Les oficines d‘Europa Creativa organitzen una sessió de pitching transnacional en el marc de les convocatòries Journalism Partnerships 2026. La trobada tindrà lloc dijous, 11 de desembre de 2026, de 14h a 15.30h (hora de Brussel·les) i es desenvoluparà íntegrament en format online.
La sessió de pitching té com a finalitat impulsar projectes periodístics transnacionals i fomentar la cooperació entre mitjans i professionals de diferents països, en línia amb l’esperit de pluralisme, innovació i col·laboració que promou el programa Europa Creativa.
Hi ha la possibilitat d’inscriure-s’hi com a observador (i potser convertir-se en soci d’un dels projectes que es presentin), o com a participant amb projecte.
S’hi presentaran diferents projectes d’arreu d’Europa.
La sessió, organitzada per oficines d’Europa Creativa d’una vintena de països (Bèlgica – Flandes i Valònia-Brussel·les, Croàcia, República Txeca, Dinamarca, Finlàndia, França, Geòrgia, Alemanya – Berlín Brandenburg, Hamburg, Munic i NRW, Hongria, Irlanda, Letònia, Lituània, Països Baixos, Noruega, Polònia, Portugal, Sèrbia, Eslovènia, Espanya – País Basc i Catalunya i Suècia), en col·laboració amb la Comissió Europea i l’Agència Executiva Europea EACEA, pretén facilitar la cerca de nous socis europeus per completar el vostre consorci i convidar-vos a la presentació de projectes a les actuals convocatòries Europa Creativa Cross-Sectoral News-Journalism Partnerships 2026, el termini de les quals és 4 de febrer de 2026.
Detalls de la sessió
- Data i hora: dijous, 11 de desembre de 2026, de 14h a 15.30h (CET).
- Format: sessió virtual via Zoom.
- Inscripcions per a observadors: formulari Zoom.
- Inscripcions per a participants amb projecte: formulari Google.
La sessió comptarà amb unes paraules de benvinguda a càrrec de Marijn Duijvestein i amb un recordatori especial per part d’Eleni Constantinidou, adreçat al públic en línia.
Recordem que les convocatòries NEWS – Journalism Partnerships 2026 de la branca intersectorial del programa Europa Creativa de la Unió Europea tenen com a objectiu donar suport a projectes que abordin un dels dos temes següents:
El tema 1. “Journalism Partnerships – Collaborations” té com a objectiu donar suport a la sostenibilitat econòmica dels mitjans de comunicació. Dona suport a les col·laboracions transfrontereres en els mitjans de comunicació, tot centrant-se, entre altres aspectes, en la resiliència de les organitzacions de mitjans de comunicació. Aquest suport fomentarà la transformació dels mitjans de comunicació, la informació fiable i les habilitats per als professionals dels mitjans de comunicació, per exemple, desenvolupant nous models de negoci i estàndards de producció de mitjans.
Tema 2. “Journalism Partnerships – Pluralism“. A més d’un aspecte purament econòmic, els mitjans de comunicació independents contribueixen a defensar els principis essencials de la llibertat i el pluralisme dels mitjans de comunicació. Aquest tema busca protegir els sectors dels mitjans de comunicació d’especial rellevància per a la democràcia i la participació cívica, com ara els mitjans de comunicació locals i regionals, els mitjans de comunicació comunitaris, el periodisme d’investigació i les organitzacions que difonen notícies d’interès públic. El suport s’adreçarà a organitzacions amb experiència en mitjans de comunicació per atorgar subvencions en cascada (és a dir, readjudicació / suport a tercers).








