Notícies

Oberta la primera convocatòria LIVEMX, el nou programa d’ajudes al sector musical europeu

13/11/2023

LIVEMX és el nou programa d’ajudes al sector musical europeu en el marc de Music Moves Europe, acció de suport a la música europea d’Europa Creativa Cultura.

Aquests ajuts tenen com a objectiu principal promoure un sector musical més divers i sostenible a través de finançament destinat a respondre algunes de les necessitats específiques de l’ecosistema europeu de la música.

LIVEMX comptarà amb tres convocatòries entre el 2023 i el 2024 (novembre 2023, maig 2024 i novembre 2024).

A continuació, presentem les característiques principals de la primera convocatòria actualment oberta i la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és el 6 de gener de 2024.

Les propostes a presentar a aquesta convocatòria han de complir els requisits següents:

PRIORITATS

Els projectes s’han d’adreçar a una de les prioritats següents:


1. EXPORTACIÓ DE LA MÚSICA

Els projectes que s’adrecin a aquesta prioritat han d’abordar, almenys, un dels tres reptes esmentats a sota, i han de proposar solucions potencials a través d’enfocaments pilot, tot aportant competències, formació, know how i tot creant nova informació o coneixement accessible perquè artistes i professionals europeus puguin beneficiar-se de la seva capacitat d’exportació.

1.1. Desenvolupament de l’exportació musical a través de la cocreació.

El repte és dissenyar enfocaments eficients i efectius per a la cocreació transnacional i el desenvolupament d’oportunitats de negoci accessibles per a artistes, productors/es i professionals dels països participants al Programa.

1.2. Promoció de nous artistes a l’estranger de manera innovadora.

El repte és proposar maneres noves i innovadores al voltant de pràctiques habituals i estandarditzades per a la promoció d’artistes i el seu repertori fora del seu país d’origen, així com crear i desenvolupar nous públics a l’estranger i transformar oients passius en seguidors actius /es, compradors/es d’entrades i fins i tot superfans.

1.3. Desenvolupament de xarxes professionals i coneixement de nous mercats.

El repte és aportar artistes i professionals, sense tenir en compte la seva trajectòria i país d’origen (sempre que estigui establert/a en un país participant d’Europa Creativa), oportunitats professionals i informació inclusiva, accessible i rellevant sobre els mercats identificats, sensibles al seu nivell dexperiència, i xarxes locals, regionals i segons gèneres.

2. SALES DE MÚSICA EN DIRECTE

Els projectes que s’adrecin a aquesta prioritat han d’abordar, almenys, un dels tres reptes esmentats a sota. Els beneficiaris directes dels projectes han de ser sales o associacions de la música en directe establertes a països participants d’Europa Creativa. Els projectes han d’aportar estratègies metodologies i accions perquè les sales de concerts puguin anticipar-se i planificar el futur en l’àmbit de la circulació d’artistes, solucions ecològiques i desenvolupament de públics.

2.1. Desenvolupar la circulació d’artistes a Europa.

El repte és estimular la circulació europea d’artistes, el desenvolupament de les seves carreres i la diversitat artística, i/o aportar solucions per a les sales de concerts amb l’objectiu de compensar part del risc financer que afronten quan programen artistes menys coneguts/des. Això es pot afrontar a través de la cooperació i estratègies col·laboratives de booking o desenvolupant noves estructures per assegurar un retorn de la inversió cap a les organitzacions de base.

2.2. Desenvolupar solucions ecològiques per al sector de la música en directe.

El repte és crear incentius, difondre eines i/o alinear estratègies a través de diferents països europeus per reduir l’empremta de carboni de les sales de concerts i l’impacte al medi ambient, tot esdevenint més viable a l’àmbit social i econòmic.

2.3. Desenvolupar noves estratègies de públics.

El repte és donar suport a iniciatives per crear comunitats, programes de desenvolupament d’audiències, i projectes que atreguin nous segments de públic a través d’activitats d’aprenentatge mutu i estratègies conjuntes.

Per complir les prioritats de LIVEMX, els projectes que es presentin a aquesta categoria han d’integrar almenys un dels aspectes següents:

Els projectes ajudaran les sales a invertir al seu propi equip de treball i/o donar accés a programes de formació adaptats, eines i recursos, possiblement amb el suport d’una consultora externa.

Els projectes estimularan l’associació d’agents de la música en directe, tallers conjunts i formació, i/o difondran eines o activitats que siguin accessibles a sales de diferents països, i/o promocionar programes de professionalització on els equips de treball de les sales es trobin i intercanviïn coneixement i iniciatives.

3. CIRCULACIÓ DIGITAL I PARTICIPACIÓ

Els projectes que s’adrecin a aquesta prioritat han de proposar solucions als reptes identificats a les dues anteriors (sales de música en directe i exportació de la música) a través de l’ús de la tecnologia digital i enfocaments relacionats amb ella.

Activitats que poden incloure:

QUI POT PARTICIPAR-HI?

Les sol·licituds han de ser presentades per una única organització (mono-beneficiària) que compleixi els requisits següents:

Les persones físiques no són elegibles (amb l’excepció de persones autònomes, en què la companyia no té una personalitat jurídica separada de la persona física).

ACTIVITATS ELEGIBLES

Les activitats elegibles són les esmentades a l’apartat de ‘Prioritats‘.

Els projectes han de:

PRESSUPOST, CATEGORIES I DURADA

Hi ha tres categories de projectes, segons la quantitat d’ajut que se sol·liciti:

Categoria A: 60.000€

Categoria B: 40.000€

Categoria C: 20.000€

El percentatge de finançament és del 100%.

És important recordar dos aspectes a l’hora de dissenyar el teu projecte, el seu pressupost i la seva implementació han de complir les regles següents:

La durada màxima per projecte és de 12 mesos.

COSTOS ELEGIBLES

Per justificar l’ajut sol·licitat, heu d’aportar l’estimació de costos per a cada partida del pressupost relacionada amb:

L’estimació de costos ha de ser una aproximació a costos reals raonable/no excessiva, i estar en línia amb les necessitats de les activitats proposades.

CALENDARI

PROCÉS DE SOL·LICITUD

El formulari de sol·licitud està compost per un sol document que ha d’emplenar i enviar cada participant. En aquest document s’hi ha d’incloure la informació administrativa de cada sol·licitant, la descripció del projecte/acció (alineat amb els criteris d’avaluació), les declaracions formals i el pressupost previst.

Abans de començar a escriure la vostra sol·licitud, podeu consultar la plantilla de formulari.

MÉS INFORMACIÓ

Consulteu les bases de la convocatòria i informació addicional a la web del projecte LIVEMX.

SESSIONS INFORMATIVES

LIVEMX té previst dur a terme una sèrie de sessions informatives i de formació per a les organitzacions interessades a enviar una proposta a aquesta convocatòria.

La primera sessió tindrà lloc del 16 de novembre a les 12:00 h, i us hi podeu inscriure a través d’aquest enllaç.

LOficina Europa Creativa Cultura, en col·laboració amb LIVEMX, organitzarà un webinari el proper 30 de novembre on es presentaran les característiques principals d’aquesta línia d’ajuts per a operadors musicals estatals. Més informació disponible properament a la secció d’esdeveniments del web de l’Oficina Europa Creativa Cultura.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

02/07/2026
Europa Cinemas obre la convocatòria 2026 per formar part de la xarxa
Europa Cinemas, la xarxa de sales de cinema compromesa amb la programació de cinema europeu, ha obert el termini de presentació de candidatures per formar part de la seva xarxa de sales de cinema durant el 2026. El període d'inscripció estarà obert de l'1 de juliol al 15 de setembre de 2026 i s'adreça a totes les sales ubicades en països participants del programa Europa Creativa MEDIA que compleixin els objectius i criteris establerts per les bases de la convocatòria.
01/07/2026
EAVE Producers Workshop 2027 obre el termini d’inscripció
EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs ha obert el termini d’inscripció d’EAVE Producers Workshop 2027, un dels principals programes de formació i desenvolupament per a productors/es. La data límit per presentar-s’hi és el 17 d’agost de 2026.
30/06/2026
Els films MEDIA ‘Forastera’, òpera prima de Lucía Aleñar, i ‘El ser querido’, de Rodrigo Sorogoyen, seleccionats a l’Atlàntida Mallorca Film Fest 2026
La 16a edició de l'Atlàntida Mallorca Film Fest, certamen organitzat per la plataforma amb suport MEDIA Filmin, s'inaugurarà el proper 24 de juliol a Palma amb la pel·lícula de ficció amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Forastera’, el debut en el llargmetratge de Lucía Aleñar Iglesias. Mentre que el nou títol de Rodrigo Sorogoyen, 'El ser querido', que també compta amb el suport de MEDIA i va competir a la Secció Oficial de Cannes, serà la pel·lícula de cloenda de l'Atlàntida el proper 2 d'agost a Palma, acompanyada de bona part de l'equip artístic
30/06/2026
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support per al TIFF: The Market 2026
L’European Film Promotion (EFP) ha publicat una nova convocatòria de suport a la venda de pel·lícules europees en el marc del TIFF: The Market 2026, que se es durà a terme del 10 al 16 de setembre de 2026 a Toronto. Aquesta iniciativa té com a objectiu reforçar la promoció internacional del cinema europeu, especialment en mercats fora del continent.
30/06/2026
DOX In Vitro 2026 obre la convocatòria
DOX in Vitro 2026, que es durà a terme a Piešťany (Eslovàquia) el 6 i 7 de setembre, ha obert la convocatòria del seminari i del taller internacional de projectes documentals.
29/06/2026
El film d’animació amb suport MEDIA ‘Decorado’, guardonat a Annecy
La 50a edició del Festival Internacional de Cinema d’Animació d’Annecy, un dels festivals d’animació més prestigiosos del món, s’ha dut a terme entre el 21 i el 27 de juny amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. Entre les pel·lícules guardonades figura el llargmetratge d’animació amb suport MEDIA Decorado, d’Alberto Vázquez (Espanya), que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA a la distribució per a la seva estrena a França, i que ha obtingut el Premi Paul Grimault.
29/06/2026
Participa al MIPCOM 2026 sota el paraigua de MEDIA Stands
MEDIA Stands ha obert el termini d’inscripció per assistir al MIPCOM 2026, el principal mercat d’entreteniment i contingut, que es durà a terme del 12 al 15 d’octubre del 2026 a Cannes (França). La data límit per inscriure-s’hi és el 21 d'agost de 2026.
26/06/2026
Erich Pommer Institut ofereix el nou taller intensiu ‘IP Development for Creative Professionals‘
Erich Pommer Institut ofereix el nou programa ‘IP Development for Creative Professionals‘, que tindrà lloc a Potsdam del 17 al 19 de setembre de 2026. Aquest taller intensiu ajudarà creadors a transformar idees en propietats intel·lectuals sòlides i comercialitzables.
25/06/2026
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support a Festivals de Cinema No Europeus
European Film Promotion ha obert una convocatòria per sol·licitar ajuts a la venda de pel·lícules, per tal de presentar campanyes de promoció, tant clàssiques com digitals, de pel·lícules europees recents a compradors i distribuïdors a països fora d'Europa, a festivals no europeus d'abast internacional (a partir de l'1 d'agost de 2026).
25/06/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica un nou informe que confirma el creixement dels serveis audiovisuals a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual, organisme del Consell d’Europa, ha publicat una nova edició del seu informe anual 'Audiovisual Media Services in Europe – 2025 data', que posa de manifest el creixement sostingut del sector audiovisual europeu.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...