Notícies

La sèrie de ficció amb suport MEDIA ‘Això no és Suècia’, guardonada als premis Prix Europa 2023

03/11/2023

La sèrie de ficció ‘Això no és Suècia‘, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate) i a TV & online content, ha estat guardonada amb el Prix Europa 2023 a la millor sèrie europea de ficció, aquest cap de setmana. La ficció s’ha imposat en una gala a Berlín en què competia amb 181 produccions destacades de 27 països. ‘Això no és Suècia’ ja va ser premiada per la seva originalitat al MIPCOM de Canes.

Els prestigiosos Prix Europa, creats el 1987 pel Consell d’Europa, el Parlament Europeu i la Fundació Cultural Europea, reconeixen el millor de la televisió continental. Ara compten amb l’organització de 22 canals públics europeus. 

Això no és Suècia‘ és una coproducció internacional de 8 capítols, produïda per Nanouk FilmsFunicular Films i Anagram Films en coproducció amb 3CatRTVE i la televisió pública sueca STV i amb participació de les televisions públiques YLE (Finlàndia) i NDR (Alemanya), i el suport de l’ICEC i d’Europa Creativa MEDIA. Codirigida per Mar Coll i Aina Clotet, que també encapçala el repartiment juntament amb Marcel BorràsLiv Mjöld i Enric Auquer.

El guió el signen Valentina Viso, Daniel González, Mar Coll i Sergi Cameron.

La sèrie va ser també guardonada amb el premi Connecta Fiction Best Pitch Award del Festival de Göteborg i va participar en laboratoris de desenvolupament tan prestigiosos com Torino -TFL Next-TV Series, taller de productors del Festival de Rotterdam i el Festival de Göteborg.

Sinopsi

La Mariana i el Sam decideixen deixar la ciutat per anar a viure en un barri dels afores de Barcelona que consideren idoni per a la criança dels seus dos fills. Amb aquest objectiu, posen en marxa una escola de pares i tot sembla perfecte fins que un fet inesperat posarà en evidència que a la vida res no està garantit, ni tan sols en una petita comunitat que ells consideraven el lloc ideal.

Això no és Suècia‘ es va presentar al passat Serielizados Fest i, a partir del dilluns 20 de novembre, s’estrenarà a TV3 amb un capítol setmanal. La sèrie consta d’un total de 8 capítols d’uns 40 minuts, i s’ha rodat en català, castellà, anglès i suec.

Consulteu tots els guanyadors dels Prix Europa 2023.

Enguany, el Prix Europa han guardonat 16 produccions de 181 candidatures nominades de 27 països.

Això no és Suècia‘ compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate) i a TV & online content

Notícies relacionades:

La sèrie de ficció amb suport MEDIA ‘Això no és Suècia’, nominada als premis Prix Europa 2023

Comença el rodatge de la sèrie amb suport MEDIA ‘Això no és Suècia’, d’Aina Clotet

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

02/07/2026
Europa Cinemas obre la convocatòria 2026 per formar part de la xarxa
Europa Cinemas, la xarxa de sales de cinema compromesa amb la programació de cinema europeu, ha obert el termini de presentació de candidatures per formar part de la seva xarxa de sales de cinema durant el 2026. El període d'inscripció estarà obert de l'1 de juliol al 15 de setembre de 2026 i s'adreça a totes les sales ubicades en països participants del programa Europa Creativa MEDIA que compleixin els objectius i criteris establerts per les bases de la convocatòria.
01/07/2026
EAVE Producers Workshop 2027 obre el termini d’inscripció
EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs ha obert el termini d’inscripció d’EAVE Producers Workshop 2027, un dels principals programes de formació i desenvolupament per a productors/es. La data límit per presentar-s’hi és el 17 d’agost de 2026.
30/06/2026
Els films MEDIA ‘Forastera’, òpera prima de Lucía Aleñar, i ‘El ser querido’, de Rodrigo Sorogoyen, seleccionats a l’Atlàntida Mallorca Film Fest 2026
La 16a edició de l'Atlàntida Mallorca Film Fest, certamen organitzat per la plataforma amb suport MEDIA Filmin, s'inaugurarà el proper 24 de juliol a Palma amb la pel·lícula de ficció amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Forastera’, el debut en el llargmetratge de Lucía Aleñar Iglesias. Mentre que el nou títol de Rodrigo Sorogoyen, 'El ser querido', que també compta amb el suport de MEDIA i va competir a la Secció Oficial de Cannes, serà la pel·lícula de cloenda de l'Atlàntida el proper 2 d'agost a Palma, acompanyada de bona part de l'equip artístic
30/06/2026
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support per al TIFF: The Market 2026
L’European Film Promotion (EFP) ha publicat una nova convocatòria de suport a la venda de pel·lícules europees en el marc del TIFF: The Market 2026, que se es durà a terme del 10 al 16 de setembre de 2026 a Toronto. Aquesta iniciativa té com a objectiu reforçar la promoció internacional del cinema europeu, especialment en mercats fora del continent.
30/06/2026
DOX In Vitro 2026 obre la convocatòria
DOX in Vitro 2026, que es durà a terme a Piešťany (Eslovàquia) el 6 i 7 de setembre, ha obert la convocatòria del seminari i del taller internacional de projectes documentals.
29/06/2026
El film d’animació amb suport MEDIA ‘Decorado’, guardonat a Annecy
La 50a edició del Festival Internacional de Cinema d’Animació d’Annecy, un dels festivals d’animació més prestigiosos del món, s’ha dut a terme entre el 21 i el 27 de juny amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. Entre les pel·lícules guardonades figura el llargmetratge d’animació amb suport MEDIA Decorado, d’Alberto Vázquez (Espanya), que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA a la distribució per a la seva estrena a França, i que ha obtingut el Premi Paul Grimault.
29/06/2026
Participa al MIPCOM 2026 sota el paraigua de MEDIA Stands
MEDIA Stands ha obert el termini d’inscripció per assistir al MIPCOM 2026, el principal mercat d’entreteniment i contingut, que es durà a terme del 12 al 15 d’octubre del 2026 a Cannes (França). La data límit per inscriure-s’hi és el 21 d'agost de 2026.
26/06/2026
Erich Pommer Institut ofereix el nou taller intensiu ‘IP Development for Creative Professionals‘
Erich Pommer Institut ofereix el nou programa ‘IP Development for Creative Professionals‘, que tindrà lloc a Potsdam del 17 al 19 de setembre de 2026. Aquest taller intensiu ajudarà creadors a transformar idees en propietats intel·lectuals sòlides i comercialitzables.
25/06/2026
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support a Festivals de Cinema No Europeus
European Film Promotion ha obert una convocatòria per sol·licitar ajuts a la venda de pel·lícules, per tal de presentar campanyes de promoció, tant clàssiques com digitals, de pel·lícules europees recents a compradors i distribuïdors a països fora d'Europa, a festivals no europeus d'abast internacional (a partir de l'1 d'agost de 2026).
25/06/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica un nou informe que confirma el creixement dels serveis audiovisuals a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual, organisme del Consell d’Europa, ha publicat una nova edició del seu informe anual 'Audiovisual Media Services in Europe – 2025 data', que posa de manifest el creixement sostingut del sector audiovisual europeu.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...