Notícies

El Festival de Sevilla recupera la lectura de nominacions dels European Film Awards

10/09/2025

La 22a edició del Festival de Cinema Europeu de Sevilla, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA i es durà a terme del 7 al 15 de novembre de 2025, tornarà a acollir la lectura oficial de nominacions dels European Film Awards, després de diversos anys sense fer-se a la ciutat. A més, el certamen retrà homenatge al cineasta franc-grec Costa-Gavras, que rebrà el Giraldillo d’Honor.

La lectura de nominacions dels European Film Awards es durà a terme el 18 de novembre al Real Alcázar, tot recuperant així un esdeveniment que no es realitzava a Sevilla des de 2021. Gràcies a la renovada aliança amb l’Acadèmia de Cinema Europeu, la ciutat rebrà aquest esdeveniment cada dos anys, tot reforçant la seva presència al panorama cinematogràfic europeu.

El cartell de la 22a edició del Festival de Sevilla ha estat dissenyat per José Luis Ágreda, inspirat en els cartells de les festes de primavera de Sevilla dels anys 30 i en icones del cinema europeu com Federico Fellini, Wim Wenders i Sergio Leone.

El festival reunirà al voltant de 180 títols, incloent pel·lícules vistes a Cannes, Venècia, Toronto o Berlín, així com noves veus que marquen el pols del cinema europeu contemporani. Per primera vegada, la secció oficial incorporarà curtmetratges europeus d’imatge real i animació en competició.

Entre la llista de títols avançats a la presentació que concursaran a la Secció Oficial, figuren ‘DJ Ahmet‘, de Georgi M. Unkovski (Macedònia), que compta amb suport MEDIA; ‘Dreams‘, de Dag Johan Haugerud (Noruega); ‘La Petite Dernière‘, d’Hafsia Herzi (França, Algèria), que també compta amb suport d’Europa Creativa MEDIA; l’obra pòstuma de Laurent Cantet, culminada per Robin Campillo, i guionitzada per Gilles Marchand, ‘Enzo‘ (Itàlia, França).

L’animació tindrà presència a la competició del Festival de Sevilla amb ‘A Magnificent Life‘, de Sylvain Chomet (França, Bèlgica, Luxemburg). I representant Espanya a la Secció Oficial del festival figura ‘Bajo el mismo sol‘, d’Ulisses Porra (Espanya, República Dominicana).

A la Secció Embrujo, que aquest any pren el relleu de Las Nuevas Olas per acollir les veus més fresques i audaces del cinema europeu, figuren títols com ‘Cosmos‘, de Germinal Roaux (Suïssa, Mèxic, França); i ‘Writing Life’ (França), la nova obra de Claire Simon.

I dins de la Secció Rampa que reconeix els cineastes que són a l’inici de les seves carreres, el SeFF ha seleccionat ‘The Kidnapping of Arabella‘, de Carolina Cavalli (Itàlia), i ‘Le città di pianura‘, de Francesco Sossai (Itàlia, Alemanya).

