Films MEDIA nominats als Premis Platino 2023
La desena edició dels Premios PLATINO del Cine y el Audiovisual Iberoamericano, promoguts per EGEDA, se celebrarà el proper 22 d'abril de 2023 al Palau Municipal IFEMA de Madrid, amb retransmissió a les televisions d'Iberoamèrica. Entre les pel·lícules nominades figuren diversos títols amb suport d'Europa Creativa MEDIA.
Les pel·lícules amb suport d'Europa Creativa MEDIA nominades a la 10a edició dels Premis Platino són:
As Bestas, de Rodrigo Sorogoyen (Espanya, França). Suport MEDIA a la distribució. Sis nominacions:
- Millor pel·lícula iberoamericana de ficció.
- Millor direcció (Rodrigo Sorogoyen).
- Millor guió (Isabel Peña, Rodrigo Sorogoyen).
- Millor interpretació masculina de repartiment (Luis Zahera).
- Millor direcció de muntatge.
- Millor direcció de so.
Alcarràs, de Carla Simón (Espanya, Itàlia). Suport MEDIA al desenvolupament de contingut Slate Funding. Tres nominacions:
- Millor pel·lícula iberoamericana de ficció.
- Millor direcció (Carla Simón).
- Millor direcció de fotografia.
Cerdita, de Carlota Pereda (Espanya i França). Suport MEDIA al desenvolupament de contingut Single Project. Dues nominacions:
- Millor interpretació femenina (Laura Galán).
- Millor interpretació femenina de repartiment (Carmen Machi).
Competencia oficial, de Gastón Duprat i Mariano Cohn (Espanya, Argentina). Suport MEDIA a la distribució. Una nominació:
- Millor comèdia iberoamericana de ficció.
Unicorn Wars, d'Alberto Vázquez (Espanya i Frana). Suport MEDIA al desenvolupament de contingut Single Project. Una nominació:
- Millor pel·lícula d'animació.
Mi país imaginario, de Patricio Guzmán (França i Xile). Apoyo MEDIA de desarrollo de contenido Single Project. Una nominació:
- Millor pel·lícula documental.
La hija de todas las rabias, de Laura Baumeister (Països Baixos, Alemanya, França, Espanya, Noruega, Mèxic i Nicaragua). Suport MEDIA via fons de coproducció internacional (TFL Audience Design Fund). Una nominació:
- Millor òpera prima de ficció iberoamericana.