IFFR PRO 2024 obre la convocatòria de CineMart per a projectes de llargmetratges
L'IFFR Pro, secció d'indústria pertanyent a l'International Film Festival Rotterdam, ha obert la convocatòria del mercat de coproducció CineMart, que es durà a terme del 25 de gener al 4 de febrer de 2024.
CineMart proporciona cada any una llista acuradament seleccionada de projectes en desenvolupament que es presenten davant de representants de la indústria audiovisual internacional.
Llargmetratges en fase inicial de creació s'introdueixen juntament amb projectes immersius (XR) i amb projectes de BoostNL (com a part d'un programa de desenvolupament de cinc mesos).
CineMart és un mercat només per invitació.
Els professionals dels projectes seleccionats treballen conjuntament amb experts mentors amb experiència. Aquests avaluaran què necessita exactament el projecte per poder oferir un suport personalitzat i aprofitar al màxim l'experiència del mercat.
Tant els convidats com els representants de projectes poden indicar amb qui es volen reunir i reben un horari personalitzat de cites. L'objectiu de CineMart és permetre que els participants trobin socis creatius i financers adequats, tot fomentant les connexions duradores.
Convocatòria oberta 2023 - Criteris de selecció:
Els projectes han de:
- Ser viables i tenir qualitat als plans, així com talent demostrable als directors i/o productors.
- Ser nous al mercat i encara no haver explorat totes les possibles vies de finançament. Si el teu projecte va ser presentat a un altre mercat, hi ha un nombre limitat d'excepcions que podrien permetre que sigui considerat per a CineMart. Poseu-vos en contacte directament amb l'organització per discutir les possibilitats.
- Estar destinats a estrena a cinemes (en el cas dels llargmetratges). La durada mínima haurà de ser de 60 minuts.
- Tenir un guió complet disponible durant CineMart.
- Tenir, almenys, finançament nacional (de desenvolupament) o inversió de tercers assegurada quan es presentin.
- Ser de qualsevol part del món.
- Configurar-se com a coproduccions naturals i tenir un mercat internacional potencial.
- Tenir un pressupost que no superi els sis milions d'euros.
Tota la informació dels documents haurà d'estar en anglès, inclosos els subtítols.
Data límit: 1 de setembre de 2023.
IFFR compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.