Notícies

European Film Promotion anuncia la selecció de Producers on the Move 2025

02/05/2025

European Film Promotion (EFP), en col·laboració amb les organitzacions membres, ha seleccionat, una vegada més, 20 productors/es europeus emergents per a la 26a edició de Producers on the Move durant el Festival de Cannes, que es durà a terme del 13 al 24 de maig de 2025.

Les següents productores, amb una forta presència femenina, participen al programa especial de networking de l’EFP al festival d’enguany: Blerina Hankollari (Albània), Andi G Hess (Àustria), Géraldine Sprimont (Bèlgica), Magdelena Ilieva (Bulgària), Tamara Babun Zovko (Croàcia), Daniel Mühlendorph (Dinamarca), Lionel Massol (França), Fred Burle (Alemanya), Claudia Sümeghy (Hongria), Deirdre Levins (Irlanda), Francesca Andreoli (Itàlia), Kristele Pudane (Letònia), Klementina Remeikaitė (Lituània), Vincent Quénault (Luxemburg), Bojana Radulović (Montenegro), Janne Hjeltnes (Noruega), Agnieszka Wasiak (Polònia), Carla Fotea (Romania), Eliza Jones (Suècia) i Thomas Reichlin (Suïssa).

Els/les productors/es seleccionats/des participaran en sessions a mida per fomentar les coproduccions internacionals, intensificar l’intercanvi d’experiències i ajudar a crear noves xarxes professionals. Les trobades en línia prèvies al festival, que ja es van dur a terme del 28 al 30 d’abril, ofereixen reunions ràpides individuals, taules rodones i sessions de presentació. Tots/es els i les participants es reuniran en persona durant el festival de Cannes del 16 al 20 de maig i participaran en un programa presencial de cinc dies, que inclourà estudis de casos, esdeveniments socials i una extensa campanya promocional.

Amb les seves respectives companyies, els/les 20 productors/es presenten una àmplia gamma de formes i gèneres narratius, des del drama i la comèdia fins als documentals, sèries i pel·lícules d’animació, des del terror, la fantasia i l’acció fins a la ciència-ficció, el pas a la majoria d’edat i els thrillers.

Tres dels productors/es seleccionats/des presentaran les seves pel·lícules, que han estat seleccionades per al Festival de Cannes d’aquest any: Fred Burle (One Two Films) és el coproductor alemany de The Secret Agent, de Kléber Mendonça Filho, que participa en competició (com a candidata del Brasil); Géraldine Sprimont (Need Productions), de Bèlgica, participa en el documental Imago, de Déni Oumar Pitsaev, que forma part de la secció de competició de la Setmana de la Crítica d’aquest any i compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA; i el francès Lionel Massol (Films Grand Huits) és el productor associat del curtmetratge Loynes, de Dorian Jesper, seleccionat per a La Quinzaine.

Sis productors del grup d’aquest any van participar en la producció de les seves respectives candidatures als Premis de l’Acadèmia en la categoria de Llargmetratge Internacional. Kristele Pudane, de Letònia (Sunday Rebel Films), va produir la pel·lícula guanyadora de múltiples premis i la candidatura de Letònia als Premis de l’Acadèmia del 2022, The Pit, de Dace Pūce. Blerina Hankollari d’Albània (Artalb Film Production) va produir A Cup of Coffee and New Shoes On (2023), de Gentian Koçi, i Francesca Andreoli (Cinedora) la pel·lícula italiana Vermiligo, de Maura Delpero (2025). Agnieszka Wasiak (Lava Films) és la coproductora polonesa de la pel·lícula danesa finalista d’aquest any als Premis de l’Acadèmia The Girl with the Needle, de Magnus von Horn; i Klementina Remeikaitė, de Lituània (afterschool production), va ser la productora de les pel·lícules lituanes Pilgrims (2022) i Drowning Dry (2024), ambdues dirigides per Laurynas Bareiša. El suís Thomas Reichlin (Alva Film) va ser un dels productors de la pel·lícula suïssa Reinas, de Klaudia Reynicke, candidata a l’Oscar del 2024, i preseleccionada amb Hive (com a coproductora suïssa) per a la candidatura a Kosovo el 2022.

Altres productors han atret l’atenció amb pel·lícules molt aclamades i guardonades, com ara Eliza Jones (Grand Slam Film), de Suècia, amb Pleasure, de Ninja Thyberg, així com Tamara Babun Zovko, de Croàcia (Wolfgang&Dolly), que va produir la guanyadora del Premi Especial del Jurat a les Tallinn Black Nights del 2022 per Pelican, de Filip Heraković;, mentre que Vincent Quénault, de Luxemburg (Red Lion), va participar dues vegades seguides a la competició de la Berlinale amb les seves coproduccions, Black Tea, d’Abderrahmane Sissako (2024), i The Safe House, de Lionel Baier (2025).

Claudia Sümeghy, d’Hongria (JUNO11), i Carla Fotea, de Romania (microFILM), també se centren en la producció de pel·lícules per a un públic més jove; Sümeghy va produir I Accidentally Wrote a Book, de Nóra Lakos, i Fotea va participar en el llargmetratge debut d’Ana-Maria Comănescu, Horia.

Centrant-se en els debuts, Daniel Mühlendorph, de Dinamarca (Hyæne Film), s’emporta el mèrit de la producció de la comèdia dramàtica Persona Non Grata (2021), de Lisa Jespersen, mentre que altres productors del grup segueixen el seu talent “de confiança”, com ara Andi G Hess, d’Àustria (Schubert), que va produir la pel·lícula de ficció de Sandra Wollner The Impossible Picture (2016), així com The Trouble With Being Born (2021). De la mateixa manera, la noruega Janne Hjeltnes (Empathitude Pictures) continua treballant amb el director Halkawt Mustafa (Hene Films) Hiding Saddam Hussein (2023).

