions i esdeveniments de networking. Les despeses de viatge, l’allotjament i part dels àpats durant el taller són a càrrec del participant. La participació a l’esdeveniment Meeting Event, tant per als directors com per als productors (viatge i allotjament), van a càrrec del participant.

En cas de selecció, els i les sol·licitants han de confirmar la seva disponibilitat completa per a tots els dies del taller.

Beques:

Gràcies al suport dels socis de TorinoFilmLab, hi ha beques (parcials o completes) subjectes a la selecció de Boost IT Lab 2025.

En el cas d’Espanya, ECAM – Escuela de Cinematografía y del Audiovisual de la Comunidad de Madrid garanteix la selecció d’un projecte de llargmetratge en desenvolupament escollit a La Incubadora 2025 i cobreix la participació sencera d’un equip del projecte (productor/a i guionista/director/a).

Com presentar-s’hi:

Els materials següents s’hauran de presentar tots junts en un únic PDF (10 MB màxim) i tots en anglès:

Des de l’enllaç següent, podreu accedir al formulari de sol·licitud en línia i enviar el vostre projecte. Abans d’iniciar el procés de sol·licitud, heu de crear un compte a la pàgina de visitants de TFL.

Data límit: 5 de setembre de 2025.

Els i les sol·licitants seran notificats a finals de setembre de 2025.

Més informació: fiore@museocinema.it

TFL Italia – Boost IT Lab és una iniciativa de TorinoFilmLab amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Skills and Talent Development 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Skills and Talent Development (CREA-MEDIA-2026-TRAINING), el termini de presentació de sol·licituds de la qual finalitza el 16 d’abril de 2026.
04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Networks of European Festivals 2026
S'ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Networks of European Festivals 2026 (CREA-MEDIA-2026-FESTNET), la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és el 14 d'abril de 2026.
04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Film Distribution 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Film Distribution (CREA-MEDIA-2026-FILMDIST), el termini de presentació de sol·licituds de la qual és el 23 d’abril de 2026.
04/12/2025
Sessió de pitching transnacional per a la convocatòria Europa Creativa Journalism Partnerships 2026
Les oficines d'Europa Creativa organitzen una sessió de pitching transnacional en el marc de les convocatòries Journalism Partnerships 2026. La trobada tindrà lloc dijous, 11 de desembre de 2026, de 14h a 15.30h (hora de Brussel·les) i es desenvoluparà íntegrament en format online.
04/12/2025
Cartoon Next 2026 obre la convocatòria
CARTOON ha oberta la convocatòria de Cartoon Next, que es durà a terme del 8 al 10 d'abril de 2026 al World Trade Center Marseille Provence de Marsella (França), amb el suport d'Europa Creativa MEDIA. La data límit per presentar-s'hi és el 21 de gener de 2026.
02/12/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre la producció de ficció audiovisual a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual, organisme del Consell d’Europa amb seu a Estrasburg, ha publicat un nou informe titulat 'Audiovisual fiction production in Europe – 2015-2024 figures'. L’estudi analitza l’evolució de la producció de pel·lícules i sèries de ficció televisiva i de plataformes de vídeo sota demanda (SVOD) a Europa, la seva procedència, el pes de les coproduccions internacionals i els principals agents implicats.
02/12/2025
Participa al Series Mania Forum 2026 amb MEDIA Stands
La propera edició de Series Mania Forum es durà a terme a Lille (França) del 24 al 26 de març de 2026. Podeu inscriure-us per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Stands a través de l’enllaç següent.
01/12/2025
L’ús obligatori de l’autenticació en dos passos (2FA) arriba al Portal de Finançament i Licitacions de la UE
La Comissió Europea ha anunciat la implantació obligatòria de l’autenticació en dos passos (2FA) per accedir a l'EU Funding & Tenders Portal. La mesura, que es desplegarà de manera gradual, té com a objectiu reforçar la seguretat digital i protegir millor les dades dels usuaris.
01/12/2025
Eurimages obre la convocatòria de suport a la coproducció
El fons Eurimages del Consell d’Europa ha anunciat l’obertura de la nova convocatòria per a sol·licituds de suport a coproduccions cinematogràfiques. Les productores que desenvolupin projectes elegibles ja poden accedir a la Eurimages Submission Platform i preparar les seves candidatures.
28/11/2025
El llargmetratge de ficció ‘Catorze de Març’, d’Alberto Gross Molo, rebrà suport d’Eurimages a la coproducció
El fons Eurimages ha fet pública la resolució de la tercera convocatòria de 2025 de suport a coproduccions de llargmetratges. S’han seleccionat 33 llargmetratges, inclosos 10 documentals i 5 animacions, per un import total de 9.696.000€. Entre els projectes seleccionats figura el llargmetratge de ficció 'Catorze de Març', dirigit per Alberto Gross Molo

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...