L‘Acadèmia de Cinema espanyol ha fet pública la preselecció oficial de les tres pel·lícules candidates a representar Espanya a la 99a edició dels Premis Oscar, en la categoria de millor pel·lícula internacional.
‘El ser querido‘, dirigida per Rodrigo Sorogoyen (suport MEDIA al desenvolupament de contingut); ‘La bola negra‘, dirigida per Javier Ambrossi i Javier Calvo (suport MEDIA per a la futura distribució europea); i ‘Los domingos‘, dirigida per Alauda Ruiz de Azúa (suport MEDIA per a la distribució europea) són els films preseleccionats pels membres de l’Academia de Cine.
Miriam Garlo, guanyadora del Goya a Millor Actriu Revelació per ‘Sorda‘, d’Eva Libertad (suport MEDIA per a la distribució europea), va realitzar la lectura dels títols preseleccionats, acompanyada pel president de l’Acadèmia, Fernando Méndez-Leite i la notària Eva Fernández Medina, en un acte que va tenir lloc el passat dijous 3 de setembre de 2026 a la seu de la institució.
Després d’una segona votació, el proper 16 de setembre s’anunciarà quina d’aquestes tres pel·lícules serà finalment escollida per representar Espanya a la gala dels Óscar, la 99 edició dels quals se celebrarà el 14 de març de 2027 al Teatre Dolby de Los Angeles (EUA).
El ser querido
Dirigida per Rodrigo Sorogoyen, es va estrenar internacionalment a la secció oficial a competició del Festival de Cinema de Cannes. Protagonitzada per Javier Bardem i Victoria Luengo, ‘El ser querido‘ explica la història d’un aclamat director de cinema i la seva filla, una actriu sense èxit, que fan una pel·lícula junts després d’anys de distanciament.
La bola negra
Presentada al darrer Festival de Cinema de Cannes, on va guanyar el Premi al Millor Director per a Javier Ambrossi i Javier Calvo, ‘La bola negra‘ narra les vides entrellaçades de tres homes en tres èpoques diferents, units per la sexualitat i el desig, el dolor i l’herència. Inspirada en una de les últimes obres inacabades de Federico García Lorca.
Los domingos
Guanyadora de cinc premis Goya, inclòs el de Millor Pel·lícula, i la Conxa d’Or al Festival de Cinema de Sant Sebastià, ‘Los Domingos‘, dirigida per Alauda Ruiz de Azúa, segueix l’Ainara, una jove de 17 anys que comença a plantejar-se una vida de reclusió. La seva decisió crea una esquerda dins de la seva família i posa a prova les conviccions, els afectes i les expectatives de tothom.