Amb Eternity Package (2024), Magdelena Ilieva, de Bulgària (Little Wing Productions), també produeix les seves pròpies pel·lícules com a directora, mentre que altres productores amb les seves respectives companyies i pel·lícules se centren en històries explicades des d’una perspectiva femenina i realitzades per cineastes dones o LGBTQ+: la irlandesa Deirdre Levins (Fantastic Films), per exemple, va participar en la pel·lícula You Are Not My Mother, i BojanaRadulović (CODE BLUE PRODUCTION) produirà el proper projecte d’Eleonora Veninova, Fires.

EFP PRODUCERS ON THE MOVE és possible gràcies al suport de Creative Europe – el programa MEDIA de la Unió Europea, Eurimages, Film i Väst, Medienboard Berlin-Brandenburg i LETTERBOX FILMPRODUKTION, així com dels instituts nacionals de promoció cinematogràfica participants (organitzacions membres de l’EFP) dels països de Producers on the Move: Centre Nacional de Cinematografia Albanès, Austrian Films, Centre Nacional de Cinema Búlgar, Cinecittà (Itàlia), Centre Audiovisual Croat, Institut de Cinema Danès, Centre de Cinema de Montenegro, Film Fund Luxemburg, German Films, Centre de Cinema Lituà, Institut Nacional de Cinema d’Hongria, Centre Nacional de Cinema. Centre de Letònia, Institut Noruec de Cinema, Institut Polonès de Cinema, Desenvolupament Cinematogràfic Romanès, Screen Ireland / Fís Éireann, Institut Suec de Cinema, SWISS FILMS, Unifrance i Wallonie Bruxelles Images (Bèlgica). El principal soci mediàtic és Variety, amb Cineuropa com a soci mediàtic addicional.

El programa PRODUCERS ON THE MOVE del Festival Internacional de Cinema de Cannes ofereix a 20 productors europeus emergents i prometedors de 20 països europeus una plataforma i l’oportunitat de construir i ampliar la seva xarxa internacional. Els participants coneixeran possibles socis de coproducció i empreses de vendes en reunions individuals i participaran en presentacions de projectes, estudis de casos, esdeveniments socials i una campanya promocional completa.

PRODUCERS ON THE MOVE 2025 combina sessions en línia prèvies al festival amb un programa presencial de quatre mitges jornades a Cannes.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

31/10/2025
La Seminci acull l’anunci dels cinc curtmetratges nominats a l’European Short Film Prix-Vimeo 2026
L'European Film Academy ha anunciat oficialment els cinc nominats per a l'European Short Film-Prix Vimeo 2026, en el marc de la 70a edició de la Seminci.
31/10/2025
Series Mania Forum obre la convocatòria de les Co-Pro Pitching Sessions 2026
Series Mania Forum ha obert la convocatòria per a les Co-Pro Pitching Sessions 2026. La data límit per presentar-s’hi és l'1 de desembre de 2025.
29/10/2025
La sèrie de ficció amb suport MEDIA ‘Pubertat’, de Leticia Dolera, guardonada amb el Premi Ondas com a millor sèrie dramàtica del 2025
La sèrie de ficció ‘Pubertat‘, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate) i amb el suport d’Eurimages a la coproducció de sèries, ha estat guardonada amb el Premi Ondas com a Millor Sèrie Dramàtica del 2025.
28/10/2025
Àmplia presència de pel·lícules MEDIA a la Seminci 2025
La 70a edició de la SEMINCI – Semana Internacional de Cine de Valladolid es duu a terme del 24 d'octubre a l'1 de novembre de 2025, amb el suport d'Europa Creativa MEDIA. Entre la programació, figuren nombrosos títols també amb suport MEDIA
27/10/2025
TFL Audience Design Fund obre la convocatòria 2026
TorinoFilmLab té oberta la convocatòria del fons TFL Audience Design Fund 2026 fins al 15 de gener de 2026.  Dedicat a coproduccions internacionals, el Fons dona suport a pel·lícules en la fase de distribució, tot combinant ajuts financers amb consultories de disseny d'audiències.
24/10/2025
Europa Cinemas duu a terme el Laboratori de Desenvolupament d’Audiències i Innovació a la 70a Seminci
En el marc de la seva col·laboració amb la 70a edició de la Setmana Internacional de Cinema de Valladolid (Seminci), la xarxa de sales de cinema Europa Cinemas convida els exhibidors, tant si formen part de la xarxa com si no, al Laboratori de Desenvolupament i Innovació del Públic a Valladolid, que es durà a terme del 29 d'octubre a l'1 de novembre de 2025.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Pluralism 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Pluralism 2026 (CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM), destinada a donar suport al pluralisme dels mitjans de comunicació. La data límit de presentació de sol·licituds és el 4 de febrer de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Collaborations 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Collaborations 2026 (CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS), destinada a augmentar les col·laboracions entre els mitjans de comunicació. La data límit de presentació de sol·licituds és el 4 de febrer de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria Creative Innovation Lab 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Creative Innovation Lab 2026, en el marc del Programa Europa Creativa Cross-Sectoral. La data límit per presentar-s’hi és el 23 d’abril de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Media Literacy 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Media Literacy 2026 (CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY), de suport al desenvolupament d’iniciatives d’alfabetització mediàtica a Europa. La data límit de presentació de sol·licituds és l'11 de març de 2026.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...