El film amb suport MEDIA The End of It, òpera prima de la directora catalana establerta a Londres Maria Martínez Bayona, ha estat seleccionat a la secció Cannes Première del Festival de Cannes 2026.
Coproduïda per Fasten Films, Cobalt Films, Elation Pictures, Eye Eye Pictures, Mediapro i BBC i amb el suport d’Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament (Slate de Fasten Films), ‘The End of It‘ és la tercera producció de Fasten Films seleccionada a Cannes 2026 (a més de ‘La más dulce‘, llargmetratge dirigit per la cineasta marroquina Laïla Marrakchi, que participa a Un Certain Regard, i del documental ‘Rehearsals for a Revolution‘, de Pegah Ahangarani, seleccionat a l’apartat Special Screenings).
Escrita i dirigida per Maria Martínez Bayona, ‘The End of It‘ està protagonitzada per Rebecca Hall, Noomi Rapace, Gael Garcia Bernal, Beanie Feldstein i David Verdaguer, i es presenta com una singular proposta de ciència ficció i drama amb un marcat pols autoral. Rodada a Tenerife, la pel·lícula és una coproducció entre Catalunya, Espanya, Regne Unit i Noruega, la distribució de la qual en cinemes espanyols anirà a càrrec de La Aventura.
La pel·lícula, escrita per la mateixa directora i amb direcció de fotografia d’Andrés Arochi, planteja un futur distòpic on l’envelliment ha estat eradicat i la mort es converteix en una opció. En aquest context, la protagonista —una artista retirada de gairebé 250 anys— decideix que vol morir, una elecció que genera un conflicte profund en el seu entorn.
Sinopsi
La pel·lícula se situa en un futur proper en què l’envelliment es pot curar i la mort és opcional, Claire (Rebecca Hall), una artista retirada provocadora que avui viu desencantada i sense propòsit, és a punt de fer 250 anys. És aleshores quan decideix que ja n’ha tingut prou: vol morir. La seva decisió provoca conflictes amb el marit (Gael García Bernal), la filla (Noomi Rapace) i el seu assistent d’IA (Beanie Feldstein), i posa al descobert la complexitat, sovint humorística, de les seves relacions. Així, mentre utilitza la seva mort imminent per recuperar el seu lloc com a artista, Claire es veu obligada a enfrontar-se al que realment vol dir morir, viure i l’absurda i caòtica naturalesa de tot això.
“Estrenar a Cannes és un somni, i fer-ho amb la meva primera pel·lícula és una alegria immensa, definint ‘The End of It’ com una obra que es pregunta què significa sentir-se viu i què significa que alguna cosa importi, a través de l’humor, el drama i la tragèdia”, explica Maria Martínez Bayona, guionista i directora catalana establerta a Londres i que està desenvolupant ‘La primera bruixa‘ amb Fasten Films, llargmetratge que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, l’ICAA, l’ICEC i 3Cat.
Destaquem també que la pel·lícula catalana ‘Viva‘, llargmetratge de debut com a directora de l’actriu catalana Aina Clotet, competirà a la Setmana de la Crítica, la secció paral·lela del Festival de Cannes centrada en el descobriment de nous cineastes. Es tracta d’una producció de les catalanes Ikiru Films i Funicular Films i de la madrilenya La Terraza Films, amb el suport de l‘ICEC i l’ICAA.
Notícia relacionada: El film amb suport MEDIA ‘El ser querido’, de Rodrigo Sorogoyen, competirà per la Palma d’Or al Festival de Cannes 2026








