Notícies

Activitats i presència d’Europa Creativa MEDIA al Festival de San Sebastián

21/09/2023

La 71a edició del Festival de San Sebastián, que es durà a terme del 22 al 30 de setembre, així com la seva secció d’indústria comptaran amb diverses activitats organitzades per Europa Creativa MEDIA. 

Per primera vegada, es comptarà amb la presència de Renate Nikolay (Directora General Adjunta de DG Connect) durant el Festival. También Lucía Recalde (màxima responsable d’Europa Creativa MEDIA) visitarà l’esdeveniment. A més, es duran a terme diverses reunions amb el sector audiovisual i se signarà el primer contracte de l’eina financera MediaInvest.

REUNIONS AMB EL SECTOR AUDIOVISUAL DURANT EL FESTIVAL:

23 de setembre de 2023

15:45h – 17:15h: Reunió amb participants de la indústria audiovisual espanyola (Tancat). Organizat per la Comissió Europea (Europa Creativa MEDIA).

24 de setembre de 2023

15:00h – 16:00h: Diàleg amb els i les participants de la indústria audiovisual: taula rodona sobre inversió. Tabakalera – Sala Z (Tancat). Organitzat per la Comissió Europea (Europa Creativa MEDIA).

16:45h – 17:15h: InvestEU: Signatura d’acords financers (Tancat). Organitzat per la Comissió Europea (Europa Creativa MEDIA).

ESTAND D’EUROPA CREATIVA MEDIA:

Com en edicions anteriors, enguany l’oficina Europa Creativa MEDIA Euskadi comptarà també amb un espai propi al festival. Aquest estand estarà ubicat al recinte de l’Industry ClubKursaal, del 22 al 30 de setembre de 2023, en horari de 9:30h a 19.00h.

A més d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya, tambén hi assistiran representants d’Oficina MEDIA España i de las oficines MEDIA d’AndalusiaBèlgicaBulgària i Portugal. Gràcies a la presència de les oficines MEDIA tindreu l’oportunitat de conèixer les possibilitats que ofereix el sector audiovisual d’aquestes àrees

Productores, distribuïdores, cineastes, festivals i tots els professionals de l’audiovisual que estiguin interessats en col·laborar amb professionals d’aquests països tindran l’oportunitat de conèixer els responsables de les oficines a l’estand MEDIA situat al Kursaal. A més, us informarem sobre el calendari de le s convocatòries 2024, que es publicaran a finals d’aquest mes de setembre. 

NETWORKING AMB BÈLGICA:

Eguany comptarem amb Stephanie Leempoels i Jeroen Verhaeghe (responsables de les oficines d’Europa Creativa MEDIA de Bèlgica) durant el festival.

Ambdós estaran presents a l’esmentat estan de MEDIA. Bèlgica ofereix grans possibilitats de coproducció de sèries i pel·lícules d’alt nivell. A més, el festival comptarà amb una delegació important de productores belgues al fòrum de coproducció entre Europa i Amèrica Llatina.

Tots els interessats poden contactar amb Europa Creativa MEDIA Euskadi per concretar reunions sobre coproduir amb Bèlgicaa.gonzalez@europacreativaeuskadi.eu

AGENDA D’ACTIVITATS:

23 de setembre de 2023

Jornada sèries: Basat en fets reals. L’èxit dels biopics a la ficció serialitzada espanyola. 

Els relats basats en fets reals conviden l’espectador a submergir-se de ple en històries amb gran ressonància emocional. Dins aquest gènere, el biopic proporciona un nivell identitari encara més gran, ja que aposta per narracions sobre personatges immortalitzats per la cultura popular espanyola i mundial. Des de començament del 2023 es pot apreciar l’auge que aquest gènere, i també el de l’adaptació d’autobiografies, està tenint entre les sèries espanyoles, posicionant-se com a èxits tant en la crítica com entre l’audiència nacional i internacional. Tot i això, enmig d’aquesta tendència en augment, com aconsegueixen les productores captar l’interès entre la gran oferta? Quines són les dificultats a les quals s’enfronten aquests projectes pel que fa a la seva conceptualització i producció?

