Notícies

El curtmetratge amb suport MEDIA ‘De sucre’, seleccionat al Shortcat 2025

28/11/2024

Catalan Films ha anunciat els curtmetratges seleccionats al Shortcat 2025, el programa per a la promoció internacional del curtmetratge català de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC). Entre els sis curtmetratges seleccionats figura el curtmetratge amb suport d’Europa Creativa MEDIADe sucre‘, de Clàudia Cedó.  

Una producció de Lastor Media i Suica Films, basada en una obra teatral de la mateixa directora. Va ser seleccionada a la Secció Oficial de Curtmetratges Espanyols de la darrera edició de la Seminci, on va rebre la Menció Especial ‘La nit del curt espanyol’. Compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate) per part de Lastor Media.

Sinopsi

La Maria té 30 anys, discapacitat intel·lectual i un desig dins les entranyes: ser mare. La incomprensió de la seva família i la fundació on viu la portaran a una lluita pels seus drets, a una rebel·lió incòmoda per recuperar el poder de decisió sobre el seu propi cos.

La resta de curtmetratges seleccionats en aquesta 18a edició de Shortcat, escollits d’entre més de 70 produccions presentades a la convocatòria, són:   

El programa Shortcat consisteix en la selecció, per part d’un comitè de professionals i experts de la indústria audiovisual internacional, dels millors curtmetratges catalans de l’any, que es presentaran als mercats i festivals internacionals més importants del sector i adreçat especialment a programadors, distribuïdors, compradors, institucions i premsa.  

A banda de la promoció i difusió del catàleg, Catalan Films ofereix un servei de distribució, durant un any, fent-se càrrec de la inscripció dels curtmetratges del programa en els principals festivals internacionals a partir d’una estratègia personalitzada per cada curt.  

La selecció del Shortcat 2025 posa de manifest el potencial del curtmetratge com a plataforma innovadora dins de l’escena artística i creativa catalana. Aquest catàleg continua evidenciant la riquesa de talent dels creadors i subratlla la presència creixent del nostre cinema en l’àmbit internacional. La selecció arriba després d’un any d’èxit per al cinema català, que ha estat reconegut, premiat i projectat a l’àmbit mundial.  

Comitè de selecció 

La selecció dels curtmetratges d’aquesta nova edició l’ha realitzada un jurat internacional presidit per Maria Basora, directora de l’Àrea de Mercats de l’ICEC i Elisabeth Sala, de l’equip de Catalan Films, així com pels següents professionals de la indústria audiovisual: Sendy Palomino, productora executiva de Filmax, Miquel Escudero, programador a IndieLisboa i REC Tarragona, membre del comitè de llargmetratges de la Setmana de la Crítica del Festival de Cannes (2020-2022) i consultor del comitè de curtmetratges l’any 2024, James Berclaz-Lewis, actual responsable de programació a Visions du Réel i anterior coordinador general del FIFDH – Geneva Human Rights Film Festival i programador al NIFFF – Neuchâtel International Fantastic Film Festival, Danny Moltrasi, programador de curts a Raindance Film Festival, i Brais Romero, antic coordinador de La Distribuidora de la ECAM durant més de dos anys i actual productor i distribuïdor amb la seva nova empresa La Machina. 

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

02/06/2025
INA Frame Adavanced Access 2025 obre la convocatòria
FRAME Advanced Access ha obert la convocatòria per a la nova edició, que es durà a terme a París (França) durant cinc dies, del 24 al 28 de novembre de 2025. Aquest programa de formació se centra en les últimes i més innovadores pràctiques del sector del patrimoni audiovisual. Alternativament, aquesta iniciativa tracta aspectes tècnics i tecnològics de la preservació i la gestió d'arxius audiovisuals (FRAME Advanced Tech) o de temes de documentació i accés (FRAME Advanced Access).
02/06/2025
‘L’Olívia i el terratrèmol invisible’, seleccionat a la competició oficial del Festival Internacional de Cinema d’Animació d’Annecy 2025
El Festival Internacional de Cinema d'Animació d'Annecy, un dels festivals d’animació més prestigiosos del món, que es durà a terme entre el 8 i el 14 de juny amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, comptarà amb la producció catalana amb suport d'Eurimages 'L'Olívia i el terratrèmol invisible', d’Irene Iborra, a la Secció Oficial de Llargmetratges.
02/06/2025
Les Arcs Coproduction Village 2025 obre la convocatòria de projectes
La 17a edició de Les Arcs Coproduction Village, que es durà a terme del 13 al 16 de desembre de 2025 amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria de projectes fins al proper 29 de juliol.
30/05/2025
Erich Pommer Institut ofereix descompte per participar al curs Digital Distribution 2025
Erich Pommer Institut manté obertes les inscripcions del curs Digital Distribution – Maximizing Reach and Revenues, que es durà a terme del 12 al 14 de juny de 2025 a Berlín. L'organització ofereix un descompte especial per a participants espanyols. La quota seria, així, de 345 euros en comptes de 690 euros (preu regular d'aquesta formació).
30/05/2025
AGORA Works in Progress 2025 obre la convocatòria per a pel·lícules en postproducció 
AGORA Works in Progress, que es durà a terme del 2 al 6 de novembre de 2025 amb el suport d’Europa Creativa MEDIA i en el marc del Thessaloniki International Film Festival, ha obert la convocatòria de llargmetratges de ficció en etapa de postproducció. La data límit per presentar-s'hi és l'1 de setembre de 2025.
30/05/2025
La pel·lícula ‘Wild Foxes’ guanya el Premi Europa Cinemas Label a la Quinzena de Cineastes de Cannes
La pel·lícula 'Wild Foxes', del director belga Valéry Carnoy, va guanyar el premi Europa Cinemas Label a la millor pel·lícula europea durant la Quinzaine des Cinéastes del Festival de Cannes.
28/05/2025
Esdeveniments MEDIA al Festival d’Annecy 2025
El MIFA Market del Festival Internacional de Cinema d'Animació d'Annecy es durà a terme del 10 al 13 de juny del 2025 a Annecy (França). Europa Creativa MEDIA hi serà present i organitzarà dos esdeveniments.
27/05/2025
Futura Cinema obre les convocatòries de la 4a edició
Futura Cinema és un programa europeu d'innovació dedicat a fer avançar els cinemes independents i que arriba a la quarta edició.
27/05/2025
Cartoon Business 2025 obre inscripcions
Del 12 al 14 de novembre de 2025 es durà a terme a Brussel·les (Bèlgica) una nova edició del Cartoon Business, un seminari de CARTOON sobre nous models emergents de negoci en l’àmbit de l’animació.
27/05/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre les adaptacions en la producció europea de ficció televisiva/SVOD
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat un nou informe gratuït sobre les adaptacions en la producció europea de ficció televisiva/SVOD. Sota el títol 'Adaptacions en la producció de ficció audiovisual a Europa: xifres del 2023', l'informe analitza les adaptacions en la producció europea de ficció audiovisual entre el 2015 i el 2023. L'objectiu és proporcionar xifres i context sobre la producció de contingut audiovisual a Europa.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...