Europa Creativa Cross-Sectoral
Data límit: 24/04/2025
Creative Innovation Lab donarà suport al disseny, desenvolupament i/o difusió d'eines, models o solucions innovadores aplicables a l'audiovisual i a altres sectors culturals i creatius (CCS) amb un alt potencial de replicabilitat en aquests sectors.
Els objectius del programa són fomentar la cooperació entre el sector audiovisual i altres CCS per acompanyar-ne la transició mediambiental i/o millorar-ne la competitivitat i/o la circulació, la visibilitat, la descoberta, la disponibilitat, la diversitat i l'audiència dels continguts europeus a través de les fronteres. El suport també pretén que el sector audiovisual europeu i altres CCS s'adaptin millor a les oportunitats que ofereix el desenvolupament de la Intel·ligència Artificial i els Mons Virtuals.
Bases
Enllaç de la convocatòria a la FTOP
Els projectes s'han de centrar en un (o diversos) dels temes següents:
La cooperació intersectorial entre l'audiovisual i altres sectors culturals i creatius és el centre de la convocatòria. Per tant, les sol·licituds han de demostrar clarament l'abast de l'enfocament intersectorial, les condicions per a la seva implantació i els beneficis esperats per als sectors coberts.
Es convidarà a participar un ampli ventall d'organitzacions, com ara entitats privades i públiques, empreses tecnològiques i start-ups, organitzacions audiovisuals, culturals i creatives. S'ha de fomentar la participació dels vivers i acceleradors d'empreses, per oferir espai i temps per donar forma a idees creatives.
Els costos de desenvolupament de continguts i/o producció només es poden suportar si estan clarament vinculats al desenvolupament d'eines o models innovadors proposats pel projecte. Han de ser proporcionals i limitats.
Entitats jurídiques europees (empreses privades, públiques, organitzacions internacionals, empreses tecnològiques i de nova creació, organitzacions audiovisuals, culturals i creatives, incubadores i acceleradores d'empreses etc.) que presentin un consorci format per almenys dues entitats legals provinents de països participants al Subprograma MEDIA (que no siguin entitats afiliades). Així mateix, s'admetran sol·licituds de beneficiaris individuals.
Les sol·licituds han de demostrar clarament l'abast de l'enfocament intersectorial, les condicions per aplicar-les i els beneficis esperats per als sectors coberts. També s'acceptaran propostes presentades per sol·licitants únics.
Pressupost del projecte (import màxim de la subvenció): no hi ha límit. La subvenció es basarà en el pressupost (costos reals, amb costos unitaris i elements a tant alçat). Això significa que reemborsarà NOMÉS certs tipus de costos (despeses elegibles) i costos que van ser realment incorreguts per al projecte (NO les despeses pressupostades).
Els costos es reemborsaran al tipus de finançament fixat a l'acord de subvenció (70%).
Es permet el suport financer a tercers.
La durada dels projectes serà de 24 mesos.
Plantilles de formulari de sol·licitud
Standard application form (CREA MEDIA) — el formulari de sol·licitud específic d'aquesta convocatòria està disponible al Sistema de presentació de sol·licituds
Declaration on independence and ownership control (CREA MEDIA)
Model Grant Agreements (MGA)
Audience
European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)
Termini: 09/abr/2024
Audience
Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)
Termini: 11/abr/2024
Cultura
Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)
Termini: 31/gen/2024
Cultura
Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)
Termini: 07/mar/2024
Cultura
Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)
Termini: 31/gen/2024
Content
European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)
Termini: 05/des/2024
Content
TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)
1
2
Content
Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)
Termini: 12/feb/2025
Audience
Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)
Termini: 27/mar/2025
Audience
Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)
1
2
Business
Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)
Termini: 16/gen/2025
Business
Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)
Termini: 24/abr/2025
Cultura
Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)
Termini: 11/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)
Termini: 06/mar/2025
Cross-Sectorial
Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)
Termini: 24/abr/2025
Cross-Sectorial
NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)
Termini: 27/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)
Termini: 27/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)
Termini: 15/gen/2025
Business
European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)
Termini: 24/abr/2025
Audience
Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)
Termini: 16/jul/2025
Business
European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)
Termini: 19/jun/2025
Content
European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)
Termini: 17/set/2025
Cultura
Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)
Termini: 13/mai/2025
Cultura
Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)
Termini: 13/mai/2025
Cultura
Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)
Termini: 13/mai/2025