Notícies

Lucía Recalde participa a la tercera edició d’Animar_BCN

22/11/2024

Animar_BCN, la convenció europea d’animació, celebra la tercera edició del 26 al 28 de novembre a Barcelona. Durant tres dies, la ciutat comtal esdevindrà, així, la capital europea de l’animació per tercer any consecutiu.

Lucía Recalde Langarica, cap de la Unitat Europa Creativa MEDIA, a la Direcció General (DG) de CONNECT Communications Networks, Content and Technology, de la Comissió Europea, participarà a la inauguració de la convenció el proper 26 de novembre, juntament amb el director de l’ICECEdgar Garcia; Philippe Alessandri, Animation in Europe Chairman; Matija Sturm, Head of CEE Animation Workshop Labs; Ivan Agenjo, president de ProAnimats; i Marta Alonso vicepresidenta de ProAnimats, l’Associació de productores d’animació. 

La trobada reunirà una norantena de congressistes, representants d’unes 60 entitats europees de la indústria, incloent-hi associacions i federacions de productors, responsables de polítiques públiques, fons inversors i televisions. Hi estaran representats 25 països europeus. Tot plegat amb el propòsit d’analitzar l’animació europea amb una mirada que englobi tota la cadena de valor del sector i tots els territoris del continent.

La convenció ha esdevingut una plataforma anual de pluja d’idees i debat del sector europeu de l’animació per a productors, responsables de creació de polítiques i altres actors clau per ampliar la indústria europea de l’animació i augmentar la cooperació entre diferents països de la UE.

Animar_BCN pretén Impulsar les coproduccions d’animació, fomentar la competitivitat del sector europeu de l’animació i augmentar la visibilitat de la indústria europea de l’animació.

Un dels punts candents en l’edició d’enguany serà el debat sobre l’impacte que la intel·ligència artificial està tenint dins la indústria. L’afectació sobre la propietat intel·lectual de les obres, els processos i els professionals centrarà un grup de treball que estarà moderat per Lucía Recalde, cap de la Unitat Europa Creativa MEDIA, DG CONNECT —Communications Networks, Content and Technology — de la Comissió Europea, i Moe Honan, vicepresidenta d’Animation in Europe.

Els agents de la indústria també reflexionaran sobre l’animació verda. Analitzaran les iniciatives de sostenibilitat ambiental que s’estan aplicant dins del sector i avaluaran la possibilitat d’assolir un estàndard europeu. Aquest grup de treball estarà moderat per Carlota Guerrero, directora de la Catalunya Film Commission de l‘ICEC i Co-presidenta de l’European Film Commission (EUFCN) i Dirk Beinhold, vicepresident d’Animation in Europe.

En tercer lloc, un altre grup de treball se centrarà en el marc legal de les obres d’animació europees. Abordarà la implementació de l’AVMSD (Audiovisual Media Services Directive) i altres directives europees que influeixen en la definició d’“empresa productora independent” o “obra europea” i en la retenció de la propietat intel·lectual, entre altres aspectes. Serà un grup co -moderat per Els Hendrix, Executive Director – Federal Government Commissioner for Culture and the Media. BKM, i Philippe Alessandri, president d’Animation in Europe.

El foment de les coproduccions d’animació europees serà un altre dels punts a debatre, amb un focus especial en els programes de finançament públic, les coproduccions minoritàries i paneuropees i els incentius fiscals. La moderació d’aquesta taula anirà a càrrec d’Alex Traila, Pilot Programme for Series Coproduction – Programme manager Eurimages, Consell d’Europa, i Iván Agenjo, vicepresident d’Animation in Europe.

Per aprofundir en aquest tema, Animar_BCN oferirà un acte obert al públic professional que, sota el títol “Let’s talk Europe”, analitzarà el pes de la coproducció europea tant d’obres cinematogràfiques com de no cinematogràfiques. Per fer-ho, mostrarà com les productores, distribuïdores, canals i institucions d’arreu d’Europa mesuren l’èxit d’aquest tipus de col·laboracions. S’exposaran els casos d’estudi de la pel·lícula Rock Bottom (amb els seus productors, Alba Sotorra i Robert Jaszczurowski) i de DeAPlaneta (amb el seu director de continguts i distribució, Carlos Biern). Durant la sessió, presentada pel tresorer d’Animation in EuropePablo Jordi, també intervindran Alessia Sonaglioni, Programme Manager del Programa Pilot de Coproducció de Sèries d’Eurimages, Consell d’Europa; Patricia Hidalgo, directora de Continguts Infantils i Educatius de la BBCYago Fandiño, director de Clan i Continguts Infantils de RTVEAndrea Basilio, cap de Continguts Infantils de RTPMartin Engelhardt Hansen, Director of Business Affairs de DR; Todor Ignatiov, cap del departament de Cinema i Programes Estrangers de la BNT Muntsa Tarrés, productora executiva de Coproduccions Infantils i d’Animació de 3CAT.

Les conclusions dels quatre grups de treball s’exposaran en una sessió oberta al públic, que es durà a terme el matí de dijous 28 de novembre a l’Auditori de BlanquernaUniversitat Ramon Llull. La sessió estarà conduïda per Cristina Angelucci, editora de l’European Animation Journal. Per assistir-hi cal registrar-se.

