Notícies

El nou taller CIRCLE Fiction Orbit per a dones directores i productores obre inscripcions

30/05/2023

CIRCLE Fiction Orbit és un nou taller intensiu d’una setmana de durada, obert a dones directores i productores que estiguin desenvolupant el seu segon o tercer llargmetratge de ficció. La data límit per presentar-s’hi és el proper 18 de juny.

Després de cinc anys d’èxit de CIRCLE Women Doc AcceleratorCIRCLE s’expandeix i llança Fiction Orbit.

Se seleccionarà un grup d’entre 6 i 8 professionals per treballar amb experts/es a l’hora d’identificar les necessitats en el desenvolupament dels projectes.

Totes les participants rebran assessorament sobre el seu guió i sobre els aspectes legals. També coneixeran opcions de producció, incloent-hi les millors decisions estratègiques.

CIRCLE dona suport al desenvolupament de projectes, però també se centra molt a compartir coneixements i a construir habilitats professionals mitjançant la connexió de participants al programa amb la resta de la indústria cinematogràfica: atorguen accés a mentors de reconegut prestigi internacional.

Condicions:

Les directores poden participar soles o de manera conjunta amb la productora. Només els projectes amb una productora adjunta són elegibles. Tant la directora com la productora han de tenir almenys un llargmetratge realitzat.

Quota de participació:

1.600 euros per persona. Cobreix l’assessoria rebuda, l’allotjament i les dietes, així com una àmplia varietat d’ofertes dels socis participants en aquesta formació.

CIRCLE pot oferir fins a dues beques que cobreixen el 50% de la quota de participació per a directores/productores de països de baixa capacitat de producció (a tenir en compte si el projecte té una directora/productora d’aquestes regions).

Si vols més informació o tens dubtes, si us plau contacta amb: info@doccircle.me

Inscripcions a través del formulari electrònic.

Data límit: 18 de juny de 2023.

Sobre CIRCLE:

Des del 2018, CIRCLE ha donat suport a més de 50 dones directores i productores a través del seu taller de documental CIRCLE Women Doc Accelerator. Diverses pel·lícules desenvolupades en el context d’aquest accelerador de projectes documentals han tingut posteriorment gran èxit impulsant les carreres de les autores i marcant fites al circuit internacional de festivals de cinema.

La iniciativa CIRCLE Women Doc Accelerator està organitzada per Wake Up Films Production i compta amb el suport de: When East Meets WestCannes Docs – Marché du FilmDocumentary Association of Europe (DAE), European Women’s Audiovisual Network (EWA), International Emerging Film Talent Association (IEFTA), CineuropaCreative Europe MEDIA CroatiaCreative Europe MEDIA SloveniaMotovilaMinistry of Culture and Information of the Republic of SerbiaThessaloniki Documentary Film Festival – Agora DocsDOK LeipzigInternational Documentary Film Festival Beldocs i EURODOC.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Skills and Talent Development 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Skills and Talent Development (CREA-MEDIA-2026-TRAINING), el termini de presentació de sol·licituds de la qual finalitza el 16 d’abril de 2026.
04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Networks of European Festivals 2026
S'ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Networks of European Festivals 2026 (CREA-MEDIA-2026-FESTNET), la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és el 14 d'abril de 2026.
04/12/2025
Publicada la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Film Distribution 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Film Distribution (CREA-MEDIA-2026-FILMDIST), el termini de presentació de sol·licituds de la qual és el 23 d’abril de 2026.
04/12/2025
Sessió de pitching transnacional per a la convocatòria Europa Creativa Journalism Partnerships 2026
Les oficines d'Europa Creativa organitzen una sessió de pitching transnacional en el marc de les convocatòries Journalism Partnerships 2026. La trobada tindrà lloc dijous, 11 de desembre de 2026, de 14h a 15.30h (hora de Brussel·les) i es desenvoluparà íntegrament en format online.
04/12/2025
Cartoon Next 2026 obre la convocatòria
CARTOON ha oberta la convocatòria de Cartoon Next, que es durà a terme del 8 al 10 d'abril de 2026 al World Trade Center Marseille Provence de Marsella (França), amb el suport d'Europa Creativa MEDIA. La data límit per presentar-s'hi és el 21 de gener de 2026.
02/12/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre la producció de ficció audiovisual a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual, organisme del Consell d’Europa amb seu a Estrasburg, ha publicat un nou informe titulat 'Audiovisual fiction production in Europe – 2015-2024 figures'. L’estudi analitza l’evolució de la producció de pel·lícules i sèries de ficció televisiva i de plataformes de vídeo sota demanda (SVOD) a Europa, la seva procedència, el pes de les coproduccions internacionals i els principals agents implicats.
02/12/2025
Participa al Series Mania Forum 2026 amb MEDIA Stands
La propera edició de Series Mania Forum es durà a terme a Lille (França) del 24 al 26 de març de 2026. Podeu inscriure-us per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Stands a través de l’enllaç següent.
01/12/2025
L’ús obligatori de l’autenticació en dos passos (2FA) arriba al Portal de Finançament i Licitacions de la UE
La Comissió Europea ha anunciat la implantació obligatòria de l’autenticació en dos passos (2FA) per accedir a l'EU Funding & Tenders Portal. La mesura, que es desplegarà de manera gradual, té com a objectiu reforçar la seguretat digital i protegir millor les dades dels usuaris.
01/12/2025
Eurimages obre la convocatòria de suport a la coproducció
El fons Eurimages del Consell d’Europa ha anunciat l’obertura de la nova convocatòria per a sol·licituds de suport a coproduccions cinematogràfiques. Les productores que desenvolupin projectes elegibles ja poden accedir a la Eurimages Submission Platform i preparar les seves candidatures.
28/11/2025
El llargmetratge de ficció ‘Catorze de Març’, d’Alberto Gross Molo, rebrà suport d’Eurimages a la coproducció
El fons Eurimages ha fet pública la resolució de la tercera convocatòria de 2025 de suport a coproduccions de llargmetratges. S’han seleccionat 33 llargmetratges, inclosos 10 documentals i 5 animacions, per un import total de 9.696.000€. Entre els projectes seleccionats figura el llargmetratge de ficció 'Catorze de Març', dirigit per Alberto Gross Molo

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...