Europa Creativa MEDIA Audience
Data límit: 08/04/2026
L'objectiu és donar suport a les xarxes i operadors europeus de vídeo a la carta (VOD) que projecten una proporció significativa d'obres europees no nacionals, amb la finalitat de millorar-ne la competitivitat i atractiu.
Accions conjuntes/col·laboratives transfrontereres amb l'objectiu de millorar la competitivitat i l'atractiu de les plataformes europees de vídeo a la carta que ofereixen una proporció significativa d'obres audiovisuals europees no nacionals, així com augmentar l'accessibilitat, la visibilitat, la facilitat de descobriment i la prominència del contingut europeu per a un públic global més ampli (europeu i internacional).
Les activitats han de presentar estratègies innovadores, coherents i centrades per tal de promoure l'oferta de contingut europeu i augmentar l'audiència global del públic.
Les propostes han de ser presentades per un consorci d'almenys dos serveis de vídeo a la carta (VOD) com a sol·licitants (beneficiaris; no entitats afiliades) procedents d'almenys dos països participants a MEDIA o per una plataforma de vídeo a la carta (beneficiaris únics; es permeten entitats afiliades, si cal) que ofereixi els seus serveis en almenys dos països participants a MEDIA.
Dimensió europea
Les plataformes de vídeo a la carta sol·licitants han de presentar una dimensió europea mínima al seu catàleg.
El sol·licitant ha de presentar un catàleg o un catàleg agregat (en cas que hi hagi diversos serveis de vídeo a la carta involucrats en el consorci) constituït per:
• almenys un total de 300 obres audiovisuals disponibles
• almenys un 30% d'obres audiovisuals de països participants a MEDIA
• incloure obres audiovisuals d'almenys cinc països participants a MEDIA que representin almenys cinc llengües oficials diferents d'aquests països participants.
El 30% de les obres audiovisuals europees del catàleg han de ser produïdes majoritàriament per un o més productors establerts als països participants a MEDIA.
Els criteris de dimensió europea s'han de complir a l'inici i durant tota la durada de l'acció.
Els projectes poden incloure les activitats següents:
• Projectes comuns com a xarxa de plataformes europees de vídeo a la carta (VOD) per tal de millorar la qualitat, l'atractiu i la competitivitat de tota la indústria europea de vídeo a la carta, incloent-hi el desenvolupament tecnològic, la línia editorial, la intel·ligència de mercat i la facilitació del procés de llicències de drets d'autor subjacent a l'explotació paneuropea.
• Promoure i desenvolupar una oferta transfronterera atractiva de contingut europeu, incloent-hi la integració entre dispositius.
• Millorar la visibilitat, la descobribilitat i la prominència del contingut europeu, incloent-hi activitats de subtitulació multilingües i accessibles.
• Desenvolupar estratègies innovadores de promoció digital, màrqueting i branding.
Dins d'aquestes activitats, es prestarà especial atenció a la implementació de mecanismes per comprendre millor els comportaments dels consumidors a l'àmbit europeu i desenvolupar la divulgació de nous públics, així com la cooperació en dades, anàlisi de dades i integració de la IA.
Les sol·licituds han de presentar estratègies adequades per garantir una indústria més sostenible i respectuosa amb el medi ambient i per garantir l'equilibri de gènere, la inclusió, la diversitat i la representativitat.
Les sol·licituds han de presentar activitats que s'implementaran al llarg de 2 anys.
La subvenció es basarà en el pressupost (costos reals, amb elements de cost unitari i tipus fix). Això significa que NOMÉS es reemborsaran certs tipus de costos (costos elegibles) i costos en què s'hagi incorregut realment per al projecte (NO els costos pressupostats).
Els costos es reemborsaran a la taxa de finançament fixada a l'Acord de subvenció (60%).
Els projectes normalment no haurien de superar els 24 mesos.
Es poden fer pròrrogues, si es justifiquen degudament i mitjançant una esmena.
Plantilles de formularis de sol·licitud
Standard application form (CREA MEDIA) — el formulari de sol·licitud específic per a aquesta convocatòria està disponible al Sistema de presentació de sol·licituds
Information on subscriptions, revenue and catalogue (CREA MEDIA VODNET)
Information on independence and ownership control (CREA MEDIA)
Model Grant Agreements (MGA)
Audience
Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)
Termini: 11/abr/2024
Cultura
Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)
Termini: 31/gen/2024
Cultura
Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)
Termini: 07/mar/2024
Cultura
Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)
Termini: 31/gen/2024
Audience
Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)
Termini: 27/mar/2025
Business
Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)
Termini: 24/abr/2025
Cultura
Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)
Termini: 11/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)
Termini: 06/mar/2025
Cross-Sectorial
Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)
Termini: 24/abr/2025
Cross-Sectorial
NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)
Termini: 27/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)
Termini: 27/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)
Termini: 15/gen/2025
Business
European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)
Termini: 24/abr/2025
Audience
Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)
Termini: 16/jul/2025
Business
European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)
Termini: 19/jun/2025
Content
European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)
Termini: 17/set/2025
Cultura
Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)
Termini: 13/mai/2025
Cultura
Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)
Termini: 13/mai/2025
Cultura
Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)
Termini: 13/mai/2025
Content
European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)
Termini: 03/des/2025
Content
TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)
1
2
Content
European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)
Termini: 25/feb/2026
Content
TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)
1
2
Content
TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)
1
2
Content
Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)
Termini: 11/feb/2026
Audience
European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)
Termini: 08/abr/2026
Business
Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)
Termini: 15/gen/2026
Audience
Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)
1
2