CARTOON ha oberta la convocatòria de Cartoon Next, que es durà a terme del 8 al 10 d’abril de 2026 al World Trade Center Marseille Provence de Marsella (França), amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. La data límit per presentar-s’hi és el 21 de gener de 2026.
Sol·licitants elegibles:
Aquesta iniciativa que imagina el futur de l’animació i el contingut digital està destinada a productors/es europeus/es que vulguin convertir el seu projecte d’animació o la seva propietat intel·lectual d’animació en una marca cross media o multiplataforma. També es troba oberta per a creadors europeus i propietaris de propietats intel·lectuals que vulguin fer servir la seva animació per desenvolupar un projecte cross media.
Es requereix un nivell fluid d’anglès per comunicar-se amb la resta de participants de la formació. A més, els pitchings es realitzen en anglès i no es proporciona traducció simultània.
En el cas dels projectes presentats per a desenvolupament i producció, es requereix una empresa de producció adjunta. Tot i això, per a projectes en fase de concepte, pots presentar-t’hi sense productora.
Projectes elegibles:
- Un projecte transmèdia. Aquesta condició és obligatòria. Transmèdia significa que es troba en una etapa en què almenys dues idees en plataformes diferents es poden presentar per complet.
- Propietat intel·lectual existent o en desenvolupament per ser creada/desenvolupada a través de múltiples plataformes.
- Originada d’una sèrie de televisió, una pel·lícula o un curtmetratge d’animació, d’un llibre, d’un videojoc, d’una experiència VR/AR o d’un joc, en què l’animació sigui utilitzada per estendre la propietat cap a una proposta cross over.
- Projectes en fase de concepte, desenvolupament o producció.
Materials requerits:
PAS 1. Abans de presentar un projecte, assegureu-vos que teniu tots els elements requerits.
- Sinopsi;
Descripció curta de la història per publicar-se a l’app mòbil de CARTOON o a la seva pàgina web. En anglès i màxim 700 caràcters incloent espais. - Arxiu del projecte (PDF).
Intenta no excedir les 20 pàgines. Ha d’estar escrit en anglès. Heu de presentar el projecte de la millor manera afegint els elements que millor el descriguin per tal de convèncer el comitè de selecció. A continuació, trobareu alguns suggeriments d’elements a posar al fitxer. Són rellevants per al projecte, però sou lliures de reorganitzar-los.
- Pàgina de sumari amb el títol, els productors, el talent creatiu clau i un altre talent, l’audiència, una imatge still representativa, el format…
- El concepte/nota d’intenció: ha d’explicar què és el projecte (menció breu a l’origen d’aquest), perquè porta a un desenvolupament multiplataforma i quins desenvolupaments consideres (màxim dues pàgines).
- Bones imatges del projecte i atractius elements gràfics.
- Tractament/storyline (descripció extensiva de la història).
- Descripció dels personatges.
– Descripció dels entorns.
– Descripció de la funcionalitat. - Descripció del game play, si és rellevant.
– Descripció dels patrons de joc, si és rellevant.
– Descripció de l’estat de progrés. - Suggeriment d’informació addicional: qualsevol roll-out, pla de distribució o màrqueting o pla financer o de negoci, si és conegut en aquest moment.
- Detalla tant com puguis el contingut/plataforma que desenvoluparàs. Tingues en compte que, per obtenir consells clars i útils del panell d’experts, hauràs de ser tan precís com sigui possible.
3. Imatges:
Prepara tres fotografies boniques del projecte per a l’aplicació mòbil i el lloc web de CARTOON així com per a la premsa.
Els productors seran esmentats a l’aplicació mòbil ia la pàgina web, però no s’afegeix cap copyright a les pròpies imatges (insereix-ne una si en vols una).
Consulta la presentació del web i la pàgina a l’aplicació mòbil per veure com es mostren les imatges.
Tingues en compte que no pots canviar les imatges un cop el projecte hagi estat enviat.
- Una imatge still vertical. 1920×2560 px, RGB, jpg, màxim 10MB. Amb el títol del projecte. Amb els logos o el nom de les companyies de producció.
- Una imatge still horitzontal. 1920×1150 px, RGB, jpg, màxim 10MB. Sense cap text. La imatge ha de ser diferent de la vertical. Amb una discreta menció al copyright.
- Una imatge still quadrada: 650×650 px, només jpg, màxim 1 MB. Amb una discreta menció al copyright.
PAS 2: Connecta’t al teu compte a My Cartoon. Si no estàs registrat, fes clic aquí.
Acceptació del projecte i inscripció a l’esdeveniment.
CARTOON us informarà de la decisió del comitè de selecció durant la setmana del 9 de febrer de 2026.
Si el vostre projecte ja ha estat enviat i aprovat, no oblideu registrar-vos abans de la data límit d’inscripció (a sota escrita).
Tots els canvis o cancel·lacions s’han de comunicar per escrit a: masters@cartoon-media.eu
Nota sobre Intel·ligència Artificial:
Si us plau, tingueu en compte que l’ús d’una eina d’intel·ligència artificial ha de ser notificat a l’equip de CARTOON. Ha de ser clarament indicat als elements proporcionats.
En cas de dubtes, si us plau, contacteu amb: masters@cartoon-media.eu
Calendari:
- Data límit: 21 de gener de 2026.
- Informació de selecció: Setmana del 9 de febrer de 2026.
- Data límit per a la retirada del projecte (després d’aquesta data no és possible sense càrrec de 400 euros): 13 de febrer de 2026.
- Data límit (participants amb projecte): 18 de febrer de 2026.
- Informació de contacte per a participants que presenten un projecte a pitching: 20 de febrer de 2026.
- Data límit (participants sense projecte): 13 de març de 2026.
Cartoon Next és una iniciativa de CARTOON amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.








