Notícies

Publicada la convocatòria Europa Creativa MEDIA European Co-Development 2024

12/12/2023

S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Co-development (CREA-MEDIA-2024-CODEV), la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és el 6 de març de 2024. 

L’objectiu del suport al codesenvolupament europeu és donar suport a la cooperació entre les productores europees que estan desenvolupant obres amb un fort potencial d’audiència internacional.

Sol·licitants elegibles

Empreses europees i independents de producció audiovisual en un consorci compost, com a mínim, per un líder de projecte (coordinador) d’un país i un soci (cobeneficiari) d’un altre país.

El coordinador i el soci hauran d’haver signat un acord de codesenvolupament que s’haurà d’adjuntar a la sol·licitud. Al document s’especificarà la divisió de tasques i la col·laboració en aspectes creatius.

El líder del projecte ha de poder demostrar haver produït una obra prèvia de mínim 24 minuts (excepte realitat virtual) des del 2017 que s’hagi estrenat comercialment (sala de cinema) o emès (televisió, plataforma digital) a, almenys, tres països diferents al del sol·licitant abans de la data límit per a la presentació de sol·licituds. En cas d’emissió lineal, calen tres canals diferents.

Les estrenes o emissions han de ser de caràcter comercial. Les projeccions durant els festivals no es consideraran com a distribució comercial.

El coordinador haurà de provar el següent:

No s’acceptaran altres crèdits, encara que semblin equivalents.

Haureu d’emplenar aquesta informació sobre l’obra prèvia en un apartat de la sol·licitud (*). En cas que alguna de les obres prèvies no compleixi els criteris anteriors, la sol·licitud es considerarà inelegible.

(*). El Sistema de Presentació Electrònica conté un enllaç a la Base de Dades MEDIA d’Europa Creativa, on els sol·licitants han de crear un expedient que contingui informació tant sobre el treball anterior(s) com sobre el treball(s) presentat per al finançament.

Projectes elegibles

Només seran elegibles les activitats de codesenvolupament dels projectes següents:

Els projectes dissenyats com una sèrie, amb una estratègia de distribució i màrqueting conjunta, s’hauran de presentar com una sèrie en conjunt. No s’admetran com a diferents projectes de la mateixa sol·licitud.

El projecte no ha de tenir previst l’inici del rodatge dins del període de deu mesos posterior a la data límit de la convocatòria.

El sol·licitant ha de provar que posseeix la majoria dels drets relatius al material artístic del projecte a la data límit de presentació de la sol·licitud.

S’hi adjuntarà un contracte degudament datat i signat per l’autor (s). Si el projecte és una adaptació d’una obra existent, el coordinador o un dels socis elegibles ha de tenir la majoria dels drets relacionats amb els drets d’adaptació d’aquest treball amb un acord d’opció o un contracte de transferència de drets degudament datat i signat.

S’acceptarà la igualtat de drets entre el líder del projecte i els socis del consorci.

Si l’obra té un identificador estàndard interoperable, com ara ISAN o EIDR, s’haurà d’indicar a la sol·licitud. En qualsevol cas, per a tots els projectes seleccionats aquest identificador s’haurà de crear abans del final del període d’acció.

Les sol·licituds han de presentar estratègies adequades per garantir una indústria més sostenible i respectuosa amb el medi ambient, així com incloure mesures per garantir l’equilibri de gènere, la inclusió, la diversitat i la representativitat.

La durada màxima dels projectes no ha d’excedir els 30 mesos.

Finançament

Lump sum. Això vol dir que es reemborsarà una quantitat fixa, sobre la base d’una quantitat global o finançament no vinculada als costos. L’import serà fixat per l’Agència Executiva sobre la base del pressupost del projecte estimat i una taxa de finançament del 70%.

La subvenció màxima de la UE per a cada sol·licitant (p. ex., per coordinador i soci elegible) és de 60.000 euros, excepte per al desenvolupament conjunt de sèries de televisió amb un pressupost de producció previst de 20 milions d’euros o més, en què la subvenció màxima de la UE per a cada sol·licitant serà de 100.000 euros. La subvenció concedida podrà ser inferior a la quantitat sol·licitada.

