Notícies

L’EUROPE! HUB d’EFP impulsa el talent europeu al Festival de Sundance 2026

20/01/2026

EFP European Film Promotion acull, a través del EUROPE! HUB, cineastes i professionals de la indústria audiovisual europea al Festival de Cinema de Sundance 2026 (22 de gener – 1 de febrer de 2026), tot destacant i celebrant la presència de pel·lícules europees a la programació d’enguany.

Amb el suport del Programa Europa Creativa MEDIA i coorganitzat pels instituts nacionals europeus de promoció cinematogràfica Slovenian Film Centre, Screen Ireland / Fís Éireann i German Films, el HUB ofereix una presència europea conjunta que ofereix visibilitat, promoció i oportunitats de networking per al talent europeu i la indústria nord-americana. El EUROPE! HUB es troba al DoubleTree Hilton Hotel (The Yarrow), 1800 Park Avenue, Park City, i estarà obert de 9:00 a 18:00, de dijous 22 de gener a dilluns 26 de gener de 2026.

Enguany, sis llargmetratges i coproduccions procedents de Xipre, Alemanya, Irlanda, Lituània, Eslovènia i Suïssa celebren la seva estrena mundial a diverses seccions del festival.

Estrenes europees destacades

Hold Onto Me, debut de Myrsini Aristidou (Xipre, Dinamarca, Grècia), competeix a World Cinema Dramatic. El film segueix l’Iris, una nena d’11 anys que intenta reconnectar amb el seu pare durant l’enterrament del seu avi. Una història íntima sobre absències paternes i vincles fràgils, amb el suport del Ministeri de Cultura de Xipre.

Shame and Money, de Visar Morina (Alemanya, Kosovo*, Eslovènia, Albània, Macedònia del Nord, Bèlgica), també seleccionada a World Cinema Dramatic, retrata una família kosovar obligada a abandonar el seu poble i a enfrontar-se a les pressions d’una societat hipercapitalista. Una mirada subtil sobre la dignitat i la supervivència, amb el suport de German Films.

How to Divorce During the War, d’Andrius Blaževičius (Lituània, Luxemburg, Irlanda, República Txeca), explora la ruptura matrimonial d’una parella just quan Rússia envaeix Ucraïna. El film combina drama íntim i tensió geopolítica, i compta amb el suport del Lithuanian Film Centre i Film Fund Luxembourg.

En l’àmbit documental, All About the Money (Irlanda), de Sinéad O’Shea, investiga la figura de Fergie Chambers, hereu d’una de les fortunes més grans dels EUA que finança projectes comunistes. Una reflexió sobre poder, ideologia i contradiccions personals, presentada a World Cinema Documentary amb el suport de Screen Ireland.

També en competició documental, To Hold a Mountain (Montenegro, Sèrbia, França, Eslovènia, Croàcia), de Biljana Tutorov i Petar Glomazić, segueix una mare i una filla que lluiten per preservar les seves terres davant la possible instal·lació d’un camp d’entrenament de l’OTAN. Un retrat de resiliència femenina avalat pel Slovenian Film Centre i el Film Centre of Montenegro.

A la secció Premieres, Suïssa presenta Frank & Louis, de Petra Volpe (Suïssa, Regne Unit). El film narra la relació inesperada entre un presoner condemnat a cadena perpètua i un intern amb demència a qui cuida amb l’esperança d’obtenir la llibertat condicional. Una història sobre memòria, culpa i redempció, amb el suport de Swiss Films.

Impuls a la promoció internacional

Abans de l’inici del festival, EFP i el Sundance Institute van organitzar una presentació exclusiva en línia per a distribuïdors nord-americans, mostrant les sis estrenes mundials.

En l’àmbit de la comercialització, el programa Film Sales Support (FSS) d’EFP —una iniciativa paneuropea destinada a reforçar les campanyes de promoció internacional— ha concedit suport a New Europe Film Sales (Polònia) per a la promoció de How to Divorce During the War.

Gràcies a Swiss Films, Frank & Louis també rep finançament FSS, incloent-hi un FSS-Top-Up Grant de fins a 500 €, destinat a projectes que aborden temes de diversitat, equitat i inclusió. Les ajudes han estat aprovades pel Lithuanian Film Centre i Swiss Films.

Una plataforma europea consolidada amb el suport del programa MEDIA i la participació dels instituts nacionals de promoció cinematogràfica, l’EUROPE! HUB reafirma la seva funció com a punt de trobada essencial per al cinema europeu a Sundance. Un espai que no només celebra la creativitat del continent, sinó que també facilita que aquestes històries trobin camí cap al públic internacional.

