Notícies

Eurimages Series publica els resultats de la Convocatòria de Col·laboracions i Patrocinis 2026

14/05/2026

El Programa Pilot per a Coproduccions de Sèries d’Eurimages ha publicat els resultats de la la Convocatòria de Col·laboracions i Patrocinis 2026, una edició marcada per una expansió significativa del seu abast i per la incorporació de noves aliances estratègiques.

El programa, que fins ara s’havia centrat principalment en mercats de coproducció, fa un pas endavant per donar suport també a la formació professional i al debat cultural sobre el paper de les sèries en la vida pública europea.

Suport ampliat a la indústria: animació, mercats i formació

Per primera vegada, el programa estableix una col·laboració amb un esdeveniment dedicat exclusivament a l’animació: el CEE Animation Forum (Pilsen, República Txeca). En aquest marc, es lliurarà el Premi de Desenvolupament de Coproducció de Sèries del Consell d’Europa, dotat amb 50.000 €, un reconeixement a la diversitat i riquesa del panorama europeu de coproducció.

El premi també tornarà a TV Beats, dins d’Industry@Tallinn (Estònia), tot consolidant una col·laboració ja establerta.

Un altre avenç destacat és el primer patrocini d’un laboratori de codesenvolupament de sèries. El programa ACE Series (Països Baixos) rebrà 15.000 € dins de la nova línia de suport a Labs de Co-Desenvolupament, una aposta per reforçar les capacitats dels productors independents des de les fases més primerenques del procés creatiu.

Cultura, democràcia i pantalles: quatre iniciatives per reflexionar

El 2026 també marca l’estrena de la línia Culture on Screen, destinada a esdeveniments que analitzen la relació entre les sèries i el debat democràtic. Quatre iniciatives rebran 7.500 € cadascuna:

Aquest conjunt d’esdeveniments, que s’estén de Sarajevo a Berlín, Madrid i Göteborg, vol abordar qüestions essencials: quines històries expliquem, quines veus s’escolten i quin paper tenen les produccions audiovisuals en la sobirania cultural europea i en la promoció dels valors democràtics.

El Consell d’Europa subratlla que aquestes reflexions són cada vegada més urgents en un context en què la contribució social de les obres audiovisuals és objecte d’un debat creixent.

Sobre el Programa Pilot per a Coproduccions de Sèries

El Programa Pilot de Coproduccions de Sèries té com a objectiu impulsar sèries d’alta qualitat produïdes en coproducció internacional, enfortir els productors independents i fomentar noves aliances creatives. Està finançat per ministeris de cultura i agències nacionals de diversos països europeus.

Amb les noves mesures anunciades, el Consell d’Europa amplia la seva missió: no només donar suport a la producció i als mercats, sinó també a la formació, la reflexió crítica i la defensa del valor democràtic del relat audiovisual.

Més informació

Notícia relacionada: El Programa Pilot per a Coproduccions de Sèries d’Eurimages publica dues noves convocatòries

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

02/07/2026
Europa Cinemas obre la convocatòria 2026 per formar part de la xarxa
Europa Cinemas, la xarxa de sales de cinema compromesa amb la programació de cinema europeu, ha obert el termini de presentació de candidatures per formar part de la seva xarxa de sales de cinema durant el 2026. El període d'inscripció estarà obert de l'1 de juliol al 15 de setembre de 2026 i s'adreça a totes les sales ubicades en països participants del programa Europa Creativa MEDIA que compleixin els objectius i criteris establerts per les bases de la convocatòria.
01/07/2026
EAVE Producers Workshop 2027 obre el termini d’inscripció
EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs ha obert el termini d’inscripció d’EAVE Producers Workshop 2027, un dels principals programes de formació i desenvolupament per a productors/es. La data límit per presentar-s’hi és el 17 d’agost de 2026.
30/06/2026
Els films MEDIA ‘Forastera’, òpera prima de Lucía Aleñar, i ‘El ser querido’, de Rodrigo Sorogoyen, seleccionats a l’Atlàntida Mallorca Film Fest 2026
La 16a edició de l'Atlàntida Mallorca Film Fest, certamen organitzat per la plataforma amb suport MEDIA Filmin, s'inaugurarà el proper 24 de juliol a Palma amb la pel·lícula de ficció amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Forastera’, el debut en el llargmetratge de Lucía Aleñar Iglesias. Mentre que el nou títol de Rodrigo Sorogoyen, 'El ser querido', que també compta amb el suport de MEDIA i va competir a la Secció Oficial de Cannes, serà la pel·lícula de cloenda de l'Atlàntida el proper 2 d'agost a Palma, acompanyada de bona part de l'equip artístic
30/06/2026
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support per al TIFF: The Market 2026
L’European Film Promotion (EFP) ha publicat una nova convocatòria de suport a la venda de pel·lícules europees en el marc del TIFF: The Market 2026, que se es durà a terme del 10 al 16 de setembre de 2026 a Toronto. Aquesta iniciativa té com a objectiu reforçar la promoció internacional del cinema europeu, especialment en mercats fora del continent.
30/06/2026
DOX In Vitro 2026 obre la convocatòria
DOX in Vitro 2026, que es durà a terme a Piešťany (Eslovàquia) el 6 i 7 de setembre, ha obert la convocatòria del seminari i del taller internacional de projectes documentals.
29/06/2026
El film d’animació amb suport MEDIA ‘Decorado’, guardonat a Annecy
La 50a edició del Festival Internacional de Cinema d’Animació d’Annecy, un dels festivals d’animació més prestigiosos del món, s’ha dut a terme entre el 21 i el 27 de juny amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. Entre les pel·lícules guardonades figura el llargmetratge d’animació amb suport MEDIA Decorado, d’Alberto Vázquez (Espanya), que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA a la distribució per a la seva estrena a França, i que ha obtingut el Premi Paul Grimault.
29/06/2026
Participa al MIPCOM 2026 sota el paraigua de MEDIA Stands
MEDIA Stands ha obert el termini d’inscripció per assistir al MIPCOM 2026, el principal mercat d’entreteniment i contingut, que es durà a terme del 12 al 15 d’octubre del 2026 a Cannes (França). La data límit per inscriure-s’hi és el 21 d'agost de 2026.
26/06/2026
Erich Pommer Institut ofereix el nou taller intensiu ‘IP Development for Creative Professionals‘
Erich Pommer Institut ofereix el nou programa ‘IP Development for Creative Professionals‘, que tindrà lloc a Potsdam del 17 al 19 de setembre de 2026. Aquest taller intensiu ajudarà creadors a transformar idees en propietats intel·lectuals sòlides i comercialitzables.
25/06/2026
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support a Festivals de Cinema No Europeus
European Film Promotion ha obert una convocatòria per sol·licitar ajuts a la venda de pel·lícules, per tal de presentar campanyes de promoció, tant clàssiques com digitals, de pel·lícules europees recents a compradors i distribuïdors a països fora d'Europa, a festivals no europeus d'abast internacional (a partir de l'1 d'agost de 2026).
25/06/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica un nou informe que confirma el creixement dels serveis audiovisuals a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual, organisme del Consell d’Europa, ha publicat una nova edició del seu informe anual 'Audiovisual Media Services in Europe – 2025 data', que posa de manifest el creixement sostingut del sector audiovisual europeu.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...