El passat 22 de juliol la Comissió Europea va obrir la convocatòria European Media Hubs que, amb un pressupost de 7,4 milions d’euros, té com a objectiu donar suport a la informació independent sobre assumptes de la UE per part de les redaccions d’àmbit europeu. La data límit per presentar-s’hi és el 29 de setembre d’enguany.
Les decisions preses a l’àmbit europeu tenen un impacte directe i cada cop més gran en la vida de les persones. Per equilibrar els arguments, desenvolupar un judici informat i participar en aquestes decisions, les persones necessiten notícies independents proporcionades per fonts o punts de vista plurals, produïdes amb alts estàndards periodístics.
Tot i això, les notícies sobre assumptes de la UE no arriben a tots els segments del públic i, quan ho fan, sovint es proporcionen només des d’una perspectiva nacional. Això no ajuda a contribuir a la comprensió mútua entre els europeus.
Aquesta convocatòria de propostes pretén millorar el consum de notícies plurals i independents sobre assumptes de la UE proporcionades pels centres de mitjans de comunicació europeus per a segments de públic específics. La subvenció finançarà la curació conjunta i la producció i difusió conjuntes de contingut multimèdia pluralista i atractiu sobre assumptes de la UE.
El pressupost assignat a aquesta convocatòria ascendeix a 7,4 milions d’euros. Es preveu finançar (taxa de cofinançament màxima del 95%) de 2 a 4 projectes que duraran uns 24 mesos. Els consorcis han d’agrupar almenys 5 organitzacions originades de 5 països diferents (Estats membres de la UE, països candidats i possibles candidats).
Informació general
Aquesta convocatòria de propostes (CNECT/2025/7380999) forma part de les Accions Multimèdia, que financen informació, notícies i programes de la UE per al públic des d’una perspectiva europea. L’objectiu és augmentar la visibilitat del treball de les institucions de la UE, les decisions preses i els passos implicats en la construcció de la UE.
La Comissió Europea publica decisions de finançament anuals, que constitueixen el programa de treball anual per a la implementació de les Accions Multimèdia. La Decisió de finançament del 2025 inclou aquesta convocatòria sobre els Centres Europeus de Mitjans de Comunicació.
Més informació
- La convocatòria de propostes, els formularis de sol·licitud i tots els documents pertinents estan disponibles a continuació.
- Podeu enviar les preguntes a CNECT-NEWSMEDIA@ec.europa.eu. Totes les preguntes i respostes es publicaran, de manera anònima, en aquesta pàgina.
- Podeu obtenir més informació sobre com la UE dona suport al sector dels mitjans de comunicació i una visió general de les oportunitats de finançament per a aquests mitjans.
- Us podeu subscriure per rebre actualitzacions automàtiques sempre que es publiquin articles relacionats amb els mitjans de comunicació al lloc web de CNECT.
A més dels annexos següents, tingueu en compte que aquesta convocatòria requereix que ompliu nous formularis de compte bancari i formularis d’entitat jurídica.
Descàrregues
- Preguntes i respostes – Versió 1 – 28-07-2025
- Convocatòria de propostes – Centres Europeus de Mitjans de Comunicació (European Media Hubs)
- Pressupost estimat – Annex 2
- Formulari de sol·licitud de subvenció (Part A)
- Formulari de sol·licitud de subvenció (Part B)
- Taula de verificació de la capacitat financera
- Declaració sobre normes i independència
- Declaració d’honor del DoH sobre l’entitat afiliada
- Model general d’acord de subvenció
- Model general d’acord – Annex 2a
- Model d’acord de subvenció – Annex 5 (normes específiques)

Aquesta és la segona convocatòria per donar suport a aquests centres de mitjans de comunicació, després d’un exitós inici el 2022 i el desenvolupament de tres projectes de mitjans de comunicació. Aquesta convocatòria de propostes forma part de les Accions Multimèdia, que financen informació general de la UE, notícies i programes per al públic des d’una perspectiva europea.