Notícies

El Festival Mecal celebra la 25a edició

27/06/2023

La 25a edició del Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació de Barcelona, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, comença aquest dijous 29 de juny i s’allargarà fins al 9 de juliol.

Durant el Festival s’exhibiran un total de 300 curts, selecionats d’entre les més de 4.500 obres rebudes procedents de 110 països que van participar a la convocatòria.

Les sessions estaran dedicades als gèneres de l’animació, la ficció i el documental amb curts seleccionats a festivals internacionals de Classe A com Cannes, Locarno Film Festival, La Biennale o la Berlinale. Dins de cada categoria es presentaran seccions oficials a competició i seccions paral·leles.

Animació

Aquesta secció recull un ampli ventall de curtmetratges d’animació destacats a l’àmbit mundial amb 8 sessions a competició, incloent trash anim i documental animat, i 4 sessions paral·leles. La selecció d’animació recull fins a 78 films de temàtica diversa elaborats amb tot tipus de tècniques, des de les tradicionals fins a la tecnologia més innovadora. Els curts d’aquesta secció competeixen per al Gran Premi d’Animació i el Premi d’Estudiants d’Animació.

Ficció

Aquesta secció comptarà amb 7 sessions de la Secció Internacional a competició i unes altres 5 de Secció Oblicua, on competiran les obres mes arriscades, originals i creatives del panorama internacional, tant narrativa com formalment. També es projectaran 20 seccions paral·leles com Sci-Fi i Talents Catalans. La secció ficció és la més extensa, amb un total de 154 obres projectades.

Les obres de les sessions internacionals, algunes premiades a diferents festivals arreu del món, provenen de més de 15 països diferents i proveeixen tot tipus de gèneres. Totes competiran pel Gran Premi Internacional i el Premi de la Critica.

La innovació i la llibertat de la creació que permet el format curt queden plasmades a la secció Oblicua. Fins a 27 obres competiran pel Gran Premi Oblicua, el Premi Filmin Oblicua i el Premi del Jurat Jove.

Documental

El gènere documental en format curt és un dels més ignorats als festivals cinematogràfics, tot i que es troba en un moment de gran vitalitat i fort creixement. Hi haurà 5 sessions a competició i 2 sessions paral·leles amb un total de 26 curtmetratges documentals.

El documental és una finestra oberta al món que ens permet conèixer petites històries quotidianes i descobrir realitats llunyanes. És a més un espai per a la reflexió amb obres reivindicatives que ens enfronten als grans problemes socials del nostre temps. Les obres d’aquesta secció competiran per al Gran Premi Documental i el Premi del Públic.

Totes la projeccions i activitats del Mecal són gratuites.

One-to-ones: Mercat del curtmetratge

Mecal Pro organitza el Mercat Internacional de Curtmetratges, una activitat que té com a objectiu facilitar la trobada entre creadors i compradors, distribuïdors i experts en estratègia de festivals. És un espai que fomenta la circulació de les obres, la seva exhibició i la compra, així com el networking. En el marc del mercat, hi haurà un espai reservat especialment per a sessions one-to-one, organitzades en col·laboració amb Catalan Films, la marca d’internacionalitzacio de l’audiovisual català de l’ICEC.

Podeu consultar el programa de mà de la 25a edició del Mecal des de l’enllaç següent.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

12/06/2025
La catalana Nausica Serra, entre els 10 cineastes emergents seleccionats a l’EFP FUTURE FRAMES 2025
EFP Future Frames – Generation Next of European Cinema, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, celebra l'11a edició tot destacant 10 directors/es emergents d’arreu d’Europa, que projectaran les seves pel·lícules al Festival Internacional de Cinema de Karlovy Vary i participaran en un programa d'activitats de promoció i networking de la indústria abans i durant el festival.
12/06/2025
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica un informe sobre els ajuts estatals a l’audiovisual
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe exhaustiu sobre la comunicació cinematogràfica i les ajudes estatals a Europa. Sota el títol 'Ajuts estatals i sector audiovisual', l'informe exposa quines són les darreres novetats en ajudes estatals al sector audiovisual europeu.
11/06/2025
El film amb suport MEDIA ‘Esmorza amb mi’, d’Ivan Morales, Millor Pel·lícula al Festival Internacional de Cinema Català
La 17a edició del Festival Internacional de Cinema en Català (FIC-CAT) s'ha dut a terme del 31 de maig al 7 de juny de 2025 a Roda de Berà. Entre les pel·lícules guardonades figuren els films amb suport MEDIA 'Esmorza amb mi', d'Ivan Morales, que ha rebut el Premi al millor llargmetratge, i 'De sucre', de Clàudia Cedó, guardonat amb el Premi al millor curtmetratge.
11/06/2025
Webinar ‘Propietat Intel·lectual a l’àmbit de les ICCs: El Portal Europeu Agorateka’
El proper dijous 19 de juny durem a terme el webinar 'Propietat Intel·lectual a l'àmbit de les ICCs: El Portal Europeu Agorateka'.
10/06/2025
La pel·lícula ‘Sorda’, d’Eva Libertad, guanya el Premi de la Crítica Llatinoamericana a la Millor Pel·lícula Europea
La pel·lícula de producció catalana 'Sorda', dirigida per Eva Libertad, ha estat guardonada amb el Premi de la Crítica Llatinoamericana de Cinema Europeu, atorgat per European Film Promotion (EFP) en col·laboració amb el Festival Internacional de Cinema de Guadalajara (FICG). En el seu segon any, el premi destaca el cinema europeu excepcional i la seva rellevància per al públic llatinoamericà.
10/06/2025
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica una nova anàlisi dels catàlegs VOD disponibles a la Unió Europea
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe sobre els catàlegs VOD disponibles a la Unió Europea, segons el qual, les pel·lícules i sèries de televisió europees van representar el 32% de totes les obres dels catàlegs VOD a la Unió Europea el 2024.
10/06/2025
Erich Pommer Institut obre la convocatòria de Series’ Women 2025-2026
Erich Pommer Institut ha obert la convocatòria de Series’ Women 2025-2026, el primer programa de desenvolupament de carrera dissenyat exclusivament per a productores audiovisuals que treballen a la indústria europea de les sèries de ficció. La data límit per inscriure-s'hi és el 16 de setembre.
06/06/2025
Cartoon Springboard 2025 anuncia les primeres sessions a Madrid
L’onzena edició de Cartoon Springboard de CARTOON, que es durà a terme a Madrid del 28 al 30 d'octubre de 2025, ha anunciat dues de les seves conferències.
06/06/2025
Industry Tallinn and Baltic Event obre la convocatòria de TV Beats Co-Financing Market 2025
El mercat de sèries de ficció TV Beats Co-Financing Market 2025 es durà a terme del 17 al 18 de novembre de 2025, organitzat per l’Industry@Tallin & Baltic Event, que tindrà lloc 14 al 21 de novembre de 2025, en el marc del prestigiós Tallin Black Nights Film Festival.
05/06/2025
MIA Market 2025 obre les convocatòries de projectes
El Co-Production Market and Piching Forum 2025 de MIA – International Audiovisual Market, que es durà a terme a Roma (Itàlia) del 6 al 10 d’octubre de 2025, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert les diverses convocatòries fins al proper 19 de juny.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...