Notícies

L’Observatori Europeu de l’Audiovisual organitza dues conferències a Cannes sobre l’èxit del cinema europeu

10/04/2025

L’Observatori Europeu de l’Audiovisual tornarà enguany a Cannes amb dues noves conferències i un estand al Marché du Film (H1 Riviera). L’equip de l’Observatori estarà present a Cannes des del primer divendres i fins al primer cap de setmana i espera trobar-se amb professionals internacionals del cinema al Marché du Film, al Palais des Festivals i a la Croisette

La primera conferència anunciada per l’Observatori preguntarà què fa que una pel·lícula europea tingui èxit i com podríem aconseguir-ne més.

Les pel·lícules europees aconsegueixen actualment una proporció respectable del 26% de les entrades de cinema. El percentatge de pel·lícules nord-americanes és més baix a Europa que a la majoria de països no europeus ni nord-americans. Tanmateix, el percentatge de pel·lícules europees s’estanca. De fet, l’estructura de les entrades per a les pel·lícules europees ha canviat, amb menys superproduccions europees i la majoria de pel·lícules de gamma mitjana representen la majoria de les entrades. El nombre d’entrades per a pel·lícules europees fora d’Europa s’ha reduït molt, potser lligat a la manca actual de superproduccions europees. I, per tant, les entrades nacionals són encara més importants. Aquesta configuració del mercat, per descomptat, crea realitats i oportunitats molt diferents per a les pel·lícules originàries de mercats grans i petits.

Sota el títol ‘Success made in Europe!‘ (Èxit fet a Europa!), la conferència es durà a terme el dissabte 17 de maig de 9.30 a 11.30h (CEST) a la zona de conferències del Main Stage (Riviera). L’esdeveniment està obert a totes les acreditacions de Marché, Festival i Premsa. S’hi podrà accedir amb una acreditació per entrar al Palais.

La conferència és un esdeveniment híbrid i també es retransmetrà en directe a la plataforma de YouTube del Marché du Film per a tothom que no participi al Marché. L’idioma de la conferència és l’anglès.

Els ponents experts es donaran a conèixer molt aviat i, com és habitual, l’equip de l’Observatori proporcionarà una introducció de context amb instantànies de Martin Kanzler i Sophie Valais, els dos subdirectors de l’Observatori. El panel d’experts estarà moderat per Gilles Fontaine, cap del Departament d’Informació de Mercats de l’Observatori i Maja Cappello, Cap del Departament d’Informació Jurídica.

Inscripcions gratuïtes

Una segona conferència de l’Observatori al Marché du Film llançarà l’edició 2025 de l’informe FOCUS – World Film Market Trends de l’Observatori, que estarà disponible gratuïtament com a obsequi en aquest esdeveniment i a l’estand de l’Observatori (H1 Riviera) durant el Marché du Film. Aquest informe anual de butxaca ofereix informació essencial sobre les principals tendències clau del sector cinematogràfic internacional. Aquesta conferència, coorganitzada pel Marché du film, està dissenyada com un esdeveniment “tot el que necessites saber” en un format breu de 45 minuts. Gilles Fontaine, Martin Kanzler i l’analista de cinema Manuel Fioroni parlaran de tendències amb un representant de la indústria cinematogràfica brasilera. Aquesta ronda de converses abordarà les últimes tendències en cinema, producció i distribució de pel·lícules amb un enfocament especial al Brasil, el País d’Honor d’enguany a la March du film.

Sessió FOCUS 2025: Tendències clau en el sector cinematogràfic es durà a terme divendres 16 de maig de 17.00 a 17.45h (CEST) a l’escenari del Palais al nivell -1. Tots els participants rebran una còpia gratuïta de l’informe anual FOCUS – World Film Market Trends de l’Observatori. L’idioma de la conferència és l’anglès.

Inscripcions gratuïtes a ‘FOCUS 2025: Tendències clau en el sector cinematogràfic

Susanne Nikoltchev, directora executiva de l’Observatori, va dir que esperava “explorar les tendències cinematogràfiques actuals i les possibilitats reals per impulsar l’èxit del cinema europeu”.

