Notícies

El Festival Internacional de Cinema de Gijón 2024 obre les inscripcions de pel·lícules

12/06/2024

El Festival Internacional de Cinema de Gijón/Xixón (FICX) ha obert la convocatòria per presentar llargmetratges i curtmetratges a la 62ª edició, que es durà a terme del 15 al 23 de novembre de 2024, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.

El festival reuneix una àmplia selecció de cinema d’autor i de qualitat d’arreu del món, tot destacant propostes innovadores i cineastes emergents, amb un èmfasi particular en el cinema europeu i iberoamericà.

La Sección Oficial del FICX l’integren:

A més de la Secció Oficial, el festival es complementarà amb altres seccions, com:

Tierres en Trance: Competició transversal constituïda per una selecció de llargmetratges de (co)producció llatinoamericana i que no hagin estat exhibides públicament en territori espanyol amb anterioritat a la projecció a la propera edició del festival.

Enfants Terribles: Secció competitiva adreçada al públic infantil i juvenil.

Esbilla: Mostra de pel·lícules internacionals destacades per la seva qualitat i audàcia, a les que se sumen estrenes de valor formal o temàtic.

FICX | Laboral Cinemateca: Programació coproduïda per Laboral Cinemateca, conformada per una selecció audiovisual clàssica i/o contemporània acompanyada de presentacions especials i/o música en directe. Aquesta secció podrà dur-se a terme durant les dates del festival o com a part de la programació anual de FICXPlus i de Laboral Cinemateca.

Asturies Curtiumetraxes: Selecció de curtmetratges realitzats a Astúries o per cineastes asturians. Les bases i inscripció específica estaran disponibles a la pàgina web oficial del festival.

Focus, Retrospectives, Cicles i Projeccions Especials: Els Focus i Retrospectives tenen l’objectiu de descobrir/reivindicar l’obra de cineastes del panorama nacional i internacional. Els cicles es definiran per un criteri temàtic o geogràfic i les Projeccions Especials acolliran l’estrena a Espanya de títols destacats de la temporada i/o projeccions acompanyades de convidats/des especials.

Crossroads – SSIFF / FICX: Pel·lícules seleccionades conjuntament pel Festival de San Sebastián i el FICX.

Generació Mutant: Obres que aborden gèneres cinematogràfics clàssics des d’una perspectiva artística i heterodoxa.

La convocatòria està oberta a llargmetratges de no menys de 45 minuts de durada i curtmetratges de, com a a màxim, 30 minuts de durada, produïts després de l’1 de gener de 2023, que vulguin ser inscrits a les seccions competitives i no competitives del FICX, excepte per a la competició asturiana que serà objecte d’una convocatòria específica.

Las dates d’inscripció per participar-hi ja es troben actualment obertes, amb dates límit fins a:

Totes les inscripcions hauran de realitzar-se a través de Festhome des d’aquest enllaç.

Un any més es reafirma el compromís del FICX amb el cinema de qualitat, creatiu i audaç, i proporciona una plataforma essencial per a cineastes independents i emergents al panorama internacional.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

30/05/2025
Erich Pommer Institut ofereix descompte per participar al curs Digital Distribution 2025
Erich Pommer Institut manté obertes les inscripcions del curs Digital Distribution – Maximizing Reach and Revenues, que es durà a terme del 12 al 14 de juny de 2025 a Berlín. L'organització ofereix un descompte especial per a participants espanyols. La quota seria, així, de 345 euros en comptes de 690 euros (preu regular d'aquesta formació).
30/05/2025
AGORA Works in Progress 2025 obre la convocatòria per a pel·lícules en postproducció 
AGORA Works in Progress, que es durà a terme del 2 al 6 de novembre de 2025 amb el suport d’Europa Creativa MEDIA i en el marc del Thessaloniki International Film Festival, ha obert la convocatòria de llargmetratges de ficció en etapa de postproducció. La data límit per presentar-s'hi és l'1 de setembre de 2025.
30/05/2025
La pel·lícula ‘Wild Foxes’ guanya el Premi Europa Cinemas Label a la Quinzena de Cineastes de Cannes
La pel·lícula 'Wild Foxes', del director belga Valéry Carnoy, va guanyar el premi Europa Cinemas Label a la millor pel·lícula europea durant la Quinzaine des Cinéastes del Festival de Cannes.
28/05/2025
Esdeveniments MEDIA al Festival d’Annecy 2025
El MIFA Market del Festival Internacional de Cinema d'Animació d'Annecy es durà a terme del 10 al 13 de juny del 2025 a Annecy (França). Europa Creativa MEDIA hi serà present i organitzarà dos esdeveniments.
27/05/2025
Futura Cinema obre les convocatòries de la 4a edició
Futura Cinema és un programa europeu d'innovació dedicat a fer avançar els cinemes independents i que arriba a la quarta edició.
27/05/2025
Cartoon Business 2025 obre inscripcions
Del 12 al 14 de novembre de 2025 es durà a terme a Brussel·les (Bèlgica) una nova edició del Cartoon Business, un seminari de CARTOON sobre nous models emergents de negoci en l’àmbit de l’animació.
27/05/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre les adaptacions en la producció europea de ficció televisiva/SVOD
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat un nou informe gratuït sobre les adaptacions en la producció europea de ficció televisiva/SVOD. Sota el títol 'Adaptacions en la producció de ficció audiovisual a Europa: xifres del 2023', l'informe analitza les adaptacions en la producció europea de ficció audiovisual entre el 2015 i el 2023. L'objectiu és proporcionar xifres i context sobre la producció de contingut audiovisual a Europa.
26/05/2025
Presència de pel·lícules MEDIA entre les guardonades al Festival de Cannes 2025
La 78a edició del Festival de Cannes va finalitzar el passat dissabte 24 de maig de 2025 amb la gala de lliurament de premis. Entre les pel·lícules guardonades figuren diversos films amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
26/05/2025
9 Coproduccions amb suport d’Eurimages, premiades al Festival de Cannes 2025
El Fons Eurimages del Consell d’Europa celebra un any històric al Festival de Cinema de Cannes, amb 9 premis atorgats a pel·lícules que van rebre el seu suport a la coproducció.
23/05/2025
Erich Pommer Institut organitza sessions informatives sobre Series’ Women i Audiovisual Women
Erich Pommer Institut organitza sessions informatives sobre els programes de formació Series’ Women i Audiovisual Women.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...