Calendari indicatiu d’avaluació i acord de subvenció: 

Plantilles de sol·licitud, guies i models de convenis de subvenció (MGA):

Plantilles d’annexos estàndard:

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

28/09/2026
El film MEDIA ‘La bola negra’, Premi del Públic al Festival de San Sebastián 2026
La 74a edició del Festival de San Sebastián s'ha dut a terme del 18 al 26 de setembre de 2026. Entre les pel·lícules guardonades figura el film amb suport d'Europa Creativa MEDIA a la Distribució ‘La bola negra‘, de Javier Ambrossi i Javier Calvo (Espanya, França), seleccionat a la secció Perlak del Festival i guardonat amb el Premi del Públic Ciutat de Donostia.
28/09/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual analitza l’impacte de les tensions comercials globals sobre la regulació audiovisual europea
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat un nou informe IRIS que examina com les tensions comercials internacionals i l’auge de les grans plataformes digitals estan condicionant la capacitat d’Europa per protegir la diversitat cultural i la sobirania reguladora.
25/09/2026
Publicats els resultats de la convocatòria European Slate Development 2026
S’han publicat els resultats de la convocatòria de suport al European Slate Development CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE. Entre els beneficiaris figuren cinc empreses catalanes.
23/09/2026
Europa Creativa dedicarà 402 milions d’euros el 2027 en l’últim any del programa abans de l’arribada d’AgoraEU
El programa Europa Creativa comptarà amb un pressupost de 402 milions d’euros l’any 2027, l’últim exercici del marc actual abans de donar pas al nou programa europeu AgoraEU. La inversió garantirà la continuïtat de les principals línies de suport als sectors culturals, creatius i audiovisuals, alhora que incorporarà noves mesures per afrontar reptes com la transició digital, la sostenibilitat, la democràcia i la intel·ligència artificial.
23/09/2026
L’International Screen Institute organitza una sessió en línia oberta sobre el pas de guionista a showrunner
L’International Screen Institute, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, organitza una nova sessió oberta en línia sota el títol 'Aquest és el camí! De guionista a showrunner', emmarcada dins del programa Business & Legal Affairs. La trobada es durà a terme el proper 6 d’octubre de 2026, de 16.00 h a 17.30 h, en format virtual a través de Zoom.
23/09/2026
ACE Producers obre la convocatòria del curs Animation Special 2027
ACE Producers ha obert la convocatòria de la nova edició del curs ACE Animation Special, que es durà a terme del 16 al 21 de març de 2027 a Dingle (Irlanda) amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, Netherlands Film Fund, Animation Ireland, Screen Ireland i organitzada en col·laboració amb Animation Dingle.
22/09/2026
Alba Sotorra, beneficiària del TFL Co-Production Fund 2026 per la coproducció de ‘Daughters of the Sea’
La productora catalana Alba Sotorra ha estat una de les beneficiàries del TFL Co-Production Fund 2026 gràcies a la seva participació a 'Daughters of the Sea', un dels tres projectes seleccionats pel TorinoFilmLab (TFL) entre més de 140 candidatures internacionals.
22/09/2026
Elise Jalladeau, nova directora executiva d’Eurimages
El Consell d’Europa ha nomenat Elise Jalladeau nova directora executiva d’Eurimages, el fons cultural europeu de suport a la coproducció cinematogràfica. Jalladeau assumirà el càrrec l’1 d’octubre de 2026, tot rellevant Susan Newman Baudais, que es jubila després d’anys al capdavant de l’organisme.
17/09/2026
Lucia Recalde reivindica l’èxit de MEDIA i dibuixa el futur d’AgoraEU
El programa MEDIA de la Unió Europea celebra enguany el 35è aniversari consolidat com una de les iniciatives més importants per al desenvolupament i la projecció internacional del sector audiovisual europeu. En una entrevista concedida a Europa Cinemas, Lucia Recalde, directora adjunta i responsable de la unitat de la Indústria Audiovisual i Programes de Suport als Mitjans de la Comissió Europea, ha destacat l'impacte del programa i ha avançat les principals línies del futur programa AgoraEU, que substituirà Europa Creativa a partir de 2028.
16/09/2026
Àmplia presència de pel·lícules MEDIA al Festival de San Sebastián 2026
La 74a edició del Festival de San Sebastián, que es durà a terme del 18 al 26 de setembre de 2026, comptarà amb una àmplia presència de pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA entre les diverses seccions de la programació.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...