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

05/11/2026
European Award Season 2027 acosta el cinema europeu a 150 ciutats de 50 països
L'European Film Academy ha presentat l'European Award Season 2027, una iniciativa que tornarà a portar el cinema europeu a audiències d’arreu del continent i més enllà, gràcies a la col·laboració de cinemes, festivals, filmoteques, centres culturals, xarxes de sales i plataformes digitals. Entre el mes de novembre de 2026 i el 16 de gener de 2027, un total de 150 ciutats de 50 països acolliran projeccions, retrospectivies, activitats especials i programes temàtics dedicats a la diversitat i la riquesa de la cinematografia europea.
05/11/2026
Els Premis Music Moves Europe 2027 anuncien els 15 artistes nominats i obren la votació del premi del públic
Els Music Moves Europe Awards (MME) 2027, impulsats amb el suport del programa Europa Creativa de la UE, han donat a conèixer els 15 artistes nominats que competiran per convertir-se en els nous referents emergents de l'escena musical europea.
04/11/2026
Disponible el programa de la 24a Conferència d’Europa Cinemas, que reunirà 500 professionals a Barcelona
Europa Cinemas ha fet públic el programa de la 24a Conferència de la Xarxa, que se celebrarà per primera vegada a Barcelona, del 26 al 29 de novembre de 2026. La trobada, que tindrà lloc al Grand Hyatt Barcelona, reunirà prop de 500 professionals del sector cinematogràfic europeu en una edició centrada en els públics i les estratègies de desenvolupament d'audiències.
04/11/2026
B2A amb Stephen Frears, cineasta britànic: “La direcció de cinema només es pot aprendre, no es pot ensenyar”
El cineasta britànic Stephen Frears va rebre el passat mes d’octubre un dels Premis d’Honor de la 22a edició del Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, CLAM, i, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya, vam tenir l’oportunitat d’entrevistar-lo.
04/11/2026
Participa a l’European Film Market 2027 amb MEDIA Umbrella Stands
La propera edició de l’European Film Market (EFM) 2027 de la Berlinale es durà a terme a Berlín (Alemanya) del 10 al 16 de febrer de 2027. Podeu inscriure-us per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Umbrella Stands a través de l’enllaç següent.  La data límit per fer-ho és el proper 27 de novembre. Afanyeu-vos! Les places són limitades.
03/11/2026
La Quinzena dels Cineastes de Canes obre les inscripcions per a la 59a edició
La Quinzena dels Cineastes (Directors' Fortnight), que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, ha obert oficialment el període d'inscripció de pel·lícules per a la 59a edició, que es durà a terme en el marc del Festival de Canes 2027. Productores, distribuïdores i cineastes ja poden presentar les seves obres per optar a formar part d'una de les seccions paral·leles més prestigioses del certamen francès.
03/11/2026
Europa Cinemas dona suport a tres nous Training Boot Camps per reforçar la innovació de les sales europees el 2026
La xarxa Europa Cinemas ha anunciat els projectes seleccionats a la tercera edició dels seus Training Boot Camps, una iniciativa impulsada amb el suport del programa Europa Creativa MEDIA per reforçar la formació i el desenvolupament professional dels exhibidors cinematogràfics europeus.
03/11/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual analitza les noves garanties per al pluralisme mediàtic a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat l’informe jurídic 'The EMFA and Safeguards to Media Pluralism', una anàlisi exhaustiva sobre les garanties legals destinades a preservar el pluralisme mediàtic a Europa en un context marcat per les pressions econòmiques, polítiques i tecnològiques que afecten el sector periodístic.
02/11/2026
‘Salen las lobas’ i altres pel·lícules MEDIA, entre les guardonades a la Seminci 2026
La 71a edició de la SEMINCI – Semana Internacional de Cine de Valladolid s'ha dut a terme del 23 al 31 d’octubre de 2026, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. Entre les pel·lícules guardonades, figura el film de producció catalana amb suport MEDIA 'Salen las lobas', òpera prima de la cineasta valenciana Claudia Estrada Tarascó, que ha rebut el Premi Seminci Joven i el Premi del Públic a Punto de Encuentro.
02/11/2026
L’Acadèmia del Cinema Europeu anuncia les tres pel·lícules nominades a l’European Young Audience Award 2027
L’European Film Academy ha anunciat les tres pel·lícules candidates a l'European Young Audience Award 2027, un guardó que reconeix les millors produccions europees adreçades al públic jove i que destaca per la implicació directa dels adolescents en tot el procés de selecció i votació.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2027-AUDFILMEDU)

Termini: 02/mar/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2027-FILMOVE)

1r Termini: 21/gen/2027
2n Termini: 15/07/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2027-CODEV)

Termini: 02/mar/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European video games and immersive content
(CREA-MEDIA-2027-DEVVGIM)

Termini: 02/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2027-INNOVBUSMOD)

Termini: 14/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-3)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-2)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-1)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European slate development
(CREA-MEDIA-2027-DEVSLATE)

Termini: 01/des/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2027-FILMDIST)

Termini: 08/abr/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2027-FILMSALES)

Termini: 17/jun/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2027-LIT)

Termini: 27/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2027-MEDIALITERACY)

Termini: 20/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2027-INNOVLAB)

Termini: 22/abr/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2027-MFP)

Termini: 27/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2027-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2027-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...