Notícies

TorinoFilmLab obre la convocatòria de SeriesLab 2025 

15/11/2024

TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de SeriesLab 2025, que es durà a terme de juny a novembre de 2025 a Bèlgica -localització pendent de confirmació-, Madrid i Torí (Itàlia) durant tres workshops presencials de cinc dies de durada cadascun. La data límit per presentar-s’hi és el 10 de gener de 2025.

Aquest laboratori s’adreça a tota mena de projectes de sèries de ficció amb potencial de coproducció europea en una fase primerenca de desenvolupament i està obert a guionistes i guionistes-directors/es professionals amb els seus productors/es.

L’objectiu d’aquesta iniciativa de formació, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, és crear un document millorat de concepte sòlid i clar del vostre projecte, tot destacant els principals punts de venda, així com tenir el primer esborrany del guió del primer episodi. El paquet final s’haurà d’enriquir amb materials addicionals per al potencial de venda del projecte com: mood board, mood video i pitch.

Qui s’hi pot presentar?

El programa és obert a conceptes originals o adaptacions de guionistes i guionistes-directors. En el cas de les adaptacions, l’equip ha d’assegurar-se de comptar amb els drets del material original.

Criteris d’elegibilitat:

Quotes de participació: 3.000 euros (+ IVA, si escau) per equip de dues persones. En cas excepcional, es pot incorporar un/a tercer/a participant amb un cost addicional de 2.000 euros (+ IVA, si escau).

Aquesta tarifa cobreix les activitats de formació i el suport organitzatiu. Els participants hauran de pagar les despeses de viatge.

Beques: Gràcies al suport de l’Ajuntament de Madrid i de la Comunitat de Madrid a un cineasta madrileny seleccionat se li oferirà una beca que cobrirà la meitat de la quota de participació. En col·laboració amb el VAF – Flanders Audiovisual Fund, un projecte de la regió flamenca serà seleccionat i rebrà una beca que cobrirà també la meitat de la quota de participació.

De la mateixa manera, tots els programes de TorinoFilmLab compten amb una quota limitada de beques disponibles per a participants de grups racials i ètnics subrepresentats i/o que siguin d’un país que no ofereixi beques per a aquest tipus de formació o amb necessitat demostrable de suport econòmic. Es recomana als participants investigar i sol·licitar primer els ajuts dels seus organismes de finançament nacionals o regionals.

Calendari:

Cal tenir en compte que es duran a terme algunes sessions en línia entre els tallers.

Com presentar-s’hi?

Presentar els següents materials sol·licitats en un sol fitxer PDF, redactat en font Courier (12 punts), traduïts a l’anglès:

Data límit: 10 de gener de 2025 a les 16:00h (migdia).

Abans d’iniciar el procés de sol·licitud, cal crear un compte a la plataforma de TFL des d’aquest enllaç.

Per a més informació, podeu contactar amb: presbitero@torinofilmlab.it

SeriesLab de TorinoFilmLab compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

14/04/2026
El film de producció catalana amb suport MEDIA ‘Sorda’, d’Eva Libertad, guanya el Lux Audience Award 2026
La pel·lícula de producció catalana 'Sorda', d'Eva Libertad, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA a la Distribució, ha estat la guanyadora del Lux Audience Award 2026, a la cerimònia duta a terme dimarts 14 d’abril, a l’hemicicle del Parlament a Brussel·les.
14/04/2026
Presència de títols MEDIA al BCN Film Fest 2026
La 10 edició del BCN Film Fest, que es durà a terme del 16 al 24 d’abril de 2026, comptarà entre la programació amb diversos films amb suport d’Europa Creativa MEDIA. 
13/04/2026
Jornada informativa presencial ‘Drets Culturals, d’Europa Creativa cap a AgoraEU’
El proper dimarts 28 d’abril, l’Oficina Europa Creativa Cultura , en col·laboració amb la nostra oficina, Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya, oferirem la jornada presencial ‘Drets Culturals, d’Europa Creativa cap a AgoraEU’.
09/04/2026
El film amb suport MEDIA ‘El ser querido’, de Rodrigo Sorogoyen, competirà per la Palma d’Or al Festival de Cannes 2026
El film amb suport d'Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament 'El ser querido', de Rodrigo Sorogoyen, ha estat seleccionat a la Secció Oficial a Competició del prestigiós Festival de Cannes, que celebrarà la 79a edició del 12 al 23 de maig de 2026.
09/04/2026
La sèrie amb suport MEDIA ‘Això no és Suècia’, protagonista del pòdcast ‘No estem tan malament’ i exemple d’èxit europeu
La sèrie catalana amb suport d'Europa Creativa MEDIA 'Això no és Suècia' continua acumulant reconeixement i projecció internacional, i recentment ha estat la protagonista del pòdcast 'No estem tan malament', el programa de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona dedicat a analitzar projectes d'èxit amb finançament europeu. L’episodi, titulat 'Això és un èxit', se centra en el procés creatiu de la ficció i en el seu recorregut més enllà de les fronteres catalanes.
09/04/2026
Nova eina interactiva per explorar les dades i els resultats d’Europa Creativa
La Comissió Europea ha llançat un nou panell públic interactiu que permet aprofundir en els resultats i l’impacte del programa Europa Creativa a través de dades actualitzades, visualitzacions i mapes dinàmics. Aquesta eina facilita entendre millor l’abast del programa i els projectes que ha impulsat en els darrers anys.
08/04/2026
Nou estudi de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre el contingut de cinema i televisió en catàlegs de TVoD, SVoD i FoD (edició 2025)
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat la nova versió de l'estudi titulat 'Contingut de cinema i televisió en catàlegs de TVoD, SVoD i FoD - edició 2025', elaborat per l'analista Christian Grece. L'informe posa de manifest un contrast marcat entre la diversitat de títols disponibles i la seva presència real als catàlegs de streaming i VoD de la Unió Europea.
08/04/2026
La xarxa europea EEN ofereix oportunitats de consorci i esdeveniments d’interès per al sector de les indústries culturals i creatives
La xarxa europea Enterprise Europe Network (EEN) ofereix diverses oportunitats de consorci i esdeveniments d’interès per als sectors dels videojocs, audiovisual i cultural.
07/04/2026
L’Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del 13è Premi Pepón Coromina
L’Acadèmia del Cinema Català ha obert el període d’inscripcions per a la XIII edició del Premi Pepón Coromina, fins al dia 7 de maig de 2026 a les 15h.
07/04/2026
INA Frame Adavanced Tech 2026 obre la convocatòria
L’Institut Nacional de l’Audiovisual de França (INA) ha obert la convocatòria per participar a FRAME Advanced Tech 2026, la primera sessió formativa del programa FRAME d’aquest any. La formació, organitzada amb el suport d'EBU Academy, FIAT/IFTA i cofinançada pel programa Europa Creativa MEDIA de la Comissió Europea, es durà a terme del 15 al 19 de juny de 2026 a la seu de l’INA a París.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...