EAVE Marketing Workshop 2025, una iniciativa d’EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs en col·laboració amb Film Fund Luxembourg i el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria fins al proper 4 de juny.
En aquesta indústria en ràpida evolució, el programa, que es durà a terme de l’11 al 16 de novembre de 2025 a Luxemburg, combina estratègies de màrqueting tradicionals amb tecnologia d’avantguarda, tot dotant els i les participants d’eines pràctiques per integrar-les a les seves campanyes de màrqueting cinematogràfic.
Des de la interacció amb la premsa fins a la utilització de les últimes eines d’IA, el taller ofereix una guia completa per identificar i arribar a públics a escala global.
Metodologia
El grup està format per 30 participants d’arreu del món, dels quals 8 porten un projecte. Aquests projectes serveixen com a casos d’estudi durant tota la setmana del taller, i tots els participants hi col·laboren durant gairebé la meitat del temps. A les sessions de treball en grup interactives de la tarda, apliquen els coneixements adquirits al matí pels tutors de màrqueting de primer nivell per desenvolupar estratègies de màrqueting concretes per als projectes seleccionats. Aquest enfocament d’aprenentatge horitzontal millora l’experiència i permet que cada participant contribueixi amb els seus coneixements únics alhora que fomenta la creació de xarxes naturals i la construcció de comunitats dins del grup.
Temàtiques
Durant el taller, els i les participants exploraran una àmplia gamma de temes, com ara:
- Màrqueting internacional per a vendes: dirigit per la co-cap d’estudis Alya Belgaroui-Degalet (Pathé, FR)
- Estratègies de màrqueting en línia i alternatives: dirigides per la co-cap d’estudis i líder del grup Sarah Calderón (The Film Agency, ES)
- Relacions públiques i premsa internacionals: amb Michael Arnon (WOLF, DE) i Manori Ravindran (Screen International, UK)
- Distribució de màrqueting, creació de pòsters i tràilers: amb Boris Pugnet (Odyssey, FR)
- Màrqueting a les xarxes socials: amb Guillaume Boscher (Netflix, FR)
- Anàlisi d’audiència i màrqueting per a plataformes de vídeo a la carta (VOD): amb Elena Neira (La Otra Pantalla, ES)
- Oportunitats de la intel·ligència artificial en el màrqueting: amb Elie Nebot (Mk2, FR)
Qui s’hi pot presentar?
El taller s’adreça a productors/es de cinema i altres professionals de la indústria (agents de vendes, distribuïdors/es, representants de festivals de cinema, formadors/es, assessors/es i finançadors/es) interessats en aprofundir els seus coneixements de màrqueting. Animem a presentar sol·licituds tant de professionals experimentats com de talents emergents amb 2-3 anys d’experiència.
EAVE està compromesa amb la igualtat d’oportunitats per a tothom i anima fermament a presentar sol·licituds de candidats/es europeus/es i internacionals qualificats/des de diversos orígens i amb totes les capacitats. Hi haurà disponible una beca específica per a residents i ciutadans europeus que s’identifiquin com a negres, indígenes o persones de color. La sol·licitud per a aquests s’ha d’esmentar a la carta de motivació de la beca.
Com presentar-s’hi?
Els i les participants poden presentar la sol·licitud amb o sense projecte. Consulteu els requisits de la sol·licitud.
Per sol·licitar l’EAVE MARKETING WORKSHOP 2025 sense projecte, cal que prepareu un fitxer PDF (màxim 10 MB) que contingui els elements següents:
- 1 pàgina de CV
- Breu descripció de l’empresa i (si escau) de les produccions
- Carta de motivació
- Un exemple de la vostra campanya de màrqueting audiovisual preferida del vostre país dels darrers anys (ja sigui una imatge o un enllaç de vídeo d’1 minut)
- 1 fotografia/retrat (.jpg)
Si sol·liciteu una beca: una breu carta de motivació que expliqui per què la sol·liciteu.
Si presenteu la vostra candidatura amb un projecte, cal que envieu un dossier amb la informació següent:
- CV d’1 pàgina
- Breu descripció de l’empresa i (si escau) de les produccions
- Carta de motivació
- FULL INFORMATIU DEL PROJECTE DEL TALLER DE MÀRQUETING (descarregable aquí)
- LOGLINE (màxim dues frases)
- SINOPSI BREU (no més d’una pàgina)
- SINOPSI LLARGA (no més de sis pàgines)
- NOTA D’INTENCIÓ DEL DIRECTOR/A (no més de dues pàgines)
- NOTA DEL PRODUCTOR/A (no més d’una pàgina)
- QUALSSEVOL ELEMENT DE MÀRQUETING ADDICIONAL QUE JA EXISTEIXI (dossier de presentació, mood board, pòster, clips…). Envieu un enllaç a tots els elements. El material audiovisual inclòs no ha de superar els 5 minuts.
- BREU INFORME D’ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING AMB LA SEGÜENT ESTRUCTURA (no més d’una pàgina):
- 3-5 Punts de referència (títols recents comparables)
- 3-5 Punts forts del projecte
- 3-5 Punts febles del projecte
- 3-5 Oportunitats (aspectes on les tendències del mercat juguen a favor del projecte)
- 3-5 Amenaces (aspectes on les tendències del mercat juguen en contra del projecte)
- Objectiu previst de la pel·lícula (defineix-lo en una frase)
- Un exemple de la teva campanya de màrqueting audiovisual preferida del teu país dels darrers anys (ja sigui una imatge o un enllaç de vídeo d’1 minut)
- 1 FOTOGRAFIA / RETRAT (.jpg)
Tingueu en compte que el CV, la descripció de l’empresa i la carta de motivació no han de superar les 3 pàgines en total.
Si presenteu la sol·licitud amb un projecte, la presentació del projecte no ha de superar les 10 pàgines en total.
Tingueu en compte que, en cas de selecció, el vostre CV, la descripció de l’empresa/produccions i la foto, així com – si presenteu la sol·licitud amb un projecte – Alguns materials del projecte es publicaran al llibre d’informació del taller que es lliurarà a tots els participants, formadors, equip, becaris EAVE i socis financers.
Tots els documents escrits han de ser en anglès!
Si us plau, anomeneu el fitxer PDF de la manera següent: FAMILY NAME OF APPLICANT_COUNTRY (sense caràcters especials).
Si voleu més informació, poseu-vos en contacte amb l’equip d’EAVE: ana@eave.org
Per a les sol·licituds de projectes, EAVE busca principalment projectes en postproducció, però també està obert a projectes en desenvolupament i preproducció en una àmplia gamma de formats, com ara sèries, ficció, animació i documentals.
Entre els projectes destacats desenvolupats a l’EAVE Marketing Workshop s’inclouen ‘Flow‘ (dirigida per Gints Zilbalodis, productor: graduat d’EAVE MW Matiss Kaza, Trickster Pictures, Letònia), que va guanyar l’Oscar a la Millor Pel·lícula d’Animació el 2024 juntament amb 53 altres premis, i ‘The Settlers‘ (dirigida per Felipe Gálvez Haberle, productor: graduat d’EAVE MW Giancarlo Nasi, Quijote Films, Xile), guanyadora del Premi FIPRESCI a Cannes 2023 i del Gran Premi de Ficció al Festival Internacional de Cinema i Fòrum sobre Drets Humans 2024. La sèrie ‘Wool‘ (productora: Milena Dzambasovic, Film Road Production, Sèrbia), desenvolupada al Taller de Màrqueting de l’any passat, es va presentar a les Sessions de Pitching Co-Pro de Series Mania el 2025.
Inicieu la sol·licitud des de l’enllaç següent.
La selecció s’anunciarà entre finals de juliol i agost.
Per a més informació contacteu amb l’equip d’EAVE: ana@eave.org
EAVE Marketing Workshop d’EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.