Animar_BCN és una iniciativa de PROA i ProAnimats, i compta amb el suport de l’ICEC, l‘ICEX, el Ministerio de Cultura, l’ICAA, l’Ajuntament de Barcelona i Animation in Europe i la col·laboració de CEE Animation, DSAF!, European Animation Journal, la Universitat Blanquerna-Ramon Llull i DIBOOS.

Consulteu-ne el programa i els i les experts i expertes que hi participaran.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

01/04/2026
DOK Leipzig obre la convocatòria de pel·lícules 2026
La 69a edició del festival internacional de documentals i pel·lícules d’animació DOK Leipzig, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria de pel·lícules fins a l'1 de juliol de 2026.
31/03/2026
El film amb suport MEDIA ‘Los Domingos’, entre els quatre films europeus finalistes per al Premi de la Crítica Llatinoamericana 2026
Un jurat format per 35 crítics de cinema de 13 països llatinoamericans ha seleccionat quatre finalistes —en lloc dels habituals tres, a causa d’un empat en les votacions— per al Premi de la Crítica Llatinoamericana de Cinema Europeu 2026 d'European Film Promotion. Entre les obres destacades figura el film amb suport MEDIA 'Los Domingos', de la directora basca Alauda Ruiz de Azúa, coproduït entre Catalunya, Espanya i França.
31/03/2026
Nou països signen a Lille el nou conveni del Consell d’Europa sobre la coproducció de sèries
El passat 26 de març, en el marc del Series Mania Forum, nou països van signar el nou Conveni del Consell d'Europa sobre la coproducció d'obres audiovisuals en forma de sèries (STCE núm. 230 – "Conveni de Lille"): França, Geòrgia, Grècia, Itàlia, Luxemburg, Malta, Montenegro, Polònia i Portugal.
30/03/2026
B2A amb Mia Hansen-Løve, cineasta francesa: “Els festivals són més importants que mai per al cinema d’autor”
La 16a edició del D’A Film Festival Barcelona, celebrada del 19 al 29 de març de 2026, va comptar amb la presència de la cineasta francesa Mia Hansen-Løve, guardonada amb el Premi D’A 2026. I des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya vam tenir l’ocasió d’entrevistar-la.
30/03/2026
El film MEDIA ‘Romería’, de Carla Simón, guardonat al Festival du Cinéma Espagnol de Nantes 2026
La 35a edició del Festival du Cinéma Espagnol de Nantes s’ha dut a terme del 21 al 29 de març de 2026. Entre les pel·lícules guardonades figura el film amb suport d’Europa Creativa MEDIA 'Romería', de Carla Simón, que ha obtingut el Premi Jules Verne a la Millor Pel·lícula.
30/03/2026
Disponibles el vídeo i la presentació de la sessió informativa sobre la convocatòria Europa Creativa Cultura de suport als Projectes de Cooperació Europea 2026
El passat dilluns 23 de març, l’EACEA (Agència Executiva Europea d’Educació i Cultura) va dur a terme una sessió informativa en línia sobre la convocatòria de Projectes de Cooperació Europea 2026 (European Cooperation Projects (CREA-CULT-2026-COOP)), el termini de la qual finalitza el 5 de maig de 2026. Des dels enllaços següents podeu consultar-ne el vídeo i la presentació.
26/03/2026
CineLink Producers’ Lab obre la convocatòria per a productors/es emergents
El programa CineLink Producers’ Lab 2026 es desenvolupa durant tot l'any i està estructurat en tres mòduls: Slano (Slano Film Days, del 16 al 20 de juny de 2026), Sarajevo (CineLink Industry Days - Sarajevo Film Festival, del 15 al 20 d'agost de 2026) i Zagreb (mitjans de novembre de 2026).
26/03/2026
Europa Cinemas obre les inscripcions de l’Audience Development & Innovation Lab a Bolonya
Europa Cinemas i la Cineteca di Bologna organitzen conjuntament la vintena edició del Bologna Audience Development & Innovation Lab, que es durà a terme del 20 al 24 de juny de 2026 a Bolonya (Itàlia) i portarà per títol 'Remodelant l'experiència cinematogràfica: comissariat, comunicació i construcció de comunitat'. La data límit per inscriure-s’hi és el proper 19 d'abril.
25/03/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica l’anuari Key Trends 2026
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat l'onzena edició de l'anuari Key Trends 2026, tot coincidint amb l'esdeveniment Series Mania Forum a Lille (França).
25/03/2026
El Consell d’Europa signarà a Lille el primer conveni internacional per impulsar la coproducció de sèries
El Series Mania Forum d’enguany es convertirà en l’escenari d’un moment clau per al sector audiovisual europeu. El 26 de març, a les 11.30 h, l’Auditorium Marie Curie del Lille Grand Palais acollirà la signatura del nou Conveni del Consell d’Europa sobre la Coproducció d’Obres Audiovisuals en Forma de Sèrie, un text pioner que estableix el primer marc jurídic internacional dedicat específicament a la coproducció independent de sèries per a televisió i plataformes digitals.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...