Moderació:

Hi participen:

25 de setembre de 2023

17:00h – 19:00h: Reunió amb participants de la indústria audiovisual espanyola (Tancat)

El departament d’indústria del Festival de Sant Sebastián col·labora amb entitats de l’àmbit cinematogràfic internacional per acollir grups de professionals que acudeixen a Sant Sebastián per conèixer el festival de primera mà, ampliar la seva xarxa de contactes i participar en les activitats d’indústria.

Com a participants del taller de coproducció internacional (David Aguilar, Peio Gutiérrez, Iñaki Sagastume, Lorea Intxausti, Iñaki Gómez, Mikel Huércanos, Ana Angulo, Aner Etxebarria, Hugo López, Marian Fernández i Marga Gutiérrez), organitzat per Europa Creativa MEDIA Euskadi i Tabakalera, podran participar el dilluns 25 de setembre al berenar que es durà a terme al claustre de San Telmo de 17:00 a 19:00 hores, on estaran presents les diferents delegacions que participen al Meet Them! i la iniciativa Focus on Brasil per poder fer networking amb les delegacions i productors i productores participants.

26 de setembre de 2023

Reunió de coordinació Oficines Europa Creativa Espanya (Esdeveniment tancat).

Les oficines d’Europa Creativa (Cultura Espanya i MEDIA Andalusia, Catalunya, Espanya i Euskadi) es reuniran per dur a terme la reunió de coordinació durant el Festival de San Sebastián.

28 de setembre de 2023

Zinemaldia Startup Challenge és un concurs de projectes empresarials estatals i europeus. Una iniciativa que aposta per fomentar nous projectes empresarials amb desenvolupaments tecnològics que tinguin aplicacions al sector audiovisual. El Governo Basco, a través del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente i SPRI, promou Zinemaldia Startup Challenge, iniciativa central de la jornada Zinemaldia & Technology, organitzada pel Festival de San Sebastián en col·laboració amb TECNALIAALÍA (Alianza Industrial Audiovisual) i Vicomtech.

Durant la jornada es presentaran les possibilitats financeres que ofereix Europa Creativa MEDIA per a aquesta part del sector audiovisual.

Com en anys anteriors, el passat mes de juny es va dur a terme l’assessoria per a projectes cinematogràfics amb vocació internacional, en col·laboració amb Tabakalera i el Festival de Cinema de Sant Sebastián. La iniciativa s’adreçava a productors/es amb projectes de llargmetratge en fase de desenvolupament o preproducció, amb l’objectiu d’orientar-los en la internacionalització dels seus projectes, així com en la recerca de nous socis durant la 71a edició del Zinemaldia.

En aquesta ocasió, es va comptar amb la participació d’Alba Sotorra com a tutora de les assessories.

Els projectes seleccionats van ser els següents: DESHIELO (Bixagu Entertainment), BLACK WATER (En Buen Sitio), CASITAS AZULES (Katz Estudio), SU Y LO (Zazpi t’erdi), CARO BASTIANO (Garabi Films) i LAS CIEGAS HORMIGAS (Lamia Producciones). Durante el Festival de San Sebastián comptaran amb l’assessorament d’Alba Sotorra per buscar contactes propicis per als seus projectes. 

A més, aquest any Europa Creativa MEDIA Euskadi ha organitzat un taller de pitching en col·laboració amb Tabakalera per poder donar suport als professionals a preparar els seus “pitch” per al Festival de Sant Sebastián. A la trobada es van tractar els principals aspectes a considerar abans de preparar qualsevol estratègia de pitch, però també elements, tècniques i pautes concretes a explorar i desenvolupar. Quan presentem un projecte públic, l’objectiu final és clar. Tanmateix, com s’hi arriba ens obre una enorme varietat de possibilitats de les quals som responsables i protagonistes. Álvaro Vega va ser el tutor d’aquest taller. Aquests van ser els projectes seleccionats: PERLA (Bixagu Entertainment), KRESAL USAINA (En Buen Sitio), CARO BASTIANO (Garabi Films), LAS CIEGAS HORMIGAS (Lamia Producciones), BIDE GUZTIAK IREKIAK DAUDE (Pimpi&Nella Films y Marmoka Films), LA PÉRDIDA DE LA MAGIA (Limbus Filmak) i IKUSEZINAK (Lotura Films). 

