European Film Promotion organitza el Digi Mercado de Cine Europeo 2025, que connecta Europa amb Amèrica Llatina
10/03/2025
European Film Promotion organitza el Digi Mercado del Cine Europeo 2025, que es duu a terme el 10 i 11 de març de 2025, i ofereix una oportunitat exclusiva per a 15 agències de vendes internacionals d’Europa per conèixer compradors llatinoamericans. Amb aquest format en línia,European Film Promotion (EFP) pretén aprofitar els esdeveniments de networking anteriors, mantenir contactes amb distribuïdors llatinoamericans i oferir un espai exclusiu i segur d’intercanvi entre socis.
15 agències de vendes internacionals europees d’Àustria, Alemanya, Itàlia i Espanya, així com 15 compradors llatinoamericans d’Argentina, Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic i Perú que adquireixen títols europeus, han confirmat la seva participació al Mercat en línia.
Durant els speed meetings, que tindran lloc durant dos dies consecutius, els venedors podran presentar les seves últimes i properes pel·lícules europees a tots els compradors. Cada sessió dura 10 minuts, amb compradors i agents de vendes en sales separades per garantir que tothom tingui l’oportunitat de conèixer-se. Les projeccions promocionals en línia prèvies a la comercialització ajudaran a iniciar l’esdeveniment i a generar interès donant als compradors accés anticipat a les pel·lícules i les llistes de cada empresa de vendes.
A més, de la resta de l’Estat espanyol, també participen a Digi Mercado del Cine Europeo 2025Latido Films (amb el drama de ficció ‘8‘, de Julio Medem) i Moonrise Pictures (amb el thriller psicològic ‘El Instinto‘, de Juan Albarracin).
European Film Promotion compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.
Torna el cicle ‘MEDIA al Maldà’ amb la projecció de ‘Romería’, de Carla Simón
El proper dijous 25 de setembre torna el cicle ‘MEDIA al Maldà‘, que inicia la quarta temporada amb la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Romería‘, de Carla Simón, al Cinema Maldà de Barcelona.
Àmplia presència de pel·lícules MEDIA al Festival de San Sebastián 2025
La 73a edició del Festival de San Sebastián, que es durà a terme del 19 al 27 de setembre de 2025, comptarà amb una àmplia presència de pel·lícules amb suport d'Europa Creativa MEDIA entre les diverses seccions de la programació.
El film MEDIA ‘Forastera’, òpera prima de Lucía Aleñar, guardonat al Festival de Toronto amb el Premi de la Crítica
El llargmetratge de ficció amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Forastera’, el debut en el llargmetratge de Lucía Aleñar Iglesias, ha guanyat el premi FIPRESCI de la Federació Internacional de Crítics de Cinema al Toronto International Film Festival 2025, on la pel·lícula va tenir l'estrena mundial a la Secció Discovery.
El Festival de Sevilla recupera la lectura de nominacions dels European Film Awards
La 22a edició del Festival de Cinema Europeu de Sevilla, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA i es durà a terme del 7 al 15 de novembre de 2025, tornarà a acollir la lectura oficial de nominacions dels European Film Awards, després de diversos anys sense fer-se a la ciutat. A més, el certamen retrà homenatge al cineasta franc-grec Costa-Gavras, que rebrà el Giraldillo d'Honor.
Eurimages obre la convocatòria FMAD – Film Marketing & Audience Development 2025
El fons Eurimages del Consell d’Europa ha obert la presentació de sol·licituds de la convocatòria 2025 de suport al màrqueting cinematogràfic i al desenvolupament del públic. La data límit per presentar-s’hi és el 13 d’octubre de 2025.
Últimes places per al #DocsConnect Conscious Filmmaking Training
La formació #DocsConnect Conscious Filmmaking Training, organitzada per Alba Sotorra i Taskovski Films, amb el suport de l'ICAA (Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals), ofereix un 20% de descompte per als cineastes catalans i de la resta de l'Estat espanyol.
Nou estudi d’audiències sobre el comportament i les preferències del consumidor de continguts audiovisuals a la UE
La Comissió Europea ha publicat un nou estudi d'audiències que examina el comportament, les tendències i les preferències del consumidor/a de continguts audiovisuals als països de la Unió Europea.
La 76a edició de la Berlinale obre la inscripció de pel·lícules
La 76a edició de la Berlinale, que es durà a terme del 12 al 22 de febrer de 2026, ha obert la inscripció de pel·lícules.
Les dates límit de presentació són el 22 d'octubre de 2025 per a llargmetratges i el 5 de novembre de 2025 per a curtmetratges.
‘Romería’, de Carla Simón, entre les 14 pel·lícules europees seleccionades per a EUROPE! VOICES OF WOMEN+ IN FILM al Festival Internacional de Cinema de Busan (BIFF)
Entre els 14 títols seleccionats al programa EUROPE! VOICES OF WOMEN+ IN FILM d'European Film Promotion al BIFF figura la tercera pel·lícula de Carla Simón, ‘Romería‘, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate).
Pel·lícules MEDIA entre les guardonades al Festival de Venècia 2025
El passat 6 de setembre va finalitzar la 82a edició del Festival Internacional de Cinema de Venècia. Entre les pel·lícules guardonades figuren diversos títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA.