Notícies

Lucía Recalde participa a la tercera edició d’Animar_BCN

22/11/2024

Animar_BCN, la convenció europea d’animació, celebra la tercera edició del 26 al 28 de novembre a Barcelona. Durant tres dies, la ciutat comtal esdevindrà, així, la capital europea de l’animació per tercer any consecutiu.

Lucía Recalde Langarica, cap de la Unitat Europa Creativa MEDIA, a la Direcció General (DG) de CONNECT Communications Networks, Content and Technology, de la Comissió Europea, participarà a la inauguració de la convenció el proper 26 de novembre, juntament amb el director de l’ICECEdgar Garcia; Philippe Alessandri, Animation in Europe Chairman; Matija Sturm, Head of CEE Animation Workshop Labs; Ivan Agenjo, president de ProAnimats; i Marta Alonso vicepresidenta de ProAnimats, l’Associació de productores d’animació. 

La trobada reunirà una norantena de congressistes, representants d’unes 60 entitats europees de la indústria, incloent-hi associacions i federacions de productors, responsables de polítiques públiques, fons inversors i televisions. Hi estaran representats 25 països europeus. Tot plegat amb el propòsit d’analitzar l’animació europea amb una mirada que englobi tota la cadena de valor del sector i tots els territoris del continent.

La convenció ha esdevingut una plataforma anual de pluja d’idees i debat del sector europeu de l’animació per a productors, responsables de creació de polítiques i altres actors clau per ampliar la indústria europea de l’animació i augmentar la cooperació entre diferents països de la UE.

Animar_BCN pretén Impulsar les coproduccions d’animació, fomentar la competitivitat del sector europeu de l’animació i augmentar la visibilitat de la indústria europea de l’animació.

Un dels punts candents en l’edició d’enguany serà el debat sobre l’impacte que la intel·ligència artificial està tenint dins la indústria. L’afectació sobre la propietat intel·lectual de les obres, els processos i els professionals centrarà un grup de treball que estarà moderat per Lucía Recalde, cap de la Unitat Europa Creativa MEDIA, DG CONNECT —Communications Networks, Content and Technology — de la Comissió Europea, i Moe Honan, vicepresidenta d’Animation in Europe.

Els agents de la indústria també reflexionaran sobre l’animació verda. Analitzaran les iniciatives de sostenibilitat ambiental que s’estan aplicant dins del sector i avaluaran la possibilitat d’assolir un estàndard europeu. Aquest grup de treball estarà moderat per Carlota Guerrero, directora de la Catalunya Film Commission de l‘ICEC i Co-presidenta de l’European Film Commission (EUFCN) i Dirk Beinhold, vicepresident d’Animation in Europe.

En tercer lloc, un altre grup de treball se centrarà en el marc legal de les obres d’animació europees. Abordarà la implementació de l’AVMSD (Audiovisual Media Services Directive) i altres directives europees que influeixen en la definició d’“empresa productora independent” o “obra europea” i en la retenció de la propietat intel·lectual, entre altres aspectes. Serà un grup co -moderat per Els Hendrix, Executive Director – Federal Government Commissioner for Culture and the Media. BKM, i Philippe Alessandri, president d’Animation in Europe.

El foment de les coproduccions d’animació europees serà un altre dels punts a debatre, amb un focus especial en els programes de finançament públic, les coproduccions minoritàries i paneuropees i els incentius fiscals. La moderació d’aquesta taula anirà a càrrec d’Alex Traila, Pilot Programme for Series Coproduction – Programme manager Eurimages, Consell d’Europa, i Iván Agenjo, vicepresident d’Animation in Europe.

Per aprofundir en aquest tema, Animar_BCN oferirà un acte obert al públic professional que, sota el títol “Let’s talk Europe”, analitzarà el pes de la coproducció europea tant d’obres cinematogràfiques com de no cinematogràfiques. Per fer-ho, mostrarà com les productores, distribuïdores, canals i institucions d’arreu d’Europa mesuren l’èxit d’aquest tipus de col·laboracions. S’exposaran els casos d’estudi de la pel·lícula Rock Bottom (amb els seus productors, Alba Sotorra i Robert Jaszczurowski) i de DeAPlaneta (amb el seu director de continguts i distribució, Carlos Biern). Durant la sessió, presentada pel tresorer d’Animation in EuropePablo Jordi, també intervindran Alessia Sonaglioni, Programme Manager del Programa Pilot de Coproducció de Sèries d’Eurimages, Consell d’Europa; Patricia Hidalgo, directora de Continguts Infantils i Educatius de la BBCYago Fandiño, director de Clan i Continguts Infantils de RTVEAndrea Basilio, cap de Continguts Infantils de RTPMartin Engelhardt Hansen, Director of Business Affairs de DR; Todor Ignatiov, cap del departament de Cinema i Programes Estrangers de la BNT Muntsa Tarrés, productora executiva de Coproduccions Infantils i d’Animació de 3CAT.

Les conclusions dels quatre grups de treball s’exposaran en una sessió oberta al públic, que es durà a terme el matí de dijous 28 de novembre a l’Auditori de BlanquernaUniversitat Ramon Llull. La sessió estarà conduïda per Cristina Angelucci, editora de l’European Animation Journal. Per assistir-hi cal registrar-se.

