La Comissió Europea llança la campanya #CreativeEuropeAtHome

La Comissió Europea demana als beneficiaris del programa Europa Creativa que mostrin la seva obra d’art mitjançant #CreativeEuropeAtHome.

El brot de coronavirus ha tingut un impacte significatiu en els sectors cultural i creatiu, els artistes i el públic. Moltes activitats realitzades en el marc del Programa Europa Creativa no es poden dur a terme tal com estava previst, a causa de les mesures imposades pels governs per contenir la propagació del virus.

Si bé no es nega la gravetat de la situació, també és important reconèixer i destacar els nombrosos exemples positius que continuen avançant en la vida cultural i creativa a Europa: arxius de cinema obrint els seus llocs web per a públic, teatres i músics transmetent en directe les seves actuacions en línia, etc.

Tenint això en compte, la Comissió Europea ha llançat #CreativeEuropeAtHome: una campanya de xarxes socials que s’està executant als comptes d'Europa Creativa a Facebook, Twitter i Instagram. Amb això, la Comissió Europea està sumant esforços per destacar grans activitats culturals en línia a tota la comunitat d'Europa Creativa, a disposició dels amants de la cultura que actualment estan confinats a casa.

Com funciona l'activació?

La Comissió Europea demana als beneficiaris que ofereixen activitats culturals en línia per publicar-ho a les xarxes socials. Les publicacions haurien d’incloure el hashtag dedicat #CreativeEuropeAtHome i el nom / usuari de Creative Europe de la plataforma en qüestió.

Per ser elegible, una activitat artística en línia hauria de:

  • Estar finançada per Europa Creativa
  • Estar oberta al públic en general i no estar limitada per geo-bloqueig o altres limitacions.

La Comissió Europea compartirà les publicacions seleccionades que s'ajustin a aquests criteris als comptes oficials d'Europa Creativa. Les comissàries Mariya Gabriel i Thierry Breton també donaran visibilitat al seu compte de Twitter a aquestes activitats.

Més informació

30/3/2020