Notícies

‘MEDIA al Maldà’ us convida a veure ‘Polvo Serán’, de Carlos Marqués-Marcet, amb la presència del director

09/12/2024

El proper dijous 19 de desembre, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la tercera temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Polvo serán, de Carlos Marqués-Marcet, al Cinema Maldà de Barcelona.

Comptarem amb la presència del director i guionista del film, Carlos Marqués-Marcet, i de la productora Ariadna Dot (Lastor Media), que presentaran la pel·lícula abans de la projecció.

El cicle ‘MEDIA al Maldà‘, iniciat al setembre de 2022, convida el públic, gràcies al suport dEuropa Creativa Desk – MEDIA Catalunyal’últim dijous de cada mes, a la projecció d’una pel·lícula europea amb suport d’Europa Creativa MEDIA al Cinema Maldà de Barcelona, que forma part de la xarxa de sales de cinemes Europa Cinemas, que compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.

La propera sessió (i la quarta d’aquesta tercera temporada 2024-2025) es durà a terme el dijous 19 de novembre a les 20:15h (per evitar coincidir amb les festes nadalenques), amb la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament Polvo serán, de Carlos Marqués-Marcet.

Un drama musical protagonitzat per Ángela Molina, Alfredo Costa i Mònica Almirall, guardonat als Festivals de Toronto (Premi Platform) i Valladolid (Espiga de Plata (ex aequo) i Menció especial als intèrprets Ángela Molina i Alfredo Castro), i nominat a 14 Premis Gaudí 2025 i a 3 Premis Feroz 2025.

Es tracta d’una coproducció entre Espanya, Suïssa i Itàlia, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate) per part de Lastor Media.

El guió és del mateix Marqués-Marcet, juntament amb Clara Roquet i Coral Cruz. La banda sonora original va a càrrec de l’artista, cantant i compositora Maria Arnal i les coreografies són creació de la companyia de dansa La Veronal

Sinopsi

Quan Claudia decideix que no vol esperar que la malaltia faci malbé el seu cos, la seva parella, Flavio, que no se n’ha separat els últims 40 anys, posa en marxa el seu antic pla de posar fi a la seva vida junts a Suïssa gràcies a l’ajuda duna associació de mort voluntària assistida. Mentrestant, la seva filla Violeta es converteix en la mediadora involuntària entre els pares i tot allò que deixen enrere, alhora que intenta trobar el seu lloc en aquesta història d’amor incondicional.

L’objectiu del cicle ‘MEDIA al Maldà’ és promoure el cinema europeu i de qualitat entre l’audiència i difondre la labor del Programa Europa Creativa MEDIA pel que fa al suport de l’audiovisual europeu

La iniciativa pretén contribuir a la promoció, la circulació i la visibilitat de les pel·lícules europees, tot fomentant també el desenvolupament del públic, per tal que descobreixi i valori el cinema independent europeu en pantalla gran i fora de les plataformes.

L’activitat, iniciada el mes de setembre de 2022, pretén també reforçar i promocionar la gran tasca social i cultural que duu a terme el Cinema Maldà, al cor de Barcelona, i l’únic que perdura al barri de Ciutat Vella. El Maldà, que va celebrar el 75è aniversari el 2021, és un cinema ‘diferent’, que conserva l’essència d’aquells entranyables cinemes de barri, i que lluita cada dia amb propostes creatives i innovadores per convocar el públic a les sales i crear comunitat. Un cinema que defuig de les estrenes més comercials i aposta per una programació de qualitat.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

24/10/2025
Europa Cinemas duu a terme el Laboratori de Desenvolupament d’Audiències i Innovació a la 70a Seminci
En el marc de la seva col·laboració amb la 70a edició de la Setmana Internacional de Cinema de Valladolid (Seminci), la xarxa de sales de cinema Europa Cinemas convida els exhibidors, tant si formen part de la xarxa com si no, al Laboratori de Desenvolupament i Innovació del Públic a Valladolid, que es durà a terme del 29 d'octubre a l'1 de novembre de 2025.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Pluralism 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Pluralism 2026 (CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM), destinada a donar suport al pluralisme dels mitjans de comunicació. La data límit de presentació de sol·licituds és el 4 de febrer de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Collaborations 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Collaborations 2026 (CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS), destinada a augmentar les col·laboracions entre els mitjans de comunicació. La data límit de presentació de sol·licituds és el 4 de febrer de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria Creative Innovation Lab 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Creative Innovation Lab 2026, en el marc del Programa Europa Creativa Cross-Sectoral. La data límit per presentar-s’hi és el 23 d’abril de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Media Literacy 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Media Literacy 2026 (CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY), de suport al desenvolupament d’iniciatives d’alfabetització mediàtica a Europa. La data límit de presentació de sol·licituds és l'11 de març de 2026.
21/10/2025
B2A amb Julia Ducournau, cineasta francesa: “Només soc aquí per plantejar preguntes”
La 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya es va inaugurar el passat 9 d’octubre amb el film amb suport MEDIA ‘Alpha’, el tercer llargmetratge de Julia Ducournau, i va comptar amb la presència de la directora i guionista francesa. Des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya vam tenir l’ocasió d’entrevistar-la.
20/10/2025
Sessió informativa d’Eurimages Sèries en el marc del Serielizados PRO
El proper 6 de novembre, en el marc de la Jornada PRO del Serielizados Fest, que es durà a terme del 3 al 12 de novembre, Catalan Films i Europa Creativa Desk - MEDIA Catalunya us proposen la sessió MEDIA & Eurimages: Public European Funding for Series, a càrrec d’Alessia Sonaglioni, responsable del Programa per a Coproduccions de Sèries d’Eurimages, i d'Àlex Navarro, responsable d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya.
20/10/2025
‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció de la comèdia negra amb suport MEDIA ‘Mario’, de Guillem Miró
El proper dijous 30 d'octubre, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la segona sessió de la quarta temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA 'Mario', de Guillem Miró, al Cinema Maldà de Barcelona. 
20/10/2025
El film MEDIA ‘La hermanastra fea’, millor pel·lícula al Festival de Sitges 2025
La 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya s'ha dut a terme del 9 al 19 d’octubre de 2025. La gran triomfadora del festival, guardonada amb el Premi a Millor pel·lícula de la Secció Oficial a Competició, ha estat la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA Den stygge stesøsteren (‘The Ugly Stepsister’ / ‘La heramanastra fea‘), òpera prima d’Emilie Blichfeldt.
17/10/2025
Publicats els resultats del 1er termini de la convocatòria Europa Creativa MEDIA TV and Online Content 2025
Ja s'han publicat els resultats del 1er termini de la convocòtoria Europa Creativa MEDIA TV and Online Content 2025. S'han seleccionat un total de 18 projectes per un import global de 8.074.840,78 euros. Entre els projectes beneficiaris figura la sèrie de ficció de producció catalana 'Ravalejar', dirigida per Pol Rodríguez i Isaki Lacuesta, que rebrà 500.000€

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...