Europa Creativa MEDIA Content
1ª Data límit: 05/12/2024
2ª Data límit: 14/05/2025
L'objectiu del suport a la televisió i els continguts en línia és augmentar la capacitat de les productores audiovisuals per desenvolupar i produir projectes forts amb un important potencial de circulació per Europa i més enllà, i facilitar les coproduccions europees i internacionals dins del sector televisiu i en línia.
L'acció té com a objectiu reforçar la independència de les productores en relació amb els canals de televisió i les plataformes digitals, per potenciar la col·laboració entre els operadors, inclosos productores independents, canals de televisió, plataformes digitals i agents de vendes, de diferents països participants a MEDIA, per tal de produir una programació d'alta qualitat, adreçada a una àmplia distribució internacional i promoguda a un públic ampli, tot incloent l'explotació comercial en l'entorn multiplataforma. Es prestarà especial atenció als projectes que presentin aspectes innovadors en els continguts i en el finançament, que mostrin una clara vinculació amb les estratègies de distribució previstes.
Bases
Enllaç de la convocatòria a la FTOP
Empreses europees i independents de producció audiovisual.
S'acceptaran sol·licituds individuals o formant un consorci d'almenys dos sol·licitants (beneficiaris, que no siguin entitats afiliades).
Si l'acció és coproduïda per diverses productores, s'ha de presentar un contracte de coproducció (o deal-memo) amb la sol·licitud.
Només són elegibles les activitats de producció de les obres següents destinades principalment a la televisió o l'explotació en línia:
Els treballs dissenyats per ser una sèrie amb una estratègia conjunta de distribució i màrqueting s'han de presentar com a sèrie. Els episodis individuals d'una sèrie no es poden dividir en sol·licituds separades.
La sol·licitud s'ha de presentar com a molt tard el primer dia de rodatge principal (o inici de l'animació per a projectes d'animació).
L'obra s'ha de produir amb la participació significativa de professionals nacionals i/o residents dels països participants a MEDIA.
L'obra ha de comportar la participació d'almenys dues empreses de difusió (canals de televisió o plataformes digitals) de dos països participants a MEDIA.
La implicació de les emissores s'ha d'avalar per contractes o cartes de compromís vinculants signades que especifiquin les condicions de la seva participació financera i incloguin el preu de la llicència i el període de la llicència.
No es tindran en compte les cartes que no incloguin aquests elements obligatoris. No es consideren cartes de compromís vinculants les cartes que mostren un interès preliminar, les cartes d'intencions subjectes a la selecció final i les cartes d'acord amb la possible compra de l'obra un cop produïda.
Els drets d'explotació concedits a totes les companyies de radiodifusió que participen en la producció s'han de retornar a la productora després d'un període màxim de llicència de:
Si alguna de les emissores no compleix aquests drets màxims d'explotació, la sol·licitud no serà elegible.
Les emissores o qualsevol altra entitat no elegible implicada no poden ser en cap cas productors majoritaris de l'obra en termes de drets.
Un mínim del 40% del finançament del pressupost total de producció estimat s'ha de garantir amb fonts de finançament de tercers, com ara aportacions d'emissores, distribuïdors, fons i inversors privats i/o públics.
L'exempció fiscal només s'accepta com a font de finançament de tercers si es confirma mitjançant documents acreditatius dels òrgans competents.
La inversió pròpia del productor i coproductor i la subvenció MEDIA sol·licitada no es consideren una font de finançament de tercers. Totes les fonts de finançament de tercers s'han d'acreditar mitjançant contractes o cartes de compromís vinculants signades recentment, en què s'indiqui l'import de la contribució econòmica, la naturalesa dels drets venuts i el període de llicència.
No es tindran en compte les cartes que no incloguin aquests elements obligatoris. No es consideren cartes de compromís vinculants les cartes que mostren un interès preliminar, les cartes d'intencions subjectes a la selecció final i les cartes d'acord amb la possible compra de l'obra un cop produïda.
Si l'acció és coproduïda per diverses productores, s'ha de presentar un contracte de coproducció (o deal-memo) amb la sol·licitud.
Un mínim del 50% del finançament total estimat ha de provenir de països participants a MEDIA.
Els projectes han de complir els interessos i les prioritats polítiques de la UE.
No es permet el suport financer a tercers.
Normalment, els projectes no han de superar els 36 mesos.
Les pròrrogues són possibles, si es justifiquen adequadament i mitjançant una modificació.
|
1er Termini |
2on Termini |
Publicació de la convocatòria |
26 Setembre 2024 |
|
Terminis de presentació de sol·licituds |
5 Desembre 2024, 17:00 (Hora de Brussel·les) |
14 Maig 2025, 17:00 (Hora de Brussel·les) |
Període d'Avaluació |
Desembre 2024 - Març 2025 |
Maig – Octubre 2025 |
Informació als sol·licitants |
Maig 2025 |
Novembre 2025 |
Signatura del conveni de subvenció |
Agost 2025 |
Febrrer 2026 |
Plantilles de formulari de sol·licitud
Standard application form (CREA MEDIA) — el formulari de sol·licitud específic d'aquesta convocatòria està disponible al Sistema de presentació de sol·licituds.
Detailed budget table (CREA LSII)
Financing structure (CREA MEDIA TVONLINE)
Declaration on independence and ownership (CREA MEDIA)
Information on language of submission documents (CREA MEDIA)
Model Grant Agreements (MGA)
Content
European Co-development
(CREA-MEDIA-2024-CODEV)
Termini: 06/mar/2024
Content
European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2024-DEVMINISLATE)
Termini: 10/set/2024
Business
European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2024-FILMDIST)
Termini: 25/abr/2024
Audience
European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)
Termini: 09/abr/2024
Audience
Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)
Termini: 11/abr/2024
Audience
Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2024-CINNET)
Termini: 16/jul/2024
Cross-Sectorial
NEWS - Media literacy
(CREA-CROSS-2024-MEDIALITERACY)
Termini: 07/mar/2024
Cross-Sectorial
NEWS - Journalism Partnerships – Collaborations
(CREA-CROSS-2024-JOURPART-COLLABORATIONS)
Termini: 14/feb/2024
Cross-Sectorial
NEWS - Journalism Partnerships – Pluralism
(CREA-CROSS-2024-JOURPART-PLURALISM)
Termini: 14/feb/2024
Cultura
Projectes de Cooperació Europea a petita escala
(CREA-CULT-2024-COOP-1)
Termini: 23/gen/2024
Cultura
Projectes de Cooperació Europea a Escala Mitjana
(CREA-CULT-2024-COOP-2)
Termini: 23/gen/2024
Cultura
Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)
Termini: 31/gen/2024
Cultura
Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)
Termini: 07/mar/2024
Cultura
Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)
Termini: 31/gen/2024
Cultura
Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2024-LIT)
Termini: 16/abr/2024
Content
European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)
Termini: 05/des/2024
Content
TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)
1
2
Content
Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)
Termini: 12/feb/2025
Audience
Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)
Termini: 27/mar/2025
Audience
Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)
1
2
Business
Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)
Termini: 16/gen/2025
Business
Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)
Termini: 24/abr/2025