Notícies

Publicades les noves convocatòries Europa Creativa MEDIA 2026 del Content Cluster

30/09/2025

Europa Creativa MEDIA ha publicat les noves convocatòries Europa Creativa MEDIA 2026 del Content Cluster.

Així, ja estan obertes per a la presentació de sol·licituds les convocatòries de suport al Desenvolupament de Contingut European slate development, European co-development i Video games and immersive content development 2026. Del mateix Content Cluster, s’han publicat també les convocatòries de suport al contingut televisiu i en línia: TV and online content Animation projects, TV and online content Documentary projects i TV and online content Fiction projects.

La data límit de la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Slate Development (CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE) és el 3 de desembre de 2025 a les 17h.

L’objectiu del suport al desenvolupament de l’Slate europeu és fomentar la competitivitat de les empreses europees de producció independent i augmentar el seu pes econòmic al mercat. L’objectiu també és augmentar la capacitat de les productores audiovisuals per desenvolupar projectes amb potencial per circular per Europa i més enllà, i facilitar la coproducció europea i internacional.

El suport també proporcionarà un punt d’entrada per a talents emergents, que els donarà l’oportunitat de dirigir un curtmetratge amb el suport de la sòlida base proporcionada per empreses experimentades.

Important

Els i les sol·licitants no poden presentar més d’una proposta en el marc de la convocatòria d’Slate. Els sol·licitants i les que hagin rebut una subvenció per a la convocatòria de l’any anterior per al desenvolupament de Slate europeu (CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE) o per al desenvolupament de mini Slate europeu (CREA-MEDIA2025-DEVMINISLATE) no poden presentar cap sol·licitud per a aquesta convocatòria.

Els i les sol·licitants només poden presentar una sol·licitud com a coordinadors per a codesenvolupament europeu (CREA-MEDIA-2026-CODEV), desenvolupament de Slate europeu (CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE), desenvolupament de Mini Slate europeu (CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE) o desenvolupament de videojocs i contingut immersiu (CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM). Tanmateix, els i les sol·licitants, a més de ser coordinadors en una sol·licitud per a qualsevol d’aquestes quatre convocatòries, també poden ser socis en altres sol·licituds europees de codesenvolupament o videojocs i contingut immersiu.

Activitats elegibles

Es donarà suport a les productores europees independents capaces de desenvolupar un paquet de 3 a 5 obres audiovisuals (ficció, animació, documental creatiu). Això hauria de permetre a les productores reduir els riscos i augmentar la seva capacitat per atraure i retenir talents.

El desenvolupament de l’Slate europeu proporcionarà suport al desenvolupament d’un mínim de 3 i un màxim de 5 obres per a l’explotació comercial destinades a l’estrena en cinema, la radiodifusió televisiva o l’explotació comercial en plataformes digitals o un entorn multiplataforma en les categories següents: animació, documental creatiu o ficció. Els sol·licitants poden afegir un curtmetratge de talents emergents al seu paquet (opcional).

Sol·licitants elegibles

Empreses europees independents de producció audiovisual que puguin demostrar haver produït i distribuït internacionalment dues obres des de 2019. Les dues obres han de complir les condicions d’elegibilitat següents:

Consulteu-ne les bases i tota la informació aquí.

_______________________________________________________________

La data límit de la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Co-Development (CREA-MEDIA-2026-CODEV) és el 25 de febrer de 2026 a les 17h.

L’objectiu del suport al codesenvolupament europeu és donar suport a la cooperació entre les productores europees que desenvolupen obres amb un fort potencial d’audiència internacional.

Cal tenir en compte que els sol·licitants no poden presentar més d’una proposta en aquesta convocatòria com a coordinadors. Tanmateix, a més, poden ser socis en altres sol·licituds de codesenvolupament europeu.

Activitats elegibles

L’acció europea de codesenvolupament donarà suport al desenvolupament d’un únic projecte d’explotació comercial destinat a l’estrena al cinema, la radiodifusió televisiva o l’explotació comercial en plataformes digitals o un entorn multiplataforma en les categories següents: animació, documental creatiu o ficció. El projecte ha de ser codesenvolupat per almenys dues productores independents europees, que hagin signat un acord de codesenvolupament que especifiqui la divisió de tasques i la col·laboració en aspectes creatius.

Consulteu-ne les bases i tota la informació aquí.

_________________________________________________________________________

La data límit de la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Video games and immersive content development (CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM) és el l’11de febrer de 2026 a les 17h.

L’objectiu del suport al desenvolupament de videojocs i contingut immersiu és augmentar la capacitat dels productors europeus de videojocs, els estudis XR i les empreses de producció audiovisual per desenvolupar videojocs i experiències immersives interactives amb el potencial d’arribar a públics globals. El suport també pretén millorar la competitivitat de la indústria europea dels videojocs i altres empreses que produeixen contingut immersiu interactiu en els mercats europeus i internacionals, tot permetent la retenció de la propietat intel·lectual per part dels desenvolupadors europeus.

Cal tenir en compte que els sol·licitants no poden presentar més d’una sol·licitud en aquesta convocatòria com a coordinadors. No obstant això, a més a més poden ser socis en altres sol·licituds de videojocs i contingut immersiu.

Activitats elegibles

Es donarà suport al desenvolupament (preproducció) de conceptes i prototips de narrativa interactiva amb contingut original i/o jugabilitat de qualitat destinada a la producció i l’explotació comercial global a través d’ordinadors, consoles, dispositius mòbils, tauletes, telèfons intel·ligents i altres tecnologies.

La fase de producció no és elegible. S’entén per producció la fase que comença des de les proves i la depuració del primer prototip fins al final de la producció del Gold Master o equivalent.

Sol·licitants elegibles

Són elegibles les productores europees de videojocs, estudis XR o productores audiovisuals que tinguin com a objectiu i activitat principal la producció/desenvolupament de videojocs, el desenvolupament de programari (d’entreteniment) o la producció audiovisual (o equivalent).

Les empreses editorials no són sol·licitants elegibles.

Coordinador/a amb experiència recent en la producció d’obres de distribució internacional: el/la coordinador/a ha de demostrar, en presentar la sol·licitud, que ha produït o desenvolupat un videojoc o una experiència immersiva (interactiva o no interactiva) que s’hagi distribuït comercialment en el període comprès entre l’01/01/2023 i la data límit de presentació de sol·licituds.

Projectes elegibles

Només són elegibles les activitats relacionades amb la fase de desenvolupament de conceptes (preproducció) dels videojocs narratius i les experiències immersives narratives interactives, independentment de la plataforma o el mètode de distribució previst.

La fase de desenvolupament del concepte (preproducció) s’entén com la fase que comença des de la primera idea fins al lliurament del primer prototip.

Per ser considerada narrativa, la història s’ha d’explicar o mostrar al llarg de tot el joc (narració en el joc) o experiència immersiva interactiva, i no només com a introducció o final.

En tots els casos, l’obra ha de ser destinada a l’explotació comercial.

Consulteu-ne les bases i tota la informació aquí.

_____________________________________________________________________________________________________

La nova convocatòria Europa Creativa MEDIA de suport al contingut televisiu i en línia 2026 consta de dues dates límit de presentació de sol·licituds (3 de desembre de 2025 i 7 de maig de 2026) i cobreix els temes següents:

CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1 — Projectes d’animació de contingut televisiu i en línia
CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2 — Projectes de documentals de contingut televisiu i en línia
CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3 — Projectes de ficció de contingut televisiu i en línia

Cada sol·licitud de projecte en el marc de la convocatòria només ha d’abordar un d’aquests temes.

Els sol·licitants que vulguin presentar propostes per a més d’un tema han de presentar una sol·licitud separada per a cada tema.

Consulteu-ne les bases i tota la informació aquí.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

20/10/2025
‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció de la comèdia negra amb suport MEDIA ‘Mario’, de Guillem Miró
El proper dijous 30 d'octubre, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la segona sessió de la quarta temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA 'Mario', de Guillem Miró, al Cinema Maldà de Barcelona. 
20/10/2025
El film MEDIA ‘La hermanastra fea’, millor pel·lícula al Festival de Sitges 2025
La 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya s'ha dut a terme del 9 al 19 d’octubre de 2025. La gran triomfadora del festival, guardonada amb el Premi a Millor pel·lícula de la Secció Oficial a Competició, ha estat la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA Den stygge stesøsteren (‘The Ugly Stepsister’ / ‘La heramanastra fea‘), òpera prima d’Emilie Blichfeldt.
17/10/2025
Publicats els resultats del 1er termini de la convocatòria Europa Creativa MEDIA TV and Online Content 2025
Ja s'han publicat els resultats del 1er termini de la convocòtoria Europa Creativa MEDIA TV and Online Content 2025. S'han seleccionat un total de 18 projectes per un import global de 8.074.840,78 euros. Entre els projectes beneficiaris figura la sèrie de ficció de producció catalana 'Ravalejar', dirigida per Pol Rodríguez i Isaki Lacuesta, que rebrà 500.000€
17/10/2025
Torna Culture Moves Europe amb una nova convocatòria de suport a la mobilitat individual
Culture Moves Europe torna amb una nova convocatòria de suport a la mobilitat individual. La convocatòria està oberta a artistes i professionals culturals dels països participants a Europa Creativa, que treballin en un dels sectors culturals elegibles: arquitectura, patrimoni cultural, disseny i moda, literatura, música, arts escèniques i arts visuals.
16/10/2025
Cartoon Movie 2026 obre la inscripció de projectes
Cartoon Movie 2026, de CARTOON, ha obert el termini de presentació de projectes fins al 12 de novembre de 2025.
16/10/2025
Liv ullmann rebrà el Premi de l’EFA ‘European Lifetime Achievement’ a la seva carrera
Amb motiu de la 38a edició dels European Film Awards, que se celebrarà el 17 de gener del 2026 a Berlín, i en reconeixement a una contribució única al món del cinema, l'European Film Academy té el gran plaer d'atorgar a Liv Ullmann el premi European Lifetime Achievement per la seva destacada trajectòria com a actriu, directora i guionista.
15/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cultura de suport a la Circulació d’obres literàries europees 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa Cultura de suport a la Circulació d’obres literàries europees 2026 (CREA-CULT-2026-LIT), la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és el 29 de gener de 2026.
15/10/2025
L’European Film Academy anuncia la preselecció de pel·lícules candidates a nominació als European Film Awards 2026
La 38ª edició dels European Film Awards es durà a terme el 17 de gener de 2026 a Berlín. Un total de 67 llargmetratges han estat preseleccionats per a una possible nominació als European Film Awards, seleccionats pels membres de l'European Film Academy.
15/10/2025
Europa Creativa Cultura publica dues noves guies sobre el suport al sector del llibre
Europa Creativa ha publicat dues noves guies sobre el suport d'Europa Creativa Cultura al sector del llibre. Una centrada en la joventut i l'altra en la traducció literària.
13/10/2025
TorinoFilmLab obre les inscripcions de 4 dels seus programes de formació
TorinoFilmLab té obertes les inscripcions de l'edició de 2026 de quatre del seus programes de formació: ScriptLab, FeatureLab, ComedyLab i SeriesLab.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...