L’equip de l’Observatori Audiovisual Europeu estarà present a l’estand H1 de la zona Marina/Riviera del Palais des festivals del 13 al 21 de maig.

Contacte: Alison.hindhaugh@coe.int

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

16/09/2025
La sèrie de ficció amb suport MEDIA ‘Pubertat’, nominada als premis Prix Europa 2025
La sèrie de ficció 'Pubertat', que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate) i amb el suport d'Eurimages a la coproducció de sèries, ha estat nominada a la categoria de Videoficció al PRIX EUROPA 2025.
15/09/2025
Torna el cicle ‘MEDIA al Maldà’ amb la projecció de ‘Romería’, de Carla Simón
El proper dijous 25 de setembre torna el cicle ‘MEDIA al Maldà‘, que inicia la quarta temporada amb la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Romería‘, de Carla Simón, al Cinema Maldà de Barcelona.
15/09/2025
Àmplia presència de pel·lícules MEDIA al Festival de San Sebastián 2025
La 73a edició del Festival de San Sebastián, que es durà a terme del 19 al 27 de setembre de 2025, comptarà amb una àmplia presència de pel·lícules amb suport d'Europa Creativa MEDIA entre les diverses seccions de la programació.
15/09/2025
El film MEDIA ‘Forastera’, òpera prima de Lucía Aleñar, guardonat al Festival de Toronto amb el Premi de la Crítica
El llargmetratge de ficció amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Forastera’, el debut en el llargmetratge de Lucía Aleñar Iglesias, ha guanyat el premi FIPRESCI de la Federació Internacional de Crítics de Cinema al Toronto International Film Festival 2025, on la pel·lícula va tenir l'estrena mundial a la Secció Discovery.
10/09/2025
El Festival de Sevilla recupera la lectura de nominacions dels European Film Awards
La 22a edició del Festival de Cinema Europeu de Sevilla, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA i es durà a terme del 7 al 15 de novembre de 2025, tornarà a acollir la lectura oficial de nominacions dels European Film Awards, després de diversos anys sense fer-se a la ciutat. A més, el certamen retrà homenatge al cineasta franc-grec Costa-Gavras, que rebrà el Giraldillo d'Honor.
09/09/2025
Eurimages obre la convocatòria FMAD – Film Marketing & Audience Development 2025
El fons Eurimages del Consell d’Europa ha obert la presentació de sol·licituds de la convocatòria 2025 de suport al màrqueting cinematogràfic i al desenvolupament del públic. La data límit per presentar-s’hi és el 13 d’octubre de 2025.
09/09/2025
Últimes places per al #DocsConnect Conscious Filmmaking Training
La formació #DocsConnect Conscious Filmmaking Training, organitzada per Alba Sotorra i Taskovski Films, amb el suport de l'ICAA (Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals), ofereix un 20% de descompte per als cineastes catalans i de la resta de l'Estat espanyol.
09/09/2025
Nou estudi d’audiències sobre el comportament i les preferències del consumidor de continguts audiovisuals a la UE
La Comissió Europea ha publicat un nou estudi d'audiències que examina el comportament, les tendències i les preferències del consumidor/a de continguts audiovisuals als països de la Unió Europea.
08/09/2025
La 76a edició de la Berlinale obre la inscripció de pel·lícules
La 76a edició de la Berlinale, que es durà a terme del 12 al 22 de febrer de 2026, ha obert la inscripció de pel·lícules. Les dates límit de presentació són el 22 d'octubre de 2025 per a llargmetratges i el 5 de novembre de 2025 per a curtmetratges.
08/09/2025
‘Romería’, de Carla Simón, entre les 14 pel·lícules europees seleccionades per a EUROPE! VOICES OF WOMEN+ IN FILM al Festival Internacional de Cinema de Busan (BIFF)
Entre els 14 títols seleccionats al programa EUROPE! VOICES OF WOMEN+ IN FILM d'European Film Promotion al BIFF figura la tercera pel·lícula de Carla Simón, ‘Romería‘, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate).

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...