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

29/01/2026
MIDPOINT Institute obre la convocatòria de MIDPOINT Series Launch: Essentials 2026
MIDPOINT Institute ha obert la convocatòria de MIDPOINT Series Launch: Essentials 2026 fins al 3 de març de 2026. Es tracta d'una plataforma de formació única que ajuda creadors/es destacats/des a convertir idees de sèries en etapes inicials en projectes sòlids amb la guia de mentors europeus experimentats, de manera ràpida i eficient.
28/01/2026
‘Sirât’, també entre els nombrosos films amb suport MEDIA nominats als Premis Cèsar 2026 de l’Acadèmia Francesa
L’Acadèmia francesa de les Arts i les Tècniques del Cinema ha anunciat els films nominats a la 51a edició dels Premis César, que se celebrarà el proper divendres 26 de febrer de 2026 a l’Olympia de París. Entre tots els films nominats, figuren nombroses pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA, entre les quals trobem també 'Sirât', d'Oliver Laxe, nominada a millor pel·lícula estrangera.
28/01/2026
Malta s’incorpora al fons Eurimages del Consell d’Europa
Malta ha esdevingut el 40è Estat membre del fons Eurimages del Consell d’Europa, una adhesió que reforça la seva presència en l’àmbit de la coproducció cinematogràfica internacional. L’entrada al fons és efectiva des del 22 de gener de 2026.
27/01/2026
‘Sirât’, entre les 6 pel·lícules amb suport MEDIA nominades als Premis BAFTA 2026
La 79a edició dels Premis BAFTA, que atorga l’Acadèmia Britànica de les Arts Cinematogràfiques i de la Televisió, ha anunciat les produccions nominades, entre les quals figuren sis pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA, entre les quals trobem la cinta de producció catalana Sirât, d’Oliver Laxe, nominada a millor pel·lícula internacional. 
27/01/2026
Últims dies per inscriure’s a la convocatòria de projectes de DocsBarcelona Pro
DocsBarcelona Pro  tanca aquesta setmana la convocatòria de projectes en desenvolupament, producció i postproducció de documental per a la 29a edició, que es durà a terme del 9 al 14 de maig del 2026 a Barcelona, ​​en el marc del DocsBarcelona.
27/01/2026
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre guionistes i directors/es de cinema i ficció de TV/SVOD
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat el nou informe 'Guionistes i directors/es de cinema o de ficció per a televisió/SVoD. Xifres 2015-2024'. L'estudi analitza gairebé 39.000 guionistes i directors/es que van participar en pel·lícules de cinema i en ficcions televisives/SVoD produïdes a Europa entre els anys 2015 i 2024.
26/01/2026
Esdeveniments d’Europa Creativa MEDIA a l’EFM Berlinale 2026
Europa Creativa MEDIA organitza diversos esdeveniments en el marc de la Berlinale i de l'European Film Market, del 12 al 18 de febrer de 2026.
26/01/2026
Films MEDIA guardonats als Premis Feroz 2026
Els Premis Feroz 2026, que atorga l’Associació d’Informadors Cinematogràfics d’Espanya, es van celebrar a Pontevedra (Galícia) el passat 24 de gener de 2026. Entre les produccions guardonades, en figuren 3 amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, que compten amb un total de 9 premis.
22/01/2026
17 nominacions als Oscars 2026 per a 7 pel·lícules MEDIA
L’Academia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood ha anunciat els nominats a la 98a edició dels Premis Oscar, la gala de lliurament del quals es durà a terme el 15 de març de 2026. Entre les nominades figuren 7 pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA, entre les quals trobem la cinta de producció catalana Sirât, d'Oliver Laxe, que compta amb dues nominacions. 
22/01/2026
Últims dies per sol·licitar la inscripció a EURODOC MED 2026
El taller EURODOC MED és obert a productors/es i directors/es que treballen a països mediterranis d'Europa, Orient Mitjà i Nord d'Àfrica. Aquest taller selectiu basat en projectes aborda qüestions d'escriptura, desenvolupament i coproducció internacional, amb un enfocament en les coproduccions Nord-Sud i Sud-Sud. La data límit per sol·licitar-hi la inscripció finalitza el proper 30 de gener.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...