Notícies

Isabel Coixet rebrà el Premi de l’EFA ‘European Achievement in World Cinema Award’ a la seva carrera

15/11/2023

La European Film Academy ha anunciat que atorgarà el Premi ‘European Achievement in World Cinema Award‘ a la cineasta catalana Isabel Coixet, per la seva impressionant contribució al món del cinema.

Nascuda a Barcelona, Isabel Coixet va començar a filmar de petita amb una càmera de 8 mm i va començar a treballar en publicitat als 19 anys.

De seguida, el seu primer llargmetratge ‘Demasiado viejo para morir joven‘, l’any 1989, sobre dos amics que s’espavilen amb feines a Barcelona, li va suposar aconseguir una primera nominació a la millor direcció novella als premis Goya.

L’any 1996, va viatjar als Estats Units i va rodar ‘Cosas que nunca te dije‘, amb Andrew McCarthy i Lili Taylor. La pel·lícula es va estrenar a la Berlinale i va guanyar el Silver Alexander Award al Thessaloniki International Film Festival.

L’any 2000 va fundar Miss Wasabi Films, que també ha produït videoclips i documentals destacats.

Va continuar treballant amb actors d’ambdós costats de l’Atlàntic i va tenir el seu avenç internacional el 2003 amb ‘Mi vida sin mí‘, protagonitzada per Sarah Polley, Scott Speedman i Mark Ruffalo. La pel·lícula, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, explica la història d’una jove que s’enfronta a una malaltia terminal i la manera com intenta treure el màxim profit de la vida que li queda.

La pel·lícula es va estrenar a la Berlinale on va guanyar el Premi del Gremi de Cinemas Arthouse Alemanys i va continuar amb nominacions als European Film Awards i als premis danesos Robert, i va guanyar dos Goya, al millor guió adaptat i a la millor cançó original. La pel·lícula va realitzar una gira de festivals internacionals que inclouen Karlovy VaryTellurideToronto i BFI London, i posteriorment es va estrenar arreu del món.

La vida secreta de las palabras‘, amb Sarah Polley i Tim Robbins, es va estrenar l’any 2005 a Venècia, on va rebre el premi Lina Mangiacapre. Explica la història d’una misteriosa dona que cuida un home en una plataforma petroliera que ha quedat temporalment cec. La pel·lícula, que també compta amb suport MEDIA, va aconseguir una nominació per a Sarah Polley als Premis del Cinema Europeu i va guanyar tres premis Goya: millor pel·lícula, millor guió original i millor direcció.

Va tornar a Berlín amb ‘Elegy‘, protagonitzada per Penélope Cruz i Ben Kingsley (2008); amb ‘Nadie quiere la noche, amb Juliette Binoche i Rinko Kikuchi en un paisatge glacial hostil del nord remot (2015); i amb ‘Elisa & Marcela‘, sobre una dona que va assumir la identitat d’un home per poder casar-se amb la seva amant (2019). Les dues últimes compten també amb suport MEDIA.

L’any 2009, ‘Mapa de los sonidos de Tokyo‘, un thriller dramàtic centrat en un empleat del mercat de peix que fa d’assassí a sou, va competir a Cannes.

Els altres premis Goya van seguir el 2011 per ‘Listening to the Judge‘ (Millor documental) i el 2018 per ‘La Librería‘, amb Emily Mortimer i Bill Nighy (Millor pel·lícula i millor director).

Un altre documental, ‘El sostre groc‘ (2022) sobre un grup d’estudiants que presenta una denúncia d’abús sexual, es va estrenar a Sant Sebastián i va guanyar el premi Gaudí al millor documental. Gràcies a la investigació de la pel·lícula, la fiscalia va tornar a obrir el cas d’abús sexual a l’Escola de Teatre de Lleida.

I enguany, el seu llargmetratge ‘Un amor‘ es va estrenar de nou a Sant Sebastián, on va guanyar el Premi Feroz Zinemaldia.

Al llarg de la seva trajectòria, Isabel Coixet, tant a les seves pel·lícules, com als seus escrits i al seu compromís polític, sempre ha defensat les seves creences i valors, i ha donat veu als seus protagonistes. El 2015 va rebre el premi reconegut de l’Ordre de Chevalier des arts et des lettres francesa i el 2020, el Premi Nacional de Cinema, atorgat pel Ministeri de Cultura i EsportsIsabel Coixet és la dona que més premis Goya ha guanyat (un total de nou). També és la presidenta d’honor de la Xarxa Audiovisual Europea de Dones EWA.

Isabel Coixet serà convidada d’honor a la 36a cerimònia dels Premis del Cinema Europeu el 9 de desembre a Berlín, on se li atorgarà el Premi.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

28/04/2026
Àmplia presència de títols amb suport MEDIA al Festival de Cannes 2026
La 79a edició del Festival de Cannes es durà a terme del dimarts 12 al dissabte 23 de maig de 2026. Entre la programació figuren nombroses pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
27/04/2026
Young Talent Programme obre la convocatòria de la 3a edició
La 3a edició de Young Talent Programme, una iniciativa de Lux Audience Award i Europa Cinemas, ha obert la convocatòria per seleccionar 27 joves professionals de la indústria cinematogràfica —un per cada país de la Unió Europea— que participaran en una experiència de formació completament finançada a Estrasburg i en un any d’activitats com a LUX Talent al seu país d’origen. La data límit per presentar-s'hi és el proper 15 de juny de 2026.
27/04/2026
El film MEDIA ‘La isla de Amrum’, Premi a la Millor Pel·lícula al Bcn Film Fest 2026
El film amb suport MEDIA Amrum ('La isla de Amrum'), de Fatih Akin, ha estat guardonat amb el Premi a la Millor Pel·lícula de la desena edició del Festival Internacional de Cinema de Barcelona-Sant Jordi (BCN FILM FEST), que s’ha dut a terme del 16 al 24 d’abril de 2026 als Cinemes Verdi com a seu principal.
24/04/2026
Participa al MIFA Annecy 2026 amb MEDIA Stands
Ja estan obertes les inscripcions per participar al mercat MIFA (del 23 al 26 de juny de 2026) del Festival Internacional de Cinema d’Animació d’Annecy, sota el paraigua de MEDIA Stands. La data límit per inscriure-s’hi és el 14 de maig de 2026.
24/04/2026
El Festival de San Sebastián obre la 8a convocatòria de Zinemaldia Startup Challenge
El Festival de San Sebastián ha obert la vuitena convocatòria de Zinemaldia Startup Challenge, un concurs adreçat a persones emprendedores i startups estatals i europees els projectes dels quals incorporin noves tecnologies aplicades a l'àmbit audiovisual. La data límit d’inscripció de projectes és el 5 de juny de 2026.
24/04/2026
Presentació de Projectes d’Innovació finançats per Europa Creativa MEDIA al Marché du Film de Cannes
Amb el Marché du Film del Festival de Cannes a punt d’obrir portes, l'Agència Executiva Europea d'Educació i Cultura (EACEA) ha anunciat una presentació especial dedicada a tres projectes d’innovació finançats pel programa Europa Creativa MEDIA. L’acte tindrà lloc diumenge 17 de maig, d’11h a 12h, a l'estand d'Europa Creativa MEDIA (Pavelló 124, International Village).
23/04/2026
El film amb suport MEDIA ‘The End of It’, òpera prima de Maria Martínez Bayona, seleccionat a Cannes Première
El film amb suport MEDIA The End of It, òpera prima de la directora catalana establerta a Londres Maria Martínez Bayona, ha estat seleccionat a la secció Cannes Première del Festival de Cannes 2026.
23/04/2026
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre adaptacions en la producció de cinema i ficció audiovisual a Europa
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe titulat 'Adaptacions en la producció de ficció audiovisual i cinematogràfica a Europa' amb xifres de 2015-2024.
22/04/2026
L’Acadèmia del Cinema Europeu anuncia els 10 nous ‘Tresors de la cultura cinematogràfica europea’
L’Acadèmia del Cinema Europeu ha anunciat les deu incorporacions d’enguany als ‘Tresors de la cultura cinematogràfica europea‘. Amb aquests Tresors, l’Acadèmia celebra llocs de caràcter simbòlic per al cinema europeu, llocs de valor històric que cal mantenir i protegir no només ara, sinó per a les generacions futures.
22/04/2026
El film MEDIA ‘Los Domingos’ rep el Premi RNE Sant Jordi de Cinematografia 2026 a la Millor Pel·lícula
La 70a edició dels Premis RNE Sant Jordi de Cinematografia 2026 van entregar el passat dimarts 21 d'abril el premi a la millor pel·lícula espanyola a 'Los domingos', d'Alauda Ruiz de Azúa, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA a la Distribució.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...