CineMart, el mercat de coproducció de l’IFFR – International Film Festival Rotterdam, que es durà a terme de l’1 al 4 de febrer de 2026, ha obert la convocatòria de projectes de llargmetratge i immersius.
Cada any, destacats llargmetratges independents i projectes immersius d’arreu del món es presenten a representants de la indústria internacional, on cadascú compta amb la plataforma perfecta per presentar-se davant de possibles socis finançadors i creatius, abans d’obtenir un ampli reconeixement, tant de públic com de crítica, com els tres projectes de CineMart presentats al Festival de Cannes de 2025, que van impressionar a totes les seleccions.
La propera edició del mercat de coproducció marcarà la introducció de CineMart x HBF, una nova secció oficial que destaca els projectes finançats per Hubert Bals Fund, ampliant així el suport del festival als seus talents.
Els i les sol·licitants han de tenir en compte que caldrà una quota d’inscripció. Atès que el nombre d’inscripcions i el programa continuen creixent, aquesta quota administrativa ajuda a cobrir l’augment de temps i de recursos necessaris per revisar cada projecte amb atenció. Consulta també els criteris d’elegibilitat revisats pel 2026, que prioritzen els projectes que es presenten per primera vegada al mercat.
Envia el teu projecte abans del 7 de juliol del 2025 per pagar la tarifa més baixa, amb les presentacions obertes fins al 27 d’agost del 2025.
Criteris d’elegibilitat revisats:
A CineMart 2026 es donarà prioritat als projectes que debutin al mercat de l’esmentat festival de Rotterdam. Això reforça el seu compromís per descobrir i donar suport a obres originals en una etapa clau del seu desenvolupament, tot oferint als delegats de la indústria assistents una selecció fresca i acuradament seleccionada de projectes que es llançaran al mercat al febrer.
Introduint CineMart x HBF:
Els projectes que prèviament hagin tingut el suport de Hubert Bals Fund han de contactar amb cinemart@IFFR.com per a més informació sobre com presentar-s’hi.
Convocatòria dedicada a projectes immersius:
CineMart ofereix una plataforma única al mercat per a la narrativa immersiva d’avantguarda, amb diversos projectes presentats com a part de la selecció. Entre les estrenes recents de projectes immersius presentats a CineMart s’inclouen ‘Duchampiana‘, de Lilian Hess, a Venècia 2024 (guanyadora del Premi a la Innovació del Festival NewImages 2025) i la propera ‘The World Came Flooding In‘, d’Isobel Knowles i Van Sowerwine, al Festival Internacional de Cine de Melbourne.
Per a la propera edició de CineMart, es convida els projectes immersius en desenvolupament que busquin finançament i coproducció a enviar la seva proposta directament a CineMart mitjançant una convocatòria específica.
Calendari i dates límit:
- Tarifa Early Fee: Fins al 7 de juliol de 2025 a les 17h. 25 euros sense incloure IVA.
- Tarifa Standard: Fins al 21 d’agost de 2025 a les 17h. 35 euros sense incloure IVA.
- Data límit: 27 d’agost de 2025. 55 euros sense incloure IVA.
Condicions generals de participació – Projectes de llargmetratge:
CineMart no té normes rígides i cada projecte de llargmetratge s’avaluarà segons els propis mèrits. El sector en què opera CineMart té certes limitacions.
- Els principals criteris de selecció són la viabilitat i la qualitat dels plans, així com el talent demostrable dels directors i els productors.
- El projecte de llargmetratge ha d’estar destinat a estrenar-lo en sales (durada mínima de 60 minuts).
- El projecte pot ser de qualsevol part del món.
- El projecte ha de tenir un equip format per un/a director/a i un/a productor/a.
- Cada productor o productora pot presentar fins a dos projectes per considerar-los.
- El pressupost total de la pel·lícula no ha de superar els sis milions d’euros.
- El projecte ha de comptar amb, almenys, finançament nacional (de desenvolupament) o inversió de tercers assegurada al moment de la presentació.
- El projecte es planteja com a coproducció i ha de tenir un mercat internacional potencial.
- Els projectes presentats han de ser nous al mercat. Els seus delegats de la indústria esperen que CineMart ofereixi una selecció acuradament seleccionada de projectes cinematogràfics nouvinguts al mercat internacional. Per això, CineMart prioritza les obres que es presentaran per primera vegada a Rotterdam.
- Els projectes que hagin estat prèviament seleccionats per a un mercat nacional o regional encara podrien ser elegibles per a CineMart, però es prefereix l’estatus d’estrena mundial.
- En alguns casos, es permetrà la participació prèvia d’un projecte en un mercat nacional o regional.
- Els projectes que s’hagin presentat a més d’un mercat de coproducció no seran elegibles. En cas de dubte, envieu un correu electrònic a cinemart@IFFR.com per analitzar les possibilitats abans d’enviar el vostre projecte.
- Les sol·licituds només es poden presentar més d’una vegada quan se us convidi específicament a fer-ho.
- Tota la informació proporcionada ha d’estar en anglès, incloent-hi subtítols.
- El guió complet ha d’estar disponible durant el CineMart.
- Les decisions del comitè de selecció són inapel·lables.
Condicions generals de participació – Projectes immersius:
La convocatòria és oberta a creadors i productors que treballin en els següents formats a nivell mundial: realitat virtual, augmentada, mixta o vídeos 360.
- El projecte immersiu ha de ser de ficció, experimental o animació, i no ha de promocionar cap servei o producte.
- Cada productor o productora pot presentar fins a dos projectes per considerar-los.
- El projecte ha de ser preferiblement en fase de desenvolupament o preproducció.
- El projecte ha d’incloure un pla de finançament i haver assegurat, com a mínim, el 25% del pressupost.
- Els creadors han de tenir experiència prèvia artística o de direcció a l’àmbit immersiu o creatiu i proporcionar enllaços a treballs previs.
- Els projectes han de ser nous al mercat i no haver explorat encara totes les possibles vies de finançament.
- Els projectes finalitzats no són elegibles.
Presenta el teu projecte de llargmetratge.
Presenta el teu projecte immersiu.
CineMart d’IFFR – International Film Festival Rotterdam compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.