Consulta totes les pel·lícules presentades pels seus respectius instituts nacionals de cinema que participen a les diverses activitats promocionals de l’EFP a Sundance

Consulta tots els títols europeus que es projecten a Sundance

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

05/11/2026
European Award Season 2027 acosta el cinema europeu a 150 ciutats de 50 països
L'European Film Academy ha presentat l'European Award Season 2027, una iniciativa que tornarà a portar el cinema europeu a audiències d’arreu del continent i més enllà, gràcies a la col·laboració de cinemes, festivals, filmoteques, centres culturals, xarxes de sales i plataformes digitals. Entre el mes de novembre de 2026 i el 16 de gener de 2027, un total de 150 ciutats de 50 països acolliran projeccions, retrospectivies, activitats especials i programes temàtics dedicats a la diversitat i la riquesa de la cinematografia europea.
05/11/2026
Els Premis Music Moves Europe 2027 anuncien els 15 artistes nominats i obren la votació del premi del públic
Els Music Moves Europe Awards (MME) 2027, impulsats amb el suport del programa Europa Creativa de la UE, han donat a conèixer els 15 artistes nominats que competiran per convertir-se en els nous referents emergents de l'escena musical europea.
04/11/2026
Disponible el programa de la 24a Conferència d’Europa Cinemas, que reunirà 500 professionals a Barcelona
Europa Cinemas ha fet públic el programa de la 24a Conferència de la Xarxa, que se celebrarà per primera vegada a Barcelona, del 26 al 29 de novembre de 2026. La trobada, que tindrà lloc al Grand Hyatt Barcelona, reunirà prop de 500 professionals del sector cinematogràfic europeu en una edició centrada en els públics i les estratègies de desenvolupament d'audiències.
04/11/2026
B2A amb Stephen Frears, cineasta britànic: “La direcció de cinema només es pot aprendre, no es pot ensenyar”
El cineasta britànic Stephen Frears va rebre el passat mes d’octubre un dels Premis d’Honor de la 22a edició del Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, CLAM, i, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya, vam tenir l’oportunitat d’entrevistar-lo.
04/11/2026
Participa a l’European Film Market 2027 amb MEDIA Umbrella Stands
La propera edició de l’European Film Market (EFM) 2027 de la Berlinale es durà a terme a Berlín (Alemanya) del 10 al 16 de febrer de 2027. Podeu inscriure-us per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Umbrella Stands a través de l’enllaç següent.  La data límit per fer-ho és el proper 27 de novembre. Afanyeu-vos! Les places són limitades.
03/11/2026
La Quinzena dels Cineastes de Canes obre les inscripcions per a la 59a edició
La Quinzena dels Cineastes (Directors' Fortnight), que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, ha obert oficialment el període d'inscripció de pel·lícules per a la 59a edició, que es durà a terme en el marc del Festival de Canes 2027. Productores, distribuïdores i cineastes ja poden presentar les seves obres per optar a formar part d'una de les seccions paral·leles més prestigioses del certamen francès.
03/11/2026
Europa Cinemas dona suport a tres nous Training Boot Camps per reforçar la innovació de les sales europees el 2026
La xarxa Europa Cinemas ha anunciat els projectes seleccionats a la tercera edició dels seus Training Boot Camps, una iniciativa impulsada amb el suport del programa Europa Creativa MEDIA per reforçar la formació i el desenvolupament professional dels exhibidors cinematogràfics europeus.
03/11/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual analitza les noves garanties per al pluralisme mediàtic a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat l’informe jurídic 'The EMFA and Safeguards to Media Pluralism', una anàlisi exhaustiva sobre les garanties legals destinades a preservar el pluralisme mediàtic a Europa en un context marcat per les pressions econòmiques, polítiques i tecnològiques que afecten el sector periodístic.
02/11/2026
‘Salen las lobas’ i altres pel·lícules MEDIA, entre les guardonades a la Seminci 2026
La 71a edició de la SEMINCI – Semana Internacional de Cine de Valladolid s'ha dut a terme del 23 al 31 d’octubre de 2026, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. Entre les pel·lícules guardonades, figura el film de producció catalana amb suport MEDIA 'Salen las lobas', òpera prima de la cineasta valenciana Claudia Estrada Tarascó, que ha rebut el Premi Seminci Joven i el Premi del Públic a Punto de Encuentro.
02/11/2026
L’Acadèmia del Cinema Europeu anuncia les tres pel·lícules nominades a l’European Young Audience Award 2027
L’European Film Academy ha anunciat les tres pel·lícules candidates a l'European Young Audience Award 2027, un guardó que reconeix les millors produccions europees adreçades al públic jove i que destaca per la implicació directa dels adolescents en tot el procés de selecció i votació.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2027-AUDFILMEDU)

Termini: 02/mar/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2027-FILMOVE)

1r Termini: 21/gen/2027
2n Termini: 15/07/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2027-CODEV)

Termini: 02/mar/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European video games and immersive content
(CREA-MEDIA-2027-DEVVGIM)

Termini: 02/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2027-INNOVBUSMOD)

Termini: 14/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-3)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-2)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-1)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European slate development
(CREA-MEDIA-2027-DEVSLATE)

Termini: 01/des/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2027-FILMDIST)

Termini: 08/abr/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2027-FILMSALES)

Termini: 17/jun/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2027-LIT)

Termini: 27/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2027-MEDIALITERACY)

Termini: 20/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2027-INNOVLAB)

Termini: 22/abr/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2027-MFP)

Termini: 27/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2027-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2027-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...