Animar_BCN és una iniciativa de PROA i ProAnimats, i compta amb el suport de l’ICEC, l‘ICEX, el Ministerio de Cultura, l’ICAA, l’Ajuntament de Barcelona i Animation in Europe i la col·laboració de CEE Animation, DSAF!, European Animation Journal, la Universitat Blanquerna-Ramon Llull i DIBOOS.

Consulteu-ne el programa i els i les experts i expertes que hi participaran.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

06/02/2026
Alba Sotorra, premiada als Eurimages New Lab Awards 2026 per la seva aposta innovadora en el cinema internacional
La productora catalana Alba Sotorra ha tornat a situar-se al centre de l’escena cinematogràfica europea després que el seu projecte Daughters of the Sea hagi estat distingit amb l’Innovation Award, dotat amb 20.000 euros, en la tercera i última edició del cicle 2024-2026 dels Eurimages New Lab Awards.
06/02/2026
La rehabilitació del Vapor Cortès de Terrassa, finalista del Premi d’Arquitectura Contemporània de la UE 2026
La rehabilitació del Vapor Cortès – Prodis 1923, obra del despatx català H ARQUITECTES, ha estat seleccionada com una de les set finalistes del prestigiós Premi d’Arquitectura Contemporània de la Unió Europea / Premis Mies van der Rohe 2026. El projecte és un dels cinc finalistes en la categoria d’arquitectura i situa Terrassa en el mapa europeu de l’excel·lència arquitectònica.
05/02/2026
Barcelona acollirà la propera conferència d’Europa Cinemas el novembre de 2026
Europa Cinemas, la xarxa de sales de cinema compromesa amb el cinema europeu, ha anunciat que la seva propera Network Conference es durà a terme a Barcelona del 26 al 29 de novembre de 2026, una cita que reunirà més de 500 professionals del sector procedents de més de trenta països.
05/02/2026
El cicle Premi Lux 2026 arriba a la Filmoteca de Catalunya
El cicle Premi Lux 2026 arriba a la Filmoteca de Catalunya, on es podran veure els cinc films nominats enguany al LUX Audience Award 2026, una iniciativa del Parlament Europeu i la European Film Academy, en col·laboració amb el Programa Europa Creativa MEDIA i la xarxa Europa Cinemas.
05/02/2026
International Screen Institute obre les inscripcions del curs The Audience Design Lab
La iniciativa de formació International Screen Institute, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ofereix diversos cursos de formació en cinema, televisió i mitjans audiovisuals, amb l’objectiu d’educar i connectar els professionals de la indústria audiovisual d’àmbit internacional. Entre els propers esdeveniments figura la nova edició de The Audience Design Lab, que es durà a terme a Viena, del 9 al 12 de juny de 2026 i la data límit d'inscripció del qual és el proper 23 de març. 
04/02/2026
European Showrunner Training 2026 obre la convocatòria
La iniciativa de formació European Showrunner Training d’Internationale Filmschule Köln, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA i es duu a terme de juny a novembre de 2026 a Colònia (Alemanya) i en línia, és un programa de mentoring intensiu i avançat de sis mesos de durada, dissenyat per proporcionar als experimentats guionistes de sèries l’oportunitat d’adquirir i redefinir les habilitats necessàries per dur a terme el rol de showrunner. La data límit per inscriure-s’hi és el 30 de març de 2026.
04/02/2026
L’EFP nomena Irina Ignatiew-Lemke nova directora general
L’organització European Film Promotion (EFP) ha anunciat un relleu en la seva direcció executiva aquest estiu. L’executiva i productora internacional Irina Ignatiew-Lemke ha estat nomenada nova Managing Director i n'assumirà el càrrec l’1 d’agost de 2026, en substitució de Sonja Heinen, que deixarà la posició a finals de juliol, després d’una dècada al capdavant de l’entitat.
03/02/2026
Àlex Navarro moderarà la sessió sobre comerç i oportunitats AV entre Europa i Llatinoamèrica a l’ISE Forum
El proper ISE European Latin American AV Forum acollirà una sessió clau titulada 'Trade, Tariffs and AV Business Opportunities', un espai de debat de 45 minuts dedicat a analitzar les polítiques comercials, els incentius a la inversió i els marcs regulatoris que poden impulsar l’expansió del sector audiovisual entre Europa i Llatinoamèrica.
03/02/2026
Less is More obre les inscripcions del programa Development Angels 2026
La iniciativa de formació LIM – Less is More ha obert les inscripcions del seu programa ‘Development Angels‘ 2026, adreçat a professionals de la indústria del cinema (productors/es creatius/ves, editors/es d’històries, executius/ves de desenvolupament, commissioning editors, etc.) que desitgin enfortir l’habilitat de seguiment de la fase de desenvolupament de projectes de llargmetratge de cinema.
02/02/2026
Presència de films MEDIA a la Berlinale 2026
La 76a edició de la Berlinale es durà a terme entre el 12 i el 22 de febrer de 2026. Entre la programació figura un gran nombre de títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA, entres els quals trobem les produccions catalanes 'Ravalejar', 'Iván & Hadoum' i 'Narciso'.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...