Notícies

El Festival de Sevilla recupera la lectura de nominacions dels European Film Awards

10/09/2025

La 22a edició del Festival de Cinema Europeu de Sevilla, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA i es durà a terme del 7 al 15 de novembre de 2025, tornarà a acollir la lectura oficial de nominacions dels European Film Awards, després de diversos anys sense fer-se a la ciutat. A més, el certamen retrà homenatge al cineasta franc-grec Costa-Gavras, que rebrà el Giraldillo d’Honor.

La lectura de nominacions dels European Film Awards es durà a terme el 18 de novembre al Real Alcázar, tot recuperant així un esdeveniment que no es realitzava a Sevilla des de 2021. Gràcies a la renovada aliança amb l’Acadèmia de Cinema Europeu, la ciutat rebrà aquest esdeveniment cada dos anys, tot reforçant la seva presència al panorama cinematogràfic europeu.

El cartell de la 22a edició del Festival de Sevilla ha estat dissenyat per José Luis Ágreda, inspirat en els cartells de les festes de primavera de Sevilla dels anys 30 i en icones del cinema europeu com Federico Fellini, Wim Wenders i Sergio Leone.

El festival reunirà al voltant de 180 títols, incloent pel·lícules vistes a Cannes, Venècia, Toronto o Berlín, així com noves veus que marquen el pols del cinema europeu contemporani. Per primera vegada, la secció oficial incorporarà curtmetratges europeus d’imatge real i animació en competició.

Entre la llista de títols avançats a la presentació que concursaran a la Secció Oficial, figuren ‘DJ Ahmet‘, de Georgi M. Unkovski (Macedònia), que compta amb suport MEDIA; ‘Dreams‘, de Dag Johan Haugerud (Noruega); ‘La Petite Dernière‘, d’Hafsia Herzi (França, Algèria), que també compta amb suport d’Europa Creativa MEDIA; l’obra pòstuma de Laurent Cantet, culminada per Robin Campillo, i guionitzada per Gilles Marchand, ‘Enzo‘ (Itàlia, França).

L’animació tindrà presència a la competició del Festival de Sevilla amb ‘A Magnificent Life‘, de Sylvain Chomet (França, Bèlgica, Luxemburg). I representant Espanya a la Secció Oficial del festival figura ‘Bajo el mismo sol‘, d’Ulisses Porra (Espanya, República Dominicana).

A la Secció Embrujo, que aquest any pren el relleu de Las Nuevas Olas per acollir les veus més fresques i audaces del cinema europeu, figuren títols com ‘Cosmos‘, de Germinal Roaux (Suïssa, Mèxic, França); i ‘Writing Life’ (França), la nova obra de Claire Simon.

I dins de la Secció Rampa que reconeix els cineastes que són a l’inici de les seves carreres, el SeFF ha seleccionat ‘The Kidnapping of Arabella‘, de Carolina Cavalli (Itàlia), i ‘Le città di pianura‘, de Francesco Sossai (Itàlia, Alemanya).

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

06/02/2026
Alba Sotorra, premiada als Eurimages New Lab Awards 2026 per la seva aposta innovadora en el cinema internacional
La productora catalana Alba Sotorra ha tornat a situar-se al centre de l’escena cinematogràfica europea després que el seu projecte Daughters of the Sea hagi estat distingit amb l’Innovation Award, dotat amb 20.000 euros, en la tercera i última edició del cicle 2024-2026 dels Eurimages New Lab Awards.
06/02/2026
La rehabilitació del Vapor Cortès de Terrassa, finalista del Premi d’Arquitectura Contemporània de la UE 2026
La rehabilitació del Vapor Cortès – Prodis 1923, obra del despatx català H ARQUITECTES, ha estat seleccionada com una de les set finalistes del prestigiós Premi d’Arquitectura Contemporània de la Unió Europea / Premis Mies van der Rohe 2026. El projecte és un dels cinc finalistes en la categoria d’arquitectura i situa Terrassa en el mapa europeu de l’excel·lència arquitectònica.
05/02/2026
Barcelona acollirà la propera conferència d’Europa Cinemas el novembre de 2026
Europa Cinemas, la xarxa de sales de cinema compromesa amb el cinema europeu, ha anunciat que la seva propera Network Conference es durà a terme a Barcelona del 26 al 29 de novembre de 2026, una cita que reunirà més de 500 professionals del sector procedents de més de trenta països.
05/02/2026
El cicle Premi Lux 2026 arriba a la Filmoteca de Catalunya
El cicle Premi Lux 2026 arriba a la Filmoteca de Catalunya, on es podran veure els cinc films nominats enguany al LUX Audience Award 2026, una iniciativa del Parlament Europeu i la European Film Academy, en col·laboració amb el Programa Europa Creativa MEDIA i la xarxa Europa Cinemas.
05/02/2026
International Screen Institute obre les inscripcions del curs The Audience Design Lab
La iniciativa de formació International Screen Institute, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ofereix diversos cursos de formació en cinema, televisió i mitjans audiovisuals, amb l’objectiu d’educar i connectar els professionals de la indústria audiovisual d’àmbit internacional. Entre els propers esdeveniments figura la nova edició de The Audience Design Lab, que es durà a terme a Viena, del 9 al 12 de juny de 2026 i la data límit d'inscripció del qual és el proper 23 de març. 
04/02/2026
European Showrunner Training 2026 obre la convocatòria
La iniciativa de formació European Showrunner Training d’Internationale Filmschule Köln, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA i es duu a terme de juny a novembre de 2026 a Colònia (Alemanya) i en línia, és un programa de mentoring intensiu i avançat de sis mesos de durada, dissenyat per proporcionar als experimentats guionistes de sèries l’oportunitat d’adquirir i redefinir les habilitats necessàries per dur a terme el rol de showrunner. La data límit per inscriure-s’hi és el 30 de març de 2026.
04/02/2026
L’EFP nomena Irina Ignatiew-Lemke nova directora general
L’organització European Film Promotion (EFP) ha anunciat un relleu en la seva direcció executiva aquest estiu. L’executiva i productora internacional Irina Ignatiew-Lemke ha estat nomenada nova Managing Director i n'assumirà el càrrec l’1 d’agost de 2026, en substitució de Sonja Heinen, que deixarà la posició a finals de juliol, després d’una dècada al capdavant de l’entitat.
03/02/2026
Àlex Navarro moderarà la sessió sobre comerç i oportunitats AV entre Europa i Llatinoamèrica a l’ISE Forum
El proper ISE European Latin American AV Forum acollirà una sessió clau titulada 'Trade, Tariffs and AV Business Opportunities', un espai de debat de 45 minuts dedicat a analitzar les polítiques comercials, els incentius a la inversió i els marcs regulatoris que poden impulsar l’expansió del sector audiovisual entre Europa i Llatinoamèrica.
03/02/2026
Less is More obre les inscripcions del programa Development Angels 2026
La iniciativa de formació LIM – Less is More ha obert les inscripcions del seu programa ‘Development Angels‘ 2026, adreçat a professionals de la indústria del cinema (productors/es creatius/ves, editors/es d’històries, executius/ves de desenvolupament, commissioning editors, etc.) que desitgin enfortir l’habilitat de seguiment de la fase de desenvolupament de projectes de llargmetratge de cinema.
02/02/2026
Presència de films MEDIA a la Berlinale 2026
La 76a edició de la Berlinale es durà a terme entre el 12 i el 22 de febrer de 2026. Entre la programació figura un gran nombre de títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA, entres els quals trobem les produccions catalanes 'Ravalejar', 'Iván & Hadoum' i 'Narciso'.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...