Notícies

La sèrie de ficció amb suport MEDIA ‘Això no és Suècia’, guardonada als premis Prix Europa 2023

03/11/2023

La sèrie de ficció ‘Això no és Suècia‘, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate) i a TV & online content, ha estat guardonada amb el Prix Europa 2023 a la millor sèrie europea de ficció, aquest cap de setmana. La ficció s’ha imposat en una gala a Berlín en què competia amb 181 produccions destacades de 27 països. ‘Això no és Suècia’ ja va ser premiada per la seva originalitat al MIPCOM de Canes.

Els prestigiosos Prix Europa, creats el 1987 pel Consell d’Europa, el Parlament Europeu i la Fundació Cultural Europea, reconeixen el millor de la televisió continental. Ara compten amb l’organització de 22 canals públics europeus. 

Això no és Suècia‘ és una coproducció internacional de 8 capítols, produïda per Nanouk FilmsFunicular Films i Anagram Films en coproducció amb 3CatRTVE i la televisió pública sueca STV i amb participació de les televisions públiques YLE (Finlàndia) i NDR (Alemanya), i el suport de l’ICEC i d’Europa Creativa MEDIA. Codirigida per Mar Coll i Aina Clotet, que també encapçala el repartiment juntament amb Marcel BorràsLiv Mjöld i Enric Auquer.

El guió el signen Valentina Viso, Daniel González, Mar Coll i Sergi Cameron.

La sèrie va ser també guardonada amb el premi Connecta Fiction Best Pitch Award del Festival de Göteborg i va participar en laboratoris de desenvolupament tan prestigiosos com Torino -TFL Next-TV Series, taller de productors del Festival de Rotterdam i el Festival de Göteborg.

Sinopsi

La Mariana i el Sam decideixen deixar la ciutat per anar a viure en un barri dels afores de Barcelona que consideren idoni per a la criança dels seus dos fills. Amb aquest objectiu, posen en marxa una escola de pares i tot sembla perfecte fins que un fet inesperat posarà en evidència que a la vida res no està garantit, ni tan sols en una petita comunitat que ells consideraven el lloc ideal.

Això no és Suècia‘ es va presentar al passat Serielizados Fest i, a partir del dilluns 20 de novembre, s’estrenarà a TV3 amb un capítol setmanal. La sèrie consta d’un total de 8 capítols d’uns 40 minuts, i s’ha rodat en català, castellà, anglès i suec.

Consulteu tots els guanyadors dels Prix Europa 2023.

Enguany, el Prix Europa han guardonat 16 produccions de 181 candidatures nominades de 27 països.

Això no és Suècia‘ compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate) i a TV & online content

Notícies relacionades:

La sèrie de ficció amb suport MEDIA ‘Això no és Suècia’, nominada als premis Prix Europa 2023

Comença el rodatge de la sèrie amb suport MEDIA ‘Això no és Suècia’, d’Aina Clotet

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

30/04/2025
El film amb suport MEDIA ‘Flow’, de Gints Zilbalodis, guanya el Lux Audience Award 2025
La pel·lícula 'Flow', de Gints Zilbalodis, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA a la Distribució (Films on the Move), ha estat la guanyadora del Lux Audience Award 2025, a la cerimònia duta a terme dimarts 29 d’abril, a l’hemicicle del Parlament a Brussel·les.
29/04/2025
Úlims dies per presentar sol·licitud a TFL Alumni Grant, nova iniciativa de TorinoFilmLab
El 2025, TorinoFilmLab ha endegat, com a iniciativa especial d'un any, Alumni Grant, una subvenció de 40.000 € per donar suport a la producció d'un projecte cinematogràfic dirigit per un antic alumne o exalumna de TFL, que tingui previst començar la producció el 2026.
28/04/2025
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica un nou informe sobre la regulació de l’activitat dels influencers a Europa
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat, amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, un nou informe sobre la regulació de l'activitat dels influencers a Europa. Sota el títol 'Normes nacionals aplicables als influencers', l'estudi analitza com estan coberts els influencers de les xarxes socials i les seves activitats per la legislació europea i nacional.
28/04/2025
Els films MEDIA ‘La habitación de al lado’ i ‘El eco’, guardonats als Premis Platino 2025
La dotzena edició dels Premis PLATINO del cinema iberoamericà es va dur a terme el passat 27 d’abril de 2025 al Palau Municipal IFEMA de Madrid. Entre les pel·lícules guardonades figuren dos títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA. 
24/04/2025
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat un nou informe sobre pel·lícules patrimonials
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual acaba de publicar un nou informe sobre pel·lícules patrimonials. El 21% de totes les pel·lícules estrenades a Europa el 2023 es van produir fa més de deu anys.
24/04/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre la Transició Verda al Sector Audiovisual
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe sobre la Transició Verda al Sector Audiovisual. Com el cinema, la televisió i el streaming estan fent la transició verda? I quin paper juga la legislació en aquest procés a Europa?
23/04/2025
Europa Cinemas obre les inscripcions del Bologna Innovation Lab 2025
Europa Cinemas i Cineteca di Bologna organitzen, conjuntament, la 19a edició de l’Europa Cinemas Audience Development & Innovation Lab, que es durà a terme del 21 al 25 de juny de 2025 a Bolonya (Itàlia) i portarà per títol 'Repensar el cinema en temps canviants: del compromís local a la política global, la sostenibilitat i la intel·ligència artificial'. La data límit per presentar-hi sol·licitud d'inscripció és el proper 9 de maig.
23/04/2025
Weird Market 2025 obre la convocatòria de curtmetratges d’animació
La 17a edició de Weird Market – Mercat Internacional d’Animació, Videojocs i New Media, que es durà a terme a València del 30 de setembre al 5 d'octubre de 2025, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria de curtmetratges d'animació fins al 15 de juny de 2025.
23/04/2025
L’Acadèmia del Cinema Europeu anuncia els 11 nous ‘Tresors de la cultura cinematogràfica europea’
L’Acadèmia del Cinema Europeu ha anunciat les onze incorporacions d’enguany als ‘Tresors de la cultura cinematogràfica europea‘. Amb aquests Tresors, l’Acadèmia celebra llocs de caràcter simbòlic per al cinema europeu, llocs de valor històric que cal mantenir i protegir no només ara, sinó per a les generacions futures.
23/04/2025
15 coproduccions amb suport d’Eurimages, seleccionades al Festival de Cannes 2025
El Fons Eurimages del Consell d'Europa s'enorgulleix d'anunciar la selecció de 15 coproduccions amb suport d'Eurimages al 78è Festival de Cinema de Cannes, que es durà a terme del 13 al 24 de maig de 2025.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...