Notícies

Lux Audience Award 2026 anuncia les cinc pel·lícules nominades, entre les quals figura ‘Sorda’, d’Eva Libertad

08/10/2025

Dimarts 7 d’octubre es va dur a terme l’acte de llançament de l’edició 2026 del Lux Audience Award al Parlament Europeu d’Estrasburg. El Premi del Públic LUX us porta el millor del cinema europeu. S’han seleccionat cinc pel·lícules extraordinàries, entre les quals figura el film de producció catalanaSorda‘, d’Eva Libertad, cadascuna de les quals ofereix una perspectiva única sobre temes socials urgents i una narrativa creativa. La vostra veu és crucial per determinar la guanyadora: ara us toca a vosaltres valorar-les a luxaward.eu!

Les 5 pel·lícules nominades per a l’edició 2026 són:

Sorda (Deaf)
Dirigida per Eva Libertad
Espanya | 2025 | 99 min | Drama
Sinopsi: Una pel·lícula de producció catalana (Distinto FilmsA Contracorriente Films i la murciana Nexus CreaFilms) sobre una mare sorda que s’enfronta als problemes de criar un fill en un món no fet per a ella. També va guanyar el Premi del Públic a Berlín, així com diversos premis al Festival de Cinema de Màlaga, inclòs el de millor pel·lícula.

Christy
Dirigida per Brendan Canty
Irlanda, Regne Unit | 2025 | 94 min | Drama
Sinopsi: Una producció irlandesa/britànica sobre un noi que es trasllada a viure amb el seu germà separat, que tracta els temes de la joventut, la vida de la classe treballadora i la protecció infantil. Va guanyar el Gran Premi del Jurat Internacional Generation 14plus al Festival Internacional de Cinema de Berlín.

It was just and accident
Dirigida per Jafar Panahi
Iran (Jafar Panahi Productions), França, Luxemburg | 2025 | 105 min | Drama
Sinopsi: Una producció iraniana/francesa/luxemburguesa que va guanyar la Palma d’Or a Cannes. Ambientada a l’Iran, explora la moralitat i la repressió política. El director Jafar Panahi va guanyar el Premi Sàkharov el 2012. Panahi, crític amb el govern iranià i que ha estat empresonat diverses vegades, va fer aquesta pel·lícula sense permís del govern.

Love me tender
Dirigida per Anna Cazenave Cambet
França | 2025 | 134 min | Drama
Sinopsi: Una pel·lícula francesa sobre una dona la vida de la qual es capgira quan el seu marit li pren la custòdia del seu fill després que ella li admeti que té relacions romàntiques amb dones.

Sentimental Value (Affeksjonsverdi)
Dirigida per Joachim Trier
Noruega, França, Dinamarca, Alemanya, Suècia | 2025 | 135 min | Drama
Sinopsi: Una coproducció entre Noruega, França, Dinamarca, Alemanya i Suècia sobre la relació entre un pare separat i les seves filles. Està protagonitzada per Stellan Skarsgård i Elle Fanning. Va guanyar el Grand Prix al Festival de Cannes i compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament.

Les cinc pel·lícules nominades al Premi del Públic LUX van ser escollides per un jurat de professionals del cinema de tots els Estats membres de la UE.

On veure les pel·lícules nominades?

El Parlament Europeu organitza projeccions gratuïtes a tots els països de la Unió Europea. Per a l’edició del 2026, i per primera vegada, les cinc pel·lícules nominades tindran subtítols per a persones sordes o amb dificultats auditives en les 24 llengües de la UE, cosa que les farà més accessibles. A més, podeu veure la pel·lícula o pel·lícules assistint a una projecció comercial en un cinema a prop vostre.

Visiteu luxaward.eu i feu clic a la pel·lícula o pel·lícules que us interessi per obtenir més informació sobre les dates de projecció disponibles i seguiu a Lux Audience Award a Instagram i Facebook per obtenir les darreres actualitzacions.

Valoreu la pel·lícula o pel·lícules a luxaward.eu i guanyeu premis emocionants, com ara un viatge al Parlament Europeu per assistir a la cerimònia de lliurament de premis i conèixer els representants de la pel·lícula!

La vostra valoració, la vostra veu, importa.

La cerimònia per anunciar la pel·lícula guanyadora del Premi LUX del Públic 2026 tindrà lloc a l’hemicicle del Parlament Europeu a Brussel·les a mitjans d’abril del 2026.

El Lux Audience Award és un premi que atorguen l’European Parliament i l’European Film Academy, en col·laboració amb Europa Creativa MEDIA i Europa Cinemas, per premiar cada any pel·lícules europees que aborden temes socials i polítics d’actualitat, tot convidant el públic i els eurodiputats a participar conjuntament en la votació final.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

18/03/2026
Àmplia presència de pel·lícules amb suport MEDIA al D’A Film Festival 2026
El D’A Film Festival Barcelona celebra la 16 a edició del 19 al 29 de març de 2026. Entre la programació, figura una àmplia selecció de pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
18/03/2026
El Sofia Innovation Lab 2026 d’Europa Cinemas es podrà seguir en directe a YouTube
L’edició d’enguany del Sofia Innovation Lab, que es durà a terme del 19 al 21 de març a la capital búlgara, es retransmetrà en directe a través de YouTube per tal de donar resposta al gran interès que ha despertat entre exhibidors i professionals europeus que no poden assistir-hi presencialment.
17/03/2026
‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció del drama familiar ‘Valor Sentimental’, de Joachim Trier
El proper dijous 26 de març, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la setena sessió de la quarta temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció del drama familiar amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Sentimental Value' (‘Valor Sentimental‘), de Joachim Trier, al Cinema Maldà de Barcelona.
17/03/2026
Sessió informativa en línia sobre la convocatòria Europa Creativa Cultura de suport als Projectes de Cooperació Europea 2026
El proper dilluns 23 de març, l’EACEA (Agència Executiva Europea d’Educació i Cultura) durà a terme una sessió informativa en línia sobre la convocatòria de Projectes de Cooperació Europea 2026 (European Cooperation Projects (CREA-CULT-2026-COOP)), el termini de la qual finalitza el 5 de maig de 2026.
16/03/2026
Tres títols amb suport MEDIA, guardonats al Festival de Màlaga 2026
La 29 edició del Festival de Málaga s'ha dut a terme del 6 al 15 de març de 2026. Entre les pel·lícules guardonades figuren tres títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA, que han obtingut un total de 5 premis.
16/03/2026
El film MEDIA ‘Sentimental Value’, guardonat als Oscars 2026
L’Academia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood ha celebrat la gala de lliurament de premis de la 98a edició dels Premis Oscar. Entre les pel·lícules guardonades figura el film amb suport d’Europa Creativa MEDIA SENTIMENTAL VALUE (AFFEKSJONSVERDI), de Joachim Trier, que comptava amb 9 nominacions i finalment va rebre el Premi a Millor Pel·lícula Internacional.
12/03/2026
Lucía Recalde presentarà les bases del programa AGORA EU als Lille Dialogues de Series Mania Forum
Lucía Recalde participarà a la sessió 'La indústria audiovisual europea en moviment: comprensió del programa AGORA EU' en el marc dels Lille Dialogues de Series Mania Forum, el proper dijous 26 de març.
12/03/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual presentarà les últimes tendències del sector al Series Mania Forum 2026
El Series Mania Forum (24 al 26 de març de 2026) de Series Mania Festival tornarà a comptar amb una presència destacada de l’Observatori Europeu de l'Audiovisual, que enguany oferirà tres presentacions centrades en les principals tendències del mercat audiovisual europeu, des de l’evolució de l'streaming fins al futur de la publicitat en els mitjans.
12/03/2026
Cinekid Script Lab obre la convocatòria 2026-2027
El programa de formació de guió per a projectes infantils Cinekid Script LAB ha obert la convocatòria 2026-2027. La data límit per presentar-hi projectes és el 25 de maig de 2026.
11/03/2026
El documental amb participació catalana ‘Becoming Ema’, seleccionat al CPH:DOX 2026
El documental amb participació catalana Becoming Ema, de Patricia Drati, ex participant del programa Dok.Incubator amb suport d'Europa Creativa MEDIA, s'estrenarà a la NEXT:WAVE Competition del CPH:DOX de Copenhague (Dinamarca), que també compta amb el suport de MEDIA.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...