El fons Eurimages ha fet pública la resolució de la tercera convocatòria de 2025 de suport a coproduccions de llargmetratges. S’han seleccionat 33 llargmetratges, inclosos 10 documentals i 5 animacions, per un import total de 9.696.000€.
Entre els projectes seleccionats figura el llargmetratge de ficció ‘Catorze de Març‘, dirigit per Alberto Gross Molo i coproduït per les catalanes Contraria Media i Ayhe Productions; la lituana M-Films; la madrilenya Solita Films; i la belga Les Films du Carré. El film, que també compta amb el suport de l‘ICEC i l’ICAA, rebrà 320.000 d’Eurimages.
Sinopsi
Dos germans s’enfronten al que podria ser el seu últim dia junts abans de l’inevitable divorci dels seus pares, on hauran d’escollir amb qui prefereixen viure a partir d’ara.
Entre els projectes beneficiaris figuren tres títols més amb coproducció espanyola. Un d’ells és ‘Bilbao 1983‘, dirigit pel basc David Pérez Sañudo, i és una coproducció entre Espanya i Bèlgica que rebrà 500.000€ d’Eurimages. L’altre film és Bunker, del francès Florian Zeller; una coproducció franc-espanyola que obtindrà també 500.000€ d’Eurimages. I el tercer és el llargmetratge d’animació ‘DinoGames‘, dirigit per Carlos Fernández i Lorena Ares; una coproducció entre Espanya i Bèlgica que rebrà 388.000€ d’Eurimages.
Dels 33 projectes de coproducció seleccionats, 12 seran dirigits o codirigits per dones. Això representa el 29,38% del finançament total atorgat.
Els llargmetratges seleccionats per Eurimages en aquesta tercera convocatòria de 2025 són els següents:
- ‘100 Thousand Turkish Liras‘, de Nazlı Elif Durlu (Turquia i Països Baixos. 280.000 euros);
- ‘Aleluia‘, de José Augusto Octávio Gamboa dos Passos (Portugal, França i Cap Verd. 390.000 euros);
- ‘Another Journey without Women‘ (Fall of Man), d’Illum Jacobi (Dinamarca, Alemanya, França i Suècia. 127.000 euros);
- Bilbao 1983, de David Pérez Sañudo (Espanya, Bèlgica. 500 000€)
- Bunker, de Florian Zeller (França, Espanya. 500.000€)
- ‘Cyrano‘, de Guillaume Gallienne (França, Luxemburg i Itàlia. Animació, 500.000 euros);
- ‘Democracy Work in Progress‘, de Mihály Schwechtje (Hongria, Alemanya i Txèquia. 150.000 euros);
- ‘Diamond Shitter‘ (aka Nollaig), d’Antonia Campbell-Hughes (Irlanda, Suïssa i Regne Unit. 300.000 euros);
- ‘DinoGames‘, de Carlos Fernández i Lorena Ares (Espanya, Bèlgica. Animació, 388.000 euros)
- ‘Dog My Cats!‘, d’Alain Gagnol (França, Bèlgica i Canadà. Animació, 500.000 euros);
- ‘Fleur‘, de Rémi Chayé (França i Dinamarca. Animació, 500.000 euro);
- ‘Hautefaye‘, de Vincent Le Port (França i Bèlgica. 390.000 euros).
- ‘Home Court’, d’Elpida Nikou i Rodrigo Hernandez (Grècia, Bulgària i Països Baixos. Documental, 90.000 euros);
- ‘March 14th‘, d’Alberto Gross Molo (Espanya, Bèlgica, Lituània. 320 000 euros)
- ‘Millie and the Secret of the Crocodile‘, d’Esben Toft Jacobsen (Dinamarca, Suècia i Països Baixos. Animació, 340.000 euros);
- ‘My Father the Iceman‘, de Łukasz Kowalski (Polònia i Dinamarca. Documental, 150.000 euros);
- ‘Orsoq – Seasons of Solitude’, d‘Inuk Silis Høegh (Dinamarca i Finlàndia. Documental, 140.000 euros);
- ‘Quo Vadis, Aida? – The Missing Part‘, de Jasmila Žbanić (Bòsnia i Hercegovina, Països Baixos, França, Àustria, Alemanya i Polònia. 500.000 euros);
- ‘Sanda Dia’, de Miriam Guttmann‘ (Països Baixos i Bèlgica. Documental, 130.000 euros);
- ‘Savagery‘, de Miguel Gomes (Portugal, França, Brasil i Itàlia. 500.000 euros);
- ‘Silence of the Lams‘, de Ciaran Deeney (Irlanda i Finlàndia. Documental, 100.000 euros);
- ‘Sound of Silence‘, de Joyce Nashawati (Grècia i França. 400.000 euros);
- ‘Southwest‘, de Wolfgang Fischer (Àustria, Alemanya i França. 380.000 euros).
- ‘Tabita‘, de Juris Kursietis (Letònia, Holanda i Lituània. 266.000 euros);
- ‘Thank you Charlotte‘, de Berkun Oya (França i Grècia. 400.000 euros);
- ‘The Cherubs‘, de Daniel Sandu (Romania i Bulgària. 300.000 euros);
- ‘The City that ate Souls away’, de Diane Sara Bouzgarrou i Thomas Jenkoe (França i Bèlgica. Documental, 110.000 euros);
- ‘The Horsemen of the Apocalypse‘, de Lene Berg (Noruega, Alemanya i Suècia. Documental, 54.000 euros);
- ‘The Outsider Within‘, de Zoé Cauwet (França i Bèlgica. 150.000 euros);
- ‘The Place of Eternal Summer‘, de Maddalena Ravagli (Itàlia i Bèlgica. 300.000 euros);
- ‘The Standard Man‘, d’Erik Lavesson, Tomas Stark i Weronika Mliczewska (Suècia, Polònia i Dinamarca. Documental, 150.000 euros);
- ‘The Whale Mystery‘, de Tonje Hessen Schei (Noruega, Dinamarca i Suècia. Documental, 306.000 euros)
- ‘Welfa(i)re‘, d’Adela Komrzý (Txèquia i Eslovàquia. Documental, 85.000 euros).
Des de la seva creació el 1988, EURIMAGES ha donat suport a 2.610 coproduccions per un import total aproximat de 744 milions d’euros.








