Notícies

‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció del film amb suport MEDIA ‘Flow’, de Gints Zilbalodis

20/01/2025

El proper dijous 30 de gener, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la tercera temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Flow, de Gints Zilbalodis, al Cinema Maldà de Barcelona.

Comptarem amb la presència d’Elodie Mellado, editora de continguts i programadora de la plataforma amb suport MEDIA Filmin, que presentarà la pel·lícula abans de la projecció.

El cicle ‘MEDIA al Maldà‘, iniciat al setembre de 2022, convida el públic, gràcies al suport dEuropa Creativa Desk – MEDIA Catalunyal’últim dijous de cada mes, a la projecció d’una pel·lícula europea amb suport d’Europa Creativa MEDIA al Cinema Maldà de Barcelona, que forma part de la xarxa de sales de cinemes Europa Cinemas, que compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. L’entrada és lliure, per ordre d’arribada (fins a completar aforament), i sense reserva prèvia.

La propera sessió (i la cinquena d’aquesta tercera temporada 2024-2025) es durà a terme el dijous 30 de gener de 2025, a les 20:15h, amb la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA a la Distribució ‘Flow, de Gints Zilbalodis.

Una cinta d’animació letona, coproduïda amb França i Bèlgica, estrenada al Festival de Cannes 2024 i guardonada al Festival d’Annecy amb 4 premis (Premi de Jurat, Premi del Públic, Premi Especial a Millor Música Original i Gan Foundation Award for Distribution).

Guanyadora del Globus d’Or a Millor Pel·lícula d’Animació i nominada als Oscars per Millor Pel·lícula d’Animació i per Millor Pel·lícula Internacional. Guanyadora de Millor Pel·lícula d’Animació als Premis del Cinema Europeu, Cercle de Crítics de Cinema de Nova York, Los Angeles Film Critics Awards, Boston Society of Film Critics, National Board of Review. Gran triomfadora del Festival de Sevilla (Gran Premi del Jurat, Premi Porta Amèrica, Millor Muntatge), i nominada al Premi Lux 2025, a dos Premis BAFTA i a millor pel·lícula europea a la 39a edició dels Premis Goya.

Sinopsi

Un gat es troba en un món cobert d’aigua, sense rastre humà aparent. A la recerca de refugi s’uneix a un vaixell amb animals d’altres espècies. Dur-se bé amb ells resulta ser un repte encara més gran que superar la por de l’aigua. Al llarg d’aquesta aventura, hauran de demostrar la seva valentia i superar les diferències per adaptar-se a la nova situació.

Flow és una pel·lícula d’animació sense diàlegs, adreçada a petits i grans, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA a la Distribució (Films on the Move).

L’objectiu del cicle ‘MEDIA al Maldà’ és promoure el cinema europeu i de qualitat entre l’audiència i difondre la labor del Programa Europa Creativa MEDIA pel que fa al suport de l’audiovisual europeu

La iniciativa pretén contribuir a la promoció, la circulació i la visibilitat de les pel·lícules europees, tot fomentant també el desenvolupament del públic, per tal que descobreixi i valori el cinema independent europeu en pantalla gran i fora de les plataformes.

L’activitat, iniciada el mes de setembre de 2022, pretén també reforçar i promocionar la gran tasca social i cultural que duu a terme el Cinema Maldà, al cor de Barcelona, i l’únic que perdura al barri de Ciutat Vella. El Maldà, que va celebrar el 75è aniversari el 2021, és un cinema ‘diferent’, que conserva l’essència d’aquells entranyables cinemes de barri, i que lluita cada dia amb propostes creatives i innovadores per convocar el públic a les sales i crear comunitat. Un cinema que defuig de les estrenes més comercials i aposta per una programació de qualitat.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

16/09/2026
Àmplia presència de pel·lícules MEDIA al Festival de San Sebastián 2026
La 74a edició del Festival de San Sebastián, que es durà a terme del 18 al 26 de setembre de 2026, comptarà amb una àmplia presència de pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA entre les diverses seccions de la programació.
16/09/2026
Disponible el vídeo de la jornada sobre intel·ligència artificial i la creació de projectes culturals
Ja està disponible el vídeo de la jornada sobre intel·ligència artificial organitzada el passat 15 de setembre per l'Òrgan de Coordinació d’Europa Creativa Espanya, en col·laboració amb l’Oficina Europa Creativa Cultura i l’Oficina MEDIA Espaya, on es van tractar els avantatges, els desavantatges i els aspectes tècnics en la creació de projectes culturals.
16/09/2026
El film amb suport MEDIA ‘La bola negra’ representarà Espanya als Oscars 2027
L‘Acadèmia de Cinema espanyol ha seleccionat el film ‘La bola negra‘, dirigit per Javier Ambrossi i Javier Calvo (suport MEDIA per a la futura distribució europea) per representar Espanya a la 99a edició dels Premis Oscar, en la categoria de millor pel·lícula internacional.
15/09/2026
Torna el cicle ‘MEDIA al Maldà’ amb la projecció del film ‘Hermanos’
El proper dimecres 23 de setembre torna el cicle ‘MEDIA al Maldà‘, que inicia la cinquena temporada amb la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Hermanos‘, de les germanes Carol i Marina Rodríguez Colàs, al Cinema Maldà de Barcelona. Comptarem amb la presència de membres de l'equip artístic i de producció (Fasten Films) del film, que presentaran la pel·lícula abans de la projecció.
15/09/2026
LIM – Less Is More obre la convocatòria 2027
La iniciativa de formació LIM – Less is More té oberta la convocatòria 2027 que, per segon any consecutiu, s'obre a una gamma més àmplia de projectes i perfils. Els candidats poden optar per inscriure's al programa en línia de lim², al programa presencial de lim² o a tots dos.
14/09/2026
Dos títols MEDIA, guardonats a la Competició Oficial del Festival Internacional de Cinema de Venècia 2026
La 83a edició del Festival Internacional de Cinema de Venècia va finalitzar el passat 12 de setembre de 2026. Entre les pel·lícules guardonades a la Secció Oficial a Competició figuren dos títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
14/09/2026
CEE Animation Workshop 2027 obre la convocatòria
CEE Animation Workshop 2027 ha obert la convocatòria. La data límit de presentació de sol·licituds és el 15 d'octubre de 2026. La 9a edició del programa de formació d’un any constarà de 4 mòduls i ajudarà a desenvolupar 12 projectes d’animació i potenciar les competències de productors/es i equips creatius en l’àmbit de l’animació.
10/09/2026
Mago Production, nominada als Cartoon Forum Tributes 2026
La productora catalana d'animació Mago Production ha estat nominada als Cartoon Forum Tributes 2026 en la categoria de Productora de l'Any, uns guardons que reconeixen l'excel·lència, la creativitat i la contribució de les empreses i professionals de la indústria europea de l'animació.
10/09/2026
Últims dies per inscriure’s a la convocatòria RECPush del Festival REC per a la coproducció i el finançament de projectes audiovisuals
REC Festival Internacional de Cinema de Tarragona té oberta la convocatòria RECPush, en el marc del RECLab, fins al proper 15 de setembre.
09/09/2026
Eurodoc 2027 obre la convocatòria
EURODOC 2027, el programa de formació anual per a productors/es i professionals del documental, té oberta la convocatòria fins al 23 de novembre de 2026.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...