Notícies

Oberta la primera convocatòria LIVEMX, el nou programa d’ajudes al sector musical europeu

13/11/2023

LIVEMX és el nou programa d’ajudes al sector musical europeu en el marc de Music Moves Europe, acció de suport a la música europea d’Europa Creativa Cultura.

Aquests ajuts tenen com a objectiu principal promoure un sector musical més divers i sostenible a través de finançament destinat a respondre algunes de les necessitats específiques de l’ecosistema europeu de la música.

LIVEMX comptarà amb tres convocatòries entre el 2023 i el 2024 (novembre 2023, maig 2024 i novembre 2024).

A continuació, presentem les característiques principals de la primera convocatòria actualment oberta i la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és el 6 de gener de 2024.

Les propostes a presentar a aquesta convocatòria han de complir els requisits següents:

PRIORITATS

Els projectes s’han d’adreçar a una de les prioritats següents:


1. EXPORTACIÓ DE LA MÚSICA

Els projectes que s’adrecin a aquesta prioritat han d’abordar, almenys, un dels tres reptes esmentats a sota, i han de proposar solucions potencials a través d’enfocaments pilot, tot aportant competències, formació, know how i tot creant nova informació o coneixement accessible perquè artistes i professionals europeus puguin beneficiar-se de la seva capacitat d’exportació.

1.1. Desenvolupament de l’exportació musical a través de la cocreació.

El repte és dissenyar enfocaments eficients i efectius per a la cocreació transnacional i el desenvolupament d’oportunitats de negoci accessibles per a artistes, productors/es i professionals dels països participants al Programa.

1.2. Promoció de nous artistes a l’estranger de manera innovadora.

El repte és proposar maneres noves i innovadores al voltant de pràctiques habituals i estandarditzades per a la promoció d’artistes i el seu repertori fora del seu país d’origen, així com crear i desenvolupar nous públics a l’estranger i transformar oients passius en seguidors actius /es, compradors/es d’entrades i fins i tot superfans.

1.3. Desenvolupament de xarxes professionals i coneixement de nous mercats.

El repte és aportar artistes i professionals, sense tenir en compte la seva trajectòria i país d’origen (sempre que estigui establert/a en un país participant d’Europa Creativa), oportunitats professionals i informació inclusiva, accessible i rellevant sobre els mercats identificats, sensibles al seu nivell dexperiència, i xarxes locals, regionals i segons gèneres.

2. SALES DE MÚSICA EN DIRECTE

Els projectes que s’adrecin a aquesta prioritat han d’abordar, almenys, un dels tres reptes esmentats a sota. Els beneficiaris directes dels projectes han de ser sales o associacions de la música en directe establertes a països participants d’Europa Creativa. Els projectes han d’aportar estratègies metodologies i accions perquè les sales de concerts puguin anticipar-se i planificar el futur en l’àmbit de la circulació d’artistes, solucions ecològiques i desenvolupament de públics.

2.1. Desenvolupar la circulació d’artistes a Europa.

El repte és estimular la circulació europea d’artistes, el desenvolupament de les seves carreres i la diversitat artística, i/o aportar solucions per a les sales de concerts amb l’objectiu de compensar part del risc financer que afronten quan programen artistes menys coneguts/des. Això es pot afrontar a través de la cooperació i estratègies col·laboratives de booking o desenvolupant noves estructures per assegurar un retorn de la inversió cap a les organitzacions de base.

2.2. Desenvolupar solucions ecològiques per al sector de la música en directe.

El repte és crear incentius, difondre eines i/o alinear estratègies a través de diferents països europeus per reduir l’empremta de carboni de les sales de concerts i l’impacte al medi ambient, tot esdevenint més viable a l’àmbit social i econòmic.

2.3. Desenvolupar noves estratègies de públics.

El repte és donar suport a iniciatives per crear comunitats, programes de desenvolupament d’audiències, i projectes que atreguin nous segments de públic a través d’activitats d’aprenentatge mutu i estratègies conjuntes.

Per complir les prioritats de LIVEMX, els projectes que es presentin a aquesta categoria han d’integrar almenys un dels aspectes següents:

Els projectes ajudaran les sales a invertir al seu propi equip de treball i/o donar accés a programes de formació adaptats, eines i recursos, possiblement amb el suport d’una consultora externa.

Els projectes estimularan l’associació d’agents de la música en directe, tallers conjunts i formació, i/o difondran eines o activitats que siguin accessibles a sales de diferents països, i/o promocionar programes de professionalització on els equips de treball de les sales es trobin i intercanviïn coneixement i iniciatives.

3. CIRCULACIÓ DIGITAL I PARTICIPACIÓ

Els projectes que s’adrecin a aquesta prioritat han de proposar solucions als reptes identificats a les dues anteriors (sales de música en directe i exportació de la música) a través de l’ús de la tecnologia digital i enfocaments relacionats amb ella.

Activitats que poden incloure:

QUI POT PARTICIPAR-HI?

Les sol·licituds han de ser presentades per una única organització (mono-beneficiària) que compleixi els requisits següents:

Les persones físiques no són elegibles (amb l’excepció de persones autònomes, en què la companyia no té una personalitat jurídica separada de la persona física).

ACTIVITATS ELEGIBLES

Les activitats elegibles són les esmentades a l’apartat de ‘Prioritats‘.

Els projectes han de:

PRESSUPOST, CATEGORIES I DURADA

Hi ha tres categories de projectes, segons la quantitat d’ajut que se sol·liciti:

Categoria A: 60.000€

Categoria B: 40.000€

Categoria C: 20.000€

El percentatge de finançament és del 100%.

És important recordar dos aspectes a l’hora de dissenyar el teu projecte, el seu pressupost i la seva implementació han de complir les regles següents:

La durada màxima per projecte és de 12 mesos.

COSTOS ELEGIBLES

Per justificar l’ajut sol·licitat, heu d’aportar l’estimació de costos per a cada partida del pressupost relacionada amb:

L’estimació de costos ha de ser una aproximació a costos reals raonable/no excessiva, i estar en línia amb les necessitats de les activitats proposades.

CALENDARI

PROCÉS DE SOL·LICITUD

El formulari de sol·licitud està compost per un sol document que ha d’emplenar i enviar cada participant. En aquest document s’hi ha d’incloure la informació administrativa de cada sol·licitant, la descripció del projecte/acció (alineat amb els criteris d’avaluació), les declaracions formals i el pressupost previst.

Abans de començar a escriure la vostra sol·licitud, podeu consultar la plantilla de formulari.

MÉS INFORMACIÓ

Consulteu les bases de la convocatòria i informació addicional a la web del projecte LIVEMX.

SESSIONS INFORMATIVES

LIVEMX té previst dur a terme una sèrie de sessions informatives i de formació per a les organitzacions interessades a enviar una proposta a aquesta convocatòria.

La primera sessió tindrà lloc del 16 de novembre a les 12:00 h, i us hi podeu inscriure a través d’aquest enllaç.

LOficina Europa Creativa Cultura, en col·laboració amb LIVEMX, organitzarà un webinari el proper 30 de novembre on es presentaran les característiques principals d’aquesta línia d’ajuts per a operadors musicals estatals. Més informació disponible properament a la secció d’esdeveniments del web de l’Oficina Europa Creativa Cultura.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

18/07/2025
Torino FilmLab obre les inscripcions de Green Film Lab – Lisboa 2025
TorinoFilmLab ha obert el període d’inscripció del proper taller Green Film Lab – Lisboa 2025, que es durà a terme a Lisboa (Portugal) del 7 al 9 de novembre de 2025. La data límit per inscriure-s’hi és el proper 12 de setembre.
17/07/2025
Pressupost de la UE 2028-2034: la Comissió proposa el nou programa ‘AgoraEU’ per a la cultura, els mitjans de comunicació i la societat civil
Una de les propostes de la Comissió Europea per al pressupost de la UE 2028-2034, també conegut com a Marc Financer Plurianual ("MFP"), és el nou programa 'AgoraEU' per a la cultura, els mitjans de comunicació i la societat civil.
17/07/2025
El film MEDIA ‘Alpha’, de Julia Ducournau, inaugurarà la 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya
La pel·lícula amb suport d'Europa Creativa MEDIA Alpha, de Julia Ducournau (França, Bèlgica, 2025), inaugurarà la 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que es durà a terme del 9 al 19 d'octubre vinent.
17/07/2025
Documentary Campus obre la convocatòria de Masterschool 2026
Documentary Campus ha obert la convocatòria de Masterschool 2026. La data límit per presentar-hi projectes documentals és l’1 de desembre de 2025. 
15/07/2025
Dues pel·lícules amb suport MEDIA, guardonades al Festival de karlovy Vary 2025
La 59a edició del Festival Internacional de Cinema de Karlovy Vary es va dur a terme del 4 al 12 de juliol de 2025. Entre les pel·lícules guardonades figuren dues pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
14/07/2025
L’Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions dels XVIII Premis Gaudí
L’Acadèmia del Cinema Català ha obert les inscripcions per participar als XVIII Premis Gaudí fins al dimarts 23 de setembre a les 14h.
14/07/2025
Dues participants catalanes a l’EAVE Puentes 2025
La iniciativa de formació amb suport d’Europa Creativa MEDIA EAVE Puentes 2025, que va dur a terme la primera sessió d'enguany el passat mes de juny i durà a terme la segona sessió el proper mes de setembre, compta amb dues participants catalanes.
11/07/2025
L’Acadèmia del Cinema Català participa a la segona Assemblea General de la Federació d’Acadèmies Europees de Cinema
El 10 de juliol de 2025, representants d'Acadèmies de Cinema de tot Europa, entre els quals figura Laia Aubià, directora de l'Acadèmia del Cinema Català, es van reunir a Màntua (Itàlia), per a la segona Assemblea General de la FACE (Federació d'Acadèmies de Cinema d'Europa). Organitzada per la Fundació de l'Acadèmia Italiana de Cinema - Premis David di Donatello, i celebrada sota el patrocini i el suport de l'Ajuntament de Màntua, l'assemblea va tenir lloc a l'entorn històric de l'antiga església de Madonna della Vittoria.
10/07/2025
Europa Cinemas celebrarà el Laboratori de Desenvolupament d’Audiències i Innovació a la 70a Seminci
La xarxa Europa Cinemas celebrarà la propera edició del Laboratori de Desenvolupament d'Audiències i Innovació en el marc de la 70a edició de la Setmana Internacional de Cinema de Valladolid (Seminci), que es durà a terme del 24 d'octubre a l'1 de novembre de 2025.
10/07/2025
Berlinale Talents 2026 obre la convocatòria
Berlinale Talents ha obert la convocatòria per participar a la desena edició, que es durà a terme del 13 al 18 de febrer de 2026 a Berlín (Alemanya). Fundat l’any 2003, Berlinale Talents és el programa de desenvolupament de talents del Festival Internacional de Cinema de Berlín, amb un laboratori de desenvolupament de projectes, el Berlinale Talents Lab, el Talent Project Market i una cimera presencial amb taules rodones, debats, tallers i oportunitats de networking durant la Berlinale